2004
|
|
Norberekeriak beste agente ekonomikoekiko banaketa sentimenduak ahalbidetzen du: berdinak izanik, ez du zentzurik
|
gure
berdina edo berdintsua denarenaurrean gehiago hartzeak edo edukitzeak. Eta norberekeriak banaketa sentimenduhori gehiago handitzen du oraindik, ekonomia desberdintasunek giza gatazkakareagotzen dituztelako.
|
2009
|
|
Indian, Txinan, Amazoniako tribu batean, heriotzaren beldurra
|
gure
berdina ote da. Zenbateraino dira heriotza eta heriotzaren beldurra fenomeno kulturalak?
|
|
Garapenerako Solidarioetako boluntarioak Madril, Sevilla, Jaén, Granada eta Murtziako kaleetan zehar dabiltza, etxerik gabeko pertsonen bakardadea konpainian lortzeko. “Kafe bat partekatzen dugun pertsona sentiarazten saiatzen gara,
|
gure
berdina dena, gure eskubide eta duintasun berberekin”, azaldu dute.
|
|
Ateak jo ditugu, askotan ez zaigu aterik zabaldu. Halere guk oraindik deika segitzea izan liteke
|
gure
berdinei esateko modu bat gizaki guztiok ikasi behar dugula bizitzaren gonbidatu izaten".
|
2010
|
|
Internetek erabiltzailearentzat eta negozio handiarentzat duen erronka nagusia da informazio oparotasunaren artean “zentzu emaile” bat lortzea. Bere garaian, atari handiak izan ziren; ondoren, bilatzaileak garatu ziren, eta, orain,
|
gure
berdinak gehitzen dira, zer kontsumitu adierazten digun iragazki gisa. Oraintxe bertan, bilatzaileek ia erabateko zentralitatea dute, eta kontua da nola emango dieten “gizarte geruza” garrantzitsua beren bilaketei.
|
2014
|
|
Nola erlazionatzen gara gureaurkakoekin? Eta
|
gure
berdinak direnekin. Behaketa ariketa erraz bat eginez gero, ondorio asko atera ditzakegu erantzun gisa.
|
2015
|
|
ez direnak
|
gure
berdinak
|
2016
|
|
Diozu basati horiek
|
gure
berdinak direla?
|
2018
|
|
Moses Finley k Herodotoren istorio (fikziozko) bat kontatu izan du, azaltzen duena nola lortu omen zuten eszitiarrek berriz ere ugazaba bihurtzea esklaboak matxinatu zitzaizkienean: . Armak hartuta ikusten gaituztenean, pentsatzen dute
|
gure
berdinak direla, sortzez berdinak; baina armak hartuta ez baizik zartailua hartuta ikusten bagaituzte, ulertuko dute gure esklaboak direla?. Hainbat gizaldi geroago, Nietzsche-ren obran, andre xahar hark honela esan zion Zaratustrari:
|
2019
|
|
Lilurakeria! Emakumeak hil beharra dago, ez baitago haiek harrapatzerik; edo, bestela, lasaiarazi emakumeak, moldarazi, kendu bitxien zaletasuna, bihurrarazi egiaz gure kide eta
|
gure
berdinak, gure lagun intimoak, hor beheko bazkideak, bestela jantzarazi, moztu ilea, esan den dena[...]?, oihukatu zuen Laforguek. Gizonak ez luke galtzeko ezer, aitzitik baizik, uko egingo balio emakumea sinboloz mozorrotzeari.
|
|
izaten direla; baina hau ere errepikatzen diete:
|
gure
berdinak izan nahi baduzue, utzi aurpegia eta azazkalak margotzeari. Aholku hori zentzugabea da, ordea.
|
2021
|
|
Halakoek ez dute merezi berdintzat har ditzagun. Ez dute nahi
|
gure
berdinak izan. Zapal ditzagula eskatzen dute oihuka, mendeko izatea baita haien plazera.
|
|
barrenak husten ditugu dakigun guztiez, hitz lizunez, filmez eta kirolez. Bakarrik geratzean, hitzetik hortzera errepikatzen ditugu bere izen ozen ederraren silabak, eta biharamunean esango dizkiogun kontu ugariak prestatzen ditugu; pozez zoratzen, denetan
|
gure
berdina dela hasiak gara irudikatzen; biharamunean, saiatzen gara bururatu zaizkigun kontuak esaten, dena kontatzen diogu geure buruaz, gizakiak eta gauzak existitzen ez direlako susmo zorabiagarriak ere bai: berak harriduraz begiratu, trufaz barre egin eta adarra jotzen digu pixka bat.
|
|
Nire/
|
gure
berdina den edo nire/ gure desberdina edo zapaltzailea. Iruditzen zait biak behar dituela zapalduta dagoenak, baina gaur egun, esate baterako, borroka feminista batetik, interesgarriena izan daiteke guk fokua geureganatzea.
|
2022
|
|
Jendarteak ere eramaten gaitu horrelako espazioetan harremantzera
|
gure
berdinekin, eta espazio horietan ez badaude, bakarrik sentitzen dira gazteak; baina, era berean, beste askotan ere bakarrik sentitzen dira, lagunak ez direlako konektatu edo espazio horietan lagunekin egon arren, bakarrik daudelako logelan jolasean. Gurasoek esaten digute:
|
2023
|
|
Istorio hauetako protagonistak ez dira beltzak, emakumeak edo kalean ikusten dituzun musulmanak bakarrik:
|
gure
berdinak dira erakusketako gazteak.
|
|
Distantzia emozional bat gertatzen da, eta hala behar du gainera; naturala eta beharrezkoa da bere garapen pertsonalerako, bere identitate propioa sortu dadin, orain arte guraso edo hezitzailearen irudiaren errepikapena izan baita (haurtzaroan). Inkontzienteki gurekin identifikatu dira, eta helduoi asko gustatzen zaigu hori,
|
gure
berdinak edo antzekoak izanik, hobeto ulertzen eta onartzen baititugu, kontrolpean ditugu alegia. Ez da pertsona independente bezala mugitu, eta orain da horretarako momentua, fisiologikoki hori eskatzen dio gorputzak.
|