2002
|
|
Egin beharreko lana handia da, ez bakarrik irakaskuntzari dagokionez, baiziketa, horrez gain, baita argitalpenetan, ikerkuntzan eta gizarteko beste eragilebatzuekin mantendu behar diren harremanetan ere. Unibertsitateen egokitze prozesu horrek ahalegin ekonomiko eta pertsonal handia eskatuko du, baina, zorionez, urtez urte
|
gure
ikasleak euskaraz ikas ditzaketen irakasgaiak gora doaz, eta azken hamarkadako joerak bere horretan segitzen badugu, urte gutxi barruemaitza onak ikusiko ditugu.
|
|
Bestalde, Irakaskuntzako lanetik aparte beste lan.batzuetan, besteak beste, animatzailesoziokultural modura edota bestelako gizarte zerbitzu lanetan ere? aritzeko,
|
gure
ikasleen euskararen jakintza mailak lehentasuna du.
|
|
Hizkuntzen ezagutzari dagokionez, planteamendu eleanitza egin dugu,
|
gure
ikasleek euskara eta gaztelaniaz gain ingelesa ere erabil eta jakin dezaten.
|
2018
|
|
Aldiz, arreta gutxi ipintzen zen ebaluazio diagnostikoko emaitzetan, eta 2005etik Hezkuntza Sailak ez du neurtu DBH4ko ikasleen artean zenbatek eskuratuko luketen B2 maila. Egoera horretan aurreko ikasturtera iritsi ginen, eta bat batean ebaluazio guztiek adierazi zuten
|
gure
ikasleen euskara maila jaitsi egin zela, behar adinako euskara gaitasunik ez daukatela ikasleen ia erdiek. Argi dago gero eta ikasle gehiago ereduan matrikulatuta egoteak ez duela, inondik ere, haien euskara mailaren gutxieneko garapena ziurtatzen.
|
2021
|
|
norbere hizkuntzarekiko eta beste hizkuntzekiko ditugun jarrerei eta atxikimenduari, hiztunekiko dugun begiruneari, hizkuntzaren estatusari eta hizkuntzekiko motibazioari. Are gehiago,
|
gure
ikasleek euskara eta euskal kultura sustatzeko eragile aktibo izateko kontzientzia eta erantzukizuna hartzea nahi dugu (Imaz eta Ipiña, 2020).
|
2022
|
|
Orduan, baditugu hutsuneak. Duela hamar urte edo, hasi ginenean, gure ustez lehentasunezko kontu bat zen, batez ere
|
gure
ikasleek euskaraz hitz egitea nahi bagenuen. Irakasleen aldetik jaso genuen oso modu arbitrarioan egiten zela; denbora zegoenean; eta ez ikasle guztiek hitz egiteko moduan planifikatuta.
|
|
Ikastetxe bakoitzari antolatzeko modua uzten diete, eta handiagoak direnak hautazko irakasgai libre bezala eskaintzen dutela esan du. " Ikastetxe honetan, institutu txiki bat denez, ez dugu masa kritiko nahikoa hautazko ikasgai bezala ateratzeko, orduan bermatu nahi dugu
|
gure
ikasleak euskaraz sortu, kontsumitu eta adierazteko gaitasun hori izatea, eta pentsatu genuen tailer moduan jartzea eta irakasgai desberdinetan txertatzea". Proiektuka lan egitea da.
|
2023
|
|
Lehen Hezkuntzan lau ordu, DBHn hiru eta Batxilergoan lau. Noraino irits daitezke ikasleak, noraino hurbil ditzakegu
|
gure
ikasleak euskararen mundura, zenbaterainoko loturan euskararekin jarri?
|
|
Eta erantsi du: «Euskal sozialistentzat benetan garrantzitsua da
|
gure
ikasleek euskaraz eta gazteleraz ikasi ahal izatea bermatzea, eta hirugarren hizkuntza batean gaitasunak izatea».
|
|
Beharrezkoa zela esan du PSE EEko kideak: «Bermatu nahi dugu
|
gure
ikasleek euskaraz eta gaztelaniaz ikastea».
|