Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 55

2000
‎Bai. Hala ere, ez pentsa guztiz txoratua eta pozaren pozez dabilenik; gainera, esango nuke gu zertan gabiltzan jakiteak are gehiago nahastu duela. Baina Teresak, aurreko batean aipatu nizun neskak, zuenaz beste egin, eta historia berri bati ekiteko gomendatzen dio.
2001
‎Eta gu zer. Eta Tomas zer?
2003
‎Lau saldu badira euskaraz, bat saldu da espainolez. Asmoa zen erakustea beste parte horri gu zer garen eta benetan simulakroaren teoriari ere aurka egitea, adieraziz benetan baditugula idazle onak, bakoitza gainera kolore bat da eta begira zer intelektual maila duten, begira zer ari zareten galtzen! Hau gertatzen ari da zuen ondoan eta ez duzue hemendik ezer hartzen!
‎Badago, bai non aukeratu! Eta hor gabiz gero gu zer hori zabaltzen: euskeraz ez daukagula liburu modurik!
‎Egia esan, badago, bai, non aukeratu! Ta hor gabiz, gero, gu zer hori zabaltzen: euskeraz ez dala ezer idatzi!
2005
‎Eta egia esan ni segur nengoen mihiaren haria eteteko eman zigula brandy botila kapitainak, ate ostean egonen zen gure solasa entzuten, goitikako aginduek ematen ez zioten arrazoi moralen bat behar zuelako gizajo hura fusilatzeko. Negarrez hasi zen, ea gu zergatik ez gintuzten fusilatzen, nik ez nekien masaileko bat eman edo zer egin. Gero erabat umetu zitzaigun, zazpi abade kalitua zela ekin zion orroka.
2008
‎Eta boluntarioena. Askotan pentsatu izan dut, Topagunean esate baterako Jasone [Mendizabal, zuzendaria] hor dago, gu zertarako. Kafea hartzeko eta zein ederki ari zareten esateko, hortik gora...
‎Estatua totalitarioa ote den? Eta gu zer gara. Estatua erreferentzia hartuta ETA Estatuaren morroia da, eta ondorioz gu ere bai.
‎Beharra eta esperientzia badugu, ausardiarekin konbinatuta emaitza ederra eman dezakeela uste dugu. Irlandan eta Kanadan ausartzen badira, gu zergatik ez.❚
‎NAIA. Eta gu zergatik ez ginen joan berarekin?
2009
‎/ Arbasoen parrean, gu zer gathiboak!?, XXX XXXI; euskara ere galduz doalaarrotzen kulpaz, XXXII.
‎Ontziola greban dagoela? Ba gu zergatik ez?
‎ITXASO. Eta gu zer gara?
‎Nik uste dut hor kokatu behardugula. Iraganari begira, gu zer garen, zer ez garen, zer gauza partekatzen ditugun.eta horrek osatzen du identitatearen zati bat. Ez dut uste ulertzerik dagoenikinongo fenomenorik, ez eta herri izaerarik ere bere iragana kontuan hartu gabe etaez dago zalantzarik, aldakorra baldin bada ere, iraganaren inguruko irudi kolektiboa badaukagula.
‎Ni saiatzen naiz diagnostikatzen, orainaren diagnostikoa egiten: gaur gu zer garen esaten, eta gaur zer zentzu duen garen hori esateak. Gure arteko indusketa lan horrek Nietzschez geroztik bereizten du egungo pentsamendua.
2010
‎Etsaiak hor daude, baina gu ezin gara zer egingo duten zain egon. Garrantzitsuagoa da gu zer emateko gai garen hausnartzea, eta zentzu horretan, ildoak oso zuzen eta zehatz enfokatuta daudela iruditzen zait.
‎Zuretzat bakarrik gorde nahi zenuen sekretua, ezta? Eta gu zer. Guk ez daukagu eskubiderik bizia luzatzeko?
‎Aski dea ezkertiar auto proklamatzea hala izateko? Nondik deliberatzen ahal dute gu zer garen. Chevenement ek (ministro ohia eta jakobinoen fanatikoena) eta Taubirak (Guyanako Frantziako lehendakarigaia) Segolene Royal-i lekua utzi diote Frantziako presidente hauteskundeetan.
2011
‎Ez errugabea izanik isildu denaren eran, hiltzailea zu izan bazina bezala baizik? ...erritorioa eta garaia, hirurok, baina guk merezi balu bezala egin genuen, betiko garai hartara loturik geratzea merezi balu bezala, aitarik gabe geratuko zelako, aitak merezi zuelako, zein zen ere ez genekien arren, eta jakinik ere, baina ez genekien, eta orain bere aurrean bere aita hil zeneko neure buruaz oroitzen banaiz, ezin dut sinpatika izan, abisatu behar banio bezala bere aita hil zutenean gu zertan genbiltzan, ez ezer deliktiboa eginez, baina zertan ari ginen, ez ginen pasiboak ere, galdetu nahi nion Aitorri ea berari antzekorik gertatzen zaion.
‎KAR. Bai, eta gu zer. Itsututa zabiltza, Peru!
‎–Ea gu zer garen itauntzen dik.
2012
‎Arbola erraldoi bat. Eta gu zer gara. Haren adaxkak.
‎Hau da, hemen gaudela eta bagarela, agerianjartzeko estrategia da. Horregatik, diferentzia markatu eta azpimarratzeko faktoreobjektiboetan egiten du indarra (honen adibidea litzateke gu zer garen galdetzeanhistoriarekin erantzutea). Baina diferentzia datu objektiboekin zedarritzeakez du ahalbidetzen identitate politiko bat zabaltzea.
2013
‎Asertibitatearen aurkakoa da ezkutuan gordetzea gu zer garen benetan, zein diren asmoak, nahiak eta balioak: beharbada, gure moduan pentsatzen ez duenarekin gatazkarik ez izateko, edo, agian, besteen gustukoa izateko.
‎Eta gu zer?
2014
‎gure ikuskeretan ezarian baina zorrotz sartu direnak se guruenik. Baina, erdiaren erdia balitz ere, gure sasoikook badu gu zer eskertu; nekez eskuratzen dira gaur egun horren mailegu oparoak
‎Alabak behin galdetu zidan: " Galegoak galego badira, euskaldunak euskaldun... gu zer gara. Niri espainiarra naizela esaten didate".
‎Orain dela hiru urte hasiak ginen batera eta gustura gabiltza kontuak zuek atera azkenean gu zer garen egin ezkero galdera trikitiak batu gaitun anaia eta arreba!
2015
‎" Amatxo, gu zer gara, pobreak ala aberatsak?", galdetu du haurrak.
‎Ez nuelako harekin horretaz zer hitz eginik. Hark bazekien gu zer ginen, nik banekien hura zer zen, eta kito?. Gertaera haiek zer pentsatua eman zion, dena den, Uraini ere:
‎Cyborga proiektatzearen arrazoi bat hain zuzen ere hori da, alegia, gure errepresentazioa izan daitekeela. Eraikitzen badugu, hura ulertzea lortzen badugu, gu zer garen ere ulertuko dugu. Gure eredu gisa ikusi nahi dugu.
‎zati gizatiar hori da hain zuzen cyborgari gizakiok eduki dezakegun osagai berezia ematen diona, baina makina bakarrik balitz, edukiko ez lukeena?. Hortaz, gu zer edo zertan bereziak bagara, orduan, hori da adierazi nahi duzuna, cyborga ere bai.
‎Eta eraikin hau oso osorik apaltasunean oinarritua dagoenez gero, Jainkoagandik zenbat eta hurbilago, hainbat aurrerago joan behar du bertute honek, eta bestela, dena dago galdua. Eta halako edo holako harrokeria dela dirudi guk gorago igo nahi izatea, Jainkoak nahiko eta gehiegi egiten baitu, gu zer garen ikusita, bere ondora eramateaz. Ez da ulertu behar hau diodanik, pentsamenduaren bidez, zeruko edo Jainkoaren goiko gauzak eta han dauden handitasunak eta haien jakinduria hausnartzera igotzeaz; izan ere, nik sekula ere egin ez arren (ez nuen horretarako trebetasunik, esan dudanez?
