Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2007
‎Baina delituak pertsegitzeko kasuaz gain, baimen judiziala egon daiteke egoitzan sartzea dakarten ebazpen judizialak betetzeko. Kasu horietan, Konstituzio Auzitegiak hasierako jurisprudentzia aldatu du, eta orain, mota horretako ebazpen judizialak betearazteko ez da behar geroko kontrol judizialik, betearazpenaren ardura duen organo judizialak gauzatu dezakeenaz harago (uztailaren 18ko 160/ 1991 KAE). Administrazioko egintzen nahitaezko betearazpen kasuari dagokionez, egoitzan edo titularraren adostasuna behar den gainerako eraikin edo lekuetan sartzeko, administrazioarekiko auzietako epaitegiak sarrera hori baimendu behar du, BJLOren 91.2, AAJLren 8.5 eta AJAPELren 96.3 artikuluetan ezarrikoaren arabera, eta baimen hori zioduna izan behar da (irailaren 13ko 139/ 2004 KAE).
‎Parlamentutik barik Gobernutik atera eta Diputatuen Kongresuaren geroko kontrola duten lege lerruneko beste arau batzuk lege dekretuak dira, EKren 86 artikuluan arautuak. Legegintzako dekretuekin gertatzen den bezala (EKn horrela izendatu dira, nahiz eta izen osoa legegintzako errege dekretu izan Gobernu Zentralak eman baditu), lege dekretuak horrela izendatuta agertzen dira («Lege dekretuak») EKren 86 artikuluan, nahiz eta izen osoa errege lege dekretu izan.
‎Lege dekretu horiek lege indarreko arauak dira, eta Gobernuak ematen ditu presako kasuetan; legegintzako dekretuekin alderatuz, desberdintasun hauek dituzte: a) lehenengo eta behin, legegintzako dekretuetan Gorteek Gobernuari baimena ematen diote legegintzarako esanbidezko eskuordetza eginda (Oinarri Legearen edo lege arruntaren bidez, testu artikuludunak edo testu bateginak egin nahi badira); lege dekretuetan, aldiz, Konstituzioak berak ematen dio baimena Gobernuari horiek zuzenean emateko, baina aldi baterako indarraldia baino ez dute izaten, geroko kontrola ezartzen baitzaie, izan ere, Diputatuen Kongresuak baliozkotu behar ditu (Diputatuen Kongresuak, eta ez Senatuak; izan ere, baliozkotzean, Konstituzioak Senatuari ez dio eginkizunik ematen); b) bigarren, legegintzako dekretuek muga material bat dute, hain zuzen ere, ezin baitira sartu Lege Organikoa behar duten arloetan; lege dekretuek, ordea, jardute eremua askoz mugatuago dute:... aurrerago ikusiko dugunez, horien arauketatik kanpo legegintzako dekretuetatik kanpo baino askoz arlo gehiago geratzen dira.
2008
‎Lehenengoa Gorteek eta Kontuen Auzitegiak gauzatzen dute; barne kontrola, berriz, Administrazioan bertan gauzatzen da, hain zuzen ere, Estatuaren Kontu hartzailetza Nagusiaren bitartez. Horrez landara, aurretiazko, aldi bereko eta geroko kontrolak ditugu, kontrol hori egintza gauzatu aurretik, gauzatzearekin batera edota gauzatu eta gero egiten den kontuan hartuta.
2023
‎Estatuan, kanpoko kontrola Gorte Nagusiek eta Kontuen Auzitegiak gauzatzen dute; eta barne kontrola, berriz, Estatuaren Kontu hartzailetza Nagusiak. Horrez landara, aurretiazko, aldi bereko eta geroko kontrolak ditugu, kontrol hori egintza gauzatu aurretik, gauzatzearekin batera edota gauzatu ondoren egiten den kontuan hartuta.
‎Kasu horietan, finantza zaintzako organo eskudunek aurretiaz udalaren asmoa kontrolatzeko aukera izan dezakete. Beraz, finantza zaintzaren esparruan egiten den kontrola ez da beti geroko kontrola, aurretiazko kontrolak ere eman daitezke. Horren adibiderik argienak ondasun higiezinen eskualdaketan autonomia erkidegoak egin beharreko txostenean edota zorpetzeko aurretiazko baimenean daude.
‎Hori horrela, bi alderdi edo iritzi ezberdinak ikusten ziren: batzuen iritziz finantza zaintza autonomia erkidegoaren eskumena izan zen, jarduera hori autonomia erkidegoaren toki araubidean barneraturik dagoelako eta Ekonomia Itunaren lurralde historikoen finantza zaintzaren eremua tributu jardueran bakarrik ezartzen zelako( geroko kontrolik behar ez zuen jarduera esparrua izan zelarik); eta beste batzuen iritziz, finantza zaintzaren funtzioak ez dira tributu jarduerara mugatzen, finantza jarduera guztira baizik, eta, gainera, Ekonomia Itunari berari hedadura handiagoa ematen diote eta finantza jarduera osoa hartzen dutela uste dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia