2004
|
|
Hasieran Agirrebaltzategik gogorarazi digunez, nolabait ere bigarren globalizazioaren aroa edo izango
|
genuke
oraingo hau. Nazio estatuen nazionalismo totalitarioak zabaldutako aro historikoaren jarraipena, baina oraingoak bere bereak dituen ezaugarriez osaturik.
|
|
Ideologiaren mekanismo bihurriak bere baitan duen funtzionamendu iluna argitzea noraezeko auzia dela deritzogu. Eta asmo horretan barrena abiatuak garenez, Jose Angel Irigarairen ekarpen honekin hasi nahi
|
genuke
oraingo honetan: –Y así tenemos que además de las imposibilidades y dificultades que la dominación impuesta plantea no sólo para el desarrollo normal de la lengua, sino también para la percepción que de ella tiene la comunidad dominada, la dominación genera cuando es necesario elementos de recuperación ideológica cuyo objetivo es complementar la acción general de la dominación, mediante el bloqueo, desestructuración y substitución de los componentes ideológicos de las fuerzas sociales dominadas, tratando así de desmoralizarlas y desviar y evitar que sean efectivos los intentos normalizadores y emancipadores que la sociedad dominada genera.
|
2006
|
|
Zubiaren egoera ikusita," zeltek itsasoko jainkoa dute, Manannan Mac Lir", azaldu zigun," eta uren gainetik ibiltzeko ahalmena du. Bere laguntza
|
genuke
oraingo honetan. Gainera, bestalde, zelten Erdi Aroko elezaharretan kontatzen denaren arabera, galarazita zuten zubietatik pasatzea".
|
2011
|
|
Estatuaren nazionalismo etnozentrikoak eratua daukan zulo beltzaren sisteman bada besterik ere. Hizkuntzen estatus juridikoa nabarmendu nahi
|
genuke
oraingoan. Hizkuntzaren ofizialtasunari dagozkion zer nolakoak.
|
2012
|
|
Gure ikuspegitik, eduki mailan, barne aniztasuna (askatasuna) etaberdintasuna (sozialismoa) modu orekatuagoan kudeatzeko gaitasunak emangolioke bati edo besteari legitimitate hori, eta, prozedura aldetik, euskal lurraldeetanbizi den herritargoaren borondateak. Horrela ikusita, oraindik orain modu zehatzeanneurtu ezin den legitimitate lehia horretan, esango
|
genuke
oraingo estatuek ezdutela irabazteko argudio berezirik. Kontrara, esperientzia historikoa ikusita.
|
2016
|
|
Giza miseria guzti guztien azken arrazoi bat bakarra bilatzen badugu, ia segurua da, edo mitoan amaituko dugula (jatorrizko bekatua, Pandoraren kutxa), edo metafisikan (Spinoza edo Schopenhauerren gisara), edo ikusalde (biologiko, moral, psikologiko, soziologiko...) guztien nahaste borrastean, halako baten emaitzari geuk metafora zientifikoa deitu gura badiogu ere. Beharbada nahasteari nahaste izaten uztea
|
genuke
oraingoz bederen geratzen zaigun irtenbide apalki egokiena, ikuspideen pluralismoa eta horietako bakoitzaren autonomia errespetatuz. Perspektiba ezberdinen autonomia (guztiena, zientziarena bezala mitoarena) aitortzen ez bada, eta diferentziak erdeinatzen badira, azkenean hizkuntza bera bihurtzen da nahaste borraste bat.
|
2020
|
|
Hannah Arendtek, honetaz oharturik (La vida del espiritu, 1984), gure zibilizazioa ordutik hona baldintzatu duen bizitzaren eta jakintzaren arteko eskizofrenia salatu zuen, gogamen kritikoa bezain politikoa proposatuz. Horixe bera berreskuratu
|
genuke
oraingo honetan, moderniaren eskemak birrindurik, ohikoa baino gehiago alternatiboa ere bilakatu omen den" pentsamendu arinaz" artez aritzeko.
|
2023
|
|
Gogora institutuko zuzendari Aintzane Ezenarrok jakinarazi du Araba, Bizkai eta Gipuzkoan «40 familia baino gehiago» daudela senideen gorpuzkiak ateratzeko zain, eta «pozik» azaldu da lanak hasi direlako: «Nahiko
|
genuke
oraingoan haien desioa egia bihurtzea». Gogora Cuelgamurosen lanean ari den auzitegi medikuen taldearekin harremanetan dagoela erantsi du Ezenarrok, «familiei informazioa lehenbailehen» helarazteko.
|