‎Jeronimo jaunak fraideei eskaera egitera zetorrela esan zidanean, txunditurik geratu nintzen. Eta berorientzat haiek ez direla hain fidagarriak iruditzen zaidanez gero, oraingoz behintzat ez dut Valdemorori hitz egiteko asmorik, guri on egiteko bezain maite ez gaituela, eta bere lagunei jakinarazteko gu zertan harrapatuko arituko delako susmoa baitut. Berorren agurgarritasunak ere kontu izan dezala nahiko nuke eta ez dadila hartaz fida, eta ez dezala nahi izan halako lagunengatik negozio hau egiterik ere.
‎Mari Errauskin gauzak egiten baztertuta eta zapalduta, eta gero hiru pertsonai horiek inbidiarekin baina interes komunarekin.Eta galdera da: gu zer gara. Mari Errauskinak?
‎Bestalde, soldaduak beti eztabaidaka zebiltzan elkarren artean. Amorratu bat ateratzen zen arma berotua eskuan, presoei pasaportea emateko irrikan; beste batek ezetz, gauzak ez zirela horrela egin behar eta gu zer gertatuko zain, talde-buruak edo ofizialak gutxieneko errukia zuenetz. Halakoetan falangistak fanatikoenak eta odolgoseenak zirela esaten da, baina nago arriskutsuenak zirela botila eskura zutenak, berdin falangista edo karlista edo soldadu baziren.
2016
‎Ni ez naiz batere historizista, baina uste dut gizabanakoon identitatea sortzeko bidean imaginario kolektiboak osatzen dituzten erreferentzia horien guztien artean iragan kolektiboaren ideiak ere badirela, kontzienteki ala inkontzienteki. Eta erreferente horiek espainiarrek edo frantziarrek dauzkaten berberak baldin badira, gu zer gara. Lan hori egin beharra zegoen eta orain hezkuntza sisteman txertatu behar da.
‎Urte horiek guztiak gurekin daramatzagu edo ate joka dauzkagu, eta adierazitako pertsona horiek kapaz izan badira zerbait positiboa egiteko, gu zergatik ez?
‎Sasoi hartan, lekukotasunen arabera, bazegoen Hondarribian Donostiako gertakaria arretaz begiratu zuen emakumerik. Batek baino gehiagok pentsatu omen zuen eta gu zergatik ez, baina ez zuen inork handik dozena bat urtera Emekik egin zuena egin. Ez ziren ausartu edo ez zuten pausoa nola eman asmatu.
2017
‎“Heldu zen eguna. Kiosko aurrea jendez beteta zegoen eta gu zer gertatu zen azaltzen geunden. Entzuleen artean herriko hainbat musikari zeudela esan zuen batek.
2018
‎–Alotzek aurpegi deskonfiguratuarekin?. Eta gu zer orain?
2019
gu zerk egiten duen hori. Ilargia itzulikatzen da bi gisetarat.
‎Zuk ez duzu ezer ulertzen, amatxo! Real Madrilen kontrako partida bakoitza Orreaga txiki bat da, aitonak aipatzen duen Artxandako errebantxa, mundu osotik fitxatutako jokalariez osatutako beste Armada garaitezin baten kontrako borroka; arbitro guztiak alde dituen taldearen kontrako dema epikoa; hori da aurrean duguna partida bakoitzean, eta... gu zer gara. Futbol talde bat?
