Emaitzak: 4
2004 | ||
Duela hogei urte, batzuek hizkuntzaren ezaguerari begiratzen zioten bitartean beste batzuek esaten | genuen erabilerari begiratu behar zitzaiola, ezagutza erabileraren aldagaietako bat baino ez zela, erabilera mailan ezagueraz gain beste hainbat aldagaik ere eragiten zuela, eta erabilera zela, beraz, aztertu beharreko aldagai nagusia. Bazirudien iritzi zuzen hau erabat nagusitzeraino zabaldu zela, baina hara ezustea! | |
2011 | ||
Guk uste genuen, gure xaloan, hizkuntzaren zelula sozialak hil egiten zirela hizkuntzaren erabilera desegin ahala. Uste | genuen erabileran zetzala hizkuntza biziarazten duen gene soziala. Uste genuen erabiltzen ez den hizkuntza hildakotzat jo behar zela, nahiz eta artean hizkuntza dakiten hiztun bakanduak egon. | |
2017 | ||
Eta orduan, ez al da logikoa jakin nahi izatea nork egiten edo jasaten duen aldaketa hori, nola egiten edo kudeatzen duen, non, noiz eta zergatik? Muda linguistikoak ikertzea da ezikusi egin zaion errealitate hori azaleratzeko moduetako bat. mengoak hango izatera igarotzen ote ziren, edo alderantziz. ildo horretatik, muda linguistikoak ikertzeak behartzen gaitu perspektiba aldatzera, eta, agian, herrialdea beste era batera ikustera. ikuspuntu diakronikoago bat hartu | genuen erabilera linguistikoetan aldaketa biografikoak ere kontuan hartzeko, eta, horrez gainera, onartu genuen norbanakoei jartzen dizkiegun etiketak erlatiboagoak, gertagarriagoak, behin behinekoak eta, horrenbestez, dibertsoagoak eta sakabanatuagoak direla. azken batean, normalizazio proiektuak berekin zekarrena bazen katalanaren ezagutza eta erabilera orokortzea, ez al genbiltzan hitz egiten aldaket... eta orduan, ez al da logikoa jakin nahi izatea nork egiten edo jasaten duen aldaketa hori, nola egiten edo kudeatzen duen, non, noiz eta zergatik? | |
2022 | ||
Aurkezpenaren aurreko egunetan hainbat euskaltzalerekin izandako elkarrizketetan ia segurutzat jotzen | genuen erabilera orokorra jaitsi egingo zela. Neuk ere halaxe pentsatzen nuen, besteak beste, pandemiaren eragin zuzenarengatik (familia erdaldunetako haurrek euskararekiko harremanetan izandako galera, erdarazko ikus entzunezkoen kontsumoaren gorakada, talde jardueren murrizketa...); egoerak behartuta, euskararen inguruko ekitaldi ugari bertan behera geratu zirelako, edo oso modu murriztuan egin zirelako (Korrika, Ikastolen eta eskola publikoaren festak, Durangoko Azoka...); azken urteotan izandako mugimendu soziodemografikoengatik... |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
genuen | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
ELKAR | 1 (0,01) |
Jakin | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan erabilera | 1 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan erabilera etzan | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |