2010
|
|
Jiratze motel hark ez ninduen inora eramaten. Susanarekin hitz egin nahi nuen, konta ziezazkidala berak
|
gure
iragan hurbilari buruzko gauza gehiago. Eta gutun bat ere banerabilen buruan, osaba Juani egin nahi niona, eskaera berarekin.
|
2011
|
|
Orain zuen bideetatik doa gure bizitza zuentzat gure negarra, maitasunezko hitza, ez zaudete guziz urrun, guregan zuen egoitza zuengan
|
gure
iragana, oroitza eta otoitza bizien eta hilen loan besarkatuko dira, hor gaude orduaren zain, azkenari begira.
|
2012
|
|
Je le sais bien:
|
gure
iragana egia etniko petralaren inguruan antolatu zen, eta horrek eman zigun oinarrizko bereizketa operatzeko ahalbide politikoa.
|
2013
|
|
Gure ezaugarriren bat gehiegi goresten ikusteko kezka. Zorrotzagoa baina aldi berean apur bat desenfadatuagoa behar luke
|
gure
iraganari buruzko ikerketak. Gure akademiko eta ikerlariengan jarrera desenfadatu gutxitxo ikusten dela esango nuke.
|
|
Aldero hori dexente sumatzen da euskararen jatorriaz eta euskal iragan urrunaz ari direnengan. Bereziki, egungo bolada ideologikoaren arabera nahiko genituzkeen ezaugarriak
|
gure
iraganeko sustrai indigenan ikustea, puntu batetik aurrera muturra okertzekoa da. Hala ere, ez da txarra jendea hipotesiak botatzen eta datuak biltzen aritzea.
|
|
Ondasunekiko harremanaren gai hori nagusiki nekazari giroan kokatu izan da, baina
|
gure
iragana irudikatzeko irudi baserritar hori erlatibizatzeko arrazoiak badira. Gutako gehienon guraso, aitona amona eta birraitona amonak nekazariak izan ziren, bai haien aurreko gertueneko belaunaldiak ere.
|
|
Historiografiak gorabeherak ditu, eta olatuetan dabil
|
gure
iraganaren irudikapena, are gehiago gauza horietan jakitunegi ez garenona. Funtzionala da, hala ere, artxibo hori zabalik izatea.
|
2014
|
|
Pastoralen ondotikako tertulietan sentitzen da inkondizional anitz badela, antzerki arraro baten ikustera jinak, ikusten baitute hau, ipuin mundutik jalgi fosil bat bezala. Zoko bateko antzerkia da,
|
gure
iraganaren lekukotasun erresiduala, baina hain xarmant. Bere errealismo triste horrekin.
|
2015
|
|
Lotsaren Adinera heldutakoan, atzendu nahi dugu norberak baduela igarotako bizialdi bat non hizkerak, filmak, musika bandak bestelakoak baitziren; gaurkoekin alderatuta hain ezberdin ezen ez diegun esanahirik aurkitzen. Hortaz, geure burua jokoz kanpo ikusteaz lotsaturik,
|
gure
iraganeko esperientziak ahazten saiatzen gara. Uko egiten diogu azaleko berrikuspenetik haratago joateri.
|
2017
|
|
Egia da hasieratik beretik esan genuela ez genuela
|
gure
iraganaz elekatu behar, orainak baino ez gintuela kezkatu behar. Baina orain, zure eskaera aditurik, elkarrekin bizitzen hastekoa, mudatu dut nire jarrera.
|
2019
|
|
Ez dute historia horretan parte hartu nahi; beren historia eta memoria txikiak eraiki nahi dituzte, mendekoak eta erresistentziari/ existentziari loturikoak (Guha, 2002; Martins, 2015). Historiaren kontra borrokatzeak, Modernitatearen eskemetatik kanpo iraultza pentsatzeak, esan nahi du
|
gure
iraganetik abiatuta (gure memoria kokatu, partzial eta iraunkorretik) orainaren kontra borrokatzea, eta ez etorkizun (unibertsalista, progresista, ezkertiarra) hobeago baten alde orainean borrokatzea. Esan nahi du Post operaismoaren paradigma eskatologiko azeleratzaileari eta ezkertiartasun (post) sozialdemokratari, Historian eta Modernitatean duen konfiantzari aurrez aurre buru egitea.
|
2021
|
|
Adingabeen babesaren apostolu hauek nahiago dituzte Walt Disney faktoriaren egokitzapen eztituak ipuin originalak baino, hagitz krudel, bortitz, patriarkal eta zaharkituak direlakoan. Horietako askok nahi lukete ez beharbada literatura tradizionala
|
gure
iragan inperfektutik kentzea, baina bai, bederen, kontzientzia egoki postmodernora egokitzea.
|