‎Pazientzia galduak sorraraziriko mugimendua erreprimituz, lehengo jarrera hartu zuen berriz, zertaz mintzatuko zen jakin gabe, biziosoki emakumea bere kontura libertitzen ari zela imajinatuz, dena askoz errazagoa zen telefonoz deitzen zionean, baina ezin zion esan, Zoaz, eta berehala deituko dizut telefonoz. ...ek hemen zegoen atea defendatzen zuen dorreak betetzen zuen tokia betetzen du, oinarriak duen formagatik ezagun da dorre bat egon zela, gaur egun ere, Eta non zegoen beste dorrea, bi izango ziren-eta, Hementxe bertan, gauden tokian bertan, Ziur al zaude, Ez nago erabat ziur, baina hala izango zela dirudi, harresiaren zati honek edukiko zuen trazatuaz dakiguna kontuan hartuz, Orduan, dorre honetan, gu zer gara, mairuak ala kristauak, Momentuz, mairuak, eta horrexegatik gaude hemen, kristauak sar daitezen galarazteko, Ez dugu lortuko, baina, eta ez da beharrezkoa izango setioaren bukaerara arte itxarotea, begira itzazu San Antonioren mirakuluak irudikatzen dituzten azulejuak, kaleko sarreran, Nazkagarriak, Mirakuluak, Ez, azulejuak, Zergatik deitzen da kale hau Milagre de Santo António, bakarr... Raimundo Silvak arnasa hartu zuen, sakon, ezinezkoa zen hitzak ulertzen ez zituelakoa egitea, eta bere baitan zin egin zuen gogoraraziko zizkiola, gupidagabe, Maria Sarari, hitzok ezinbestean bete behar den agindu erabatekoa zirelakoan.
‎" Bertso eskolan bi neska ginen, beste denak mutilak, eta hasiera hasieratik argi zegoen haiek zertan ziren onak eta gu zertan moldatzen ginen ondo. Genero bereizketa bat zegoen erregistroetan.
2020
‎Kasu egin genion, baina harra gelditu zitzaigun: “Bera igaro bada, gu zergatik ez? ”. Hurrengo astean aipatu bidetik jaitsi ginen:
‎Zera, gu Zer gertatzen da?
2021
‎Gure material genetikoak eragiten du gu zer izango garen. Azido desoxirribonukleiko (DNA ingelesezko laburduran) moduan antolatua, lau molekulen sekuentzia ezberdinak ezarriko ditu gure ezaugarriak, betiere inguruko baldintzekin elkarreraginean:
‎Gu omen garen hori ez den beste edozein lagun izendatzeko baliatzen dena, beste esan gabe, baina beste esateko erabiliko genukeen marra berbera marraztuz lurrean? Eta noski, beste esaten duenak, gu zer garen ere definitzen du.
‎Gure lanak badauka sustrai bat, sakonera eta esanahi bat, eta sorkuntza lan bat da eskaintzen duguna, gure kultura tradizionala oinarri duena, gaur egungo sortzaileen lengoaiara egokituta eta uztartuta. Heltzen da momentu bat, zeinetan erabaki bat hartu behar duzun; eta erabakitzen duzunean nazioarteratu nahi duzula, hor inplizituki badago erabaki bat gu zer garen eta zer sinisten dugun erakustekoa. Bidaiatzen dugunean, nire barruan badoa hori ere.
‎" Ni? Aimar, Anderren senargaia" bota zuen xalo, gu zertan ari ginen ulertu barik.
2022
‎Azken batean, beste kultura bat da, eta beste kultura batera adaptatzea oso gogorra da; familia hain urruti edukitzea ere bai. Horregatik, gaur egun etorkinekin hitz egiten dudanean, hemen lagun asko ditut etorkinak, biziki miresten ditut, eta ez dut ulertzen nola jendeak ez duen ikusten zer mailatako sakrifizioak egiten ari diren hemen egoteko eta gu zer komodo bizi garen. Eta, harira itzulita, AEBetako kultura oso gogorra da, zoragarria gauza batzuetan, gurea baino dibertigarriagoa, baina lehia oso bortitza da, exigentzia maila brutala da, eta mundu akademikoan ere bai.
gu zerekiko gauzka,
2023
‎oihukatu du Inaxiok, Apocalypse Now? Yankiak helikopteroekin Vietnamgo herri bati erasotzen walkirien kabalkadaren erritmoan?"" Eta gu zer gara, jarraitu dio Ahmedek, Vietcong?"" Oraintxe nator!", helikopteroaren zaratapean oihuka esan du Davidek.
‎Mundu guztiak daki. Eta gu zer?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia