Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2009
‎Artículo 206 de la Ley Hipotecaria. Galdetu genuen ea beste euskal probintzietan antzekorik gertatzen ote zen, eta han ez zen horrelakorik edo behintzat ez hemen bezalako abiadurarekin. Bistan zegoen honetan ere Nafarroa diferentea dela, eta Sebastian den bezalako apezpiku ultraeskuindar batekin edozer gerta zitekeela.
‎Beti erraten da Hegoaldearen arabera egiten ditugula gauzak hemen. Aldi honetan, une batetik goiti gogoetatu genuen ea goaitatu behar genituen ala ez. Eta ez.
‎Une hartan, bai Izarrako ikastetxeko zuzendariak bai hurbilago dagoen Langraizeko ikastetxeko zuzendariak esan ziguten Izarrakoa zela guri egokitzen zitzaigun ikastetxea aukeratutako hizkuntza ereduagatik, alegia, Langraizen ez zegoela eredurik gure semeentzat eta Pobesko ereduko ikasleak betidanik joaten zirela Izarrara, eta hala omen zen. Guk galdetu genuen ea eskola autobusik ba ote zegoen joan etorria egiteko, eta baietz, beti egon zela, eta bazegoela.
‎Hori konpontzeko kritikoen arraza berri eta espezializatu bat sortzeko proiektua zehaztu genuen. Kritiko gaia txikitatik esfera formako bizitegi zabal eta guztiz hermetiko batean entzerratua geratuko litzateke paperezko aho-zapi batzuetan zirriborratu genuen diseinua, ateratzeko inolako aukerarik gabe noski, eta hodi sistema pneumatiko baten bitartez jasoko luke bere elikadura fisiko zein intelektualerako lukeen guztia; gogor eztabaidatu genuen ea umeak jaio bezain laster ezarri liratekeen Critic O Maticetan, ala beren gurasoekin urte jakin batzuk igaro ondoren lauzpabost: ez gehiago.
2011
‎Nik ez dakit batzuk zer garaitan bizi diren. Master batean galdetu genuen ea zenbatek zuten blog bat, eta oso gutxik altxatu zuten eskua. Ez dut ulertzen.
‎Lehenbizi, ebaluatu behar zen ikus entzunezko komunikaziorako gaitasuna. Ondoren, aztertu nahi genuen ea desberdintasunik zegoen taldeen artean ikasketa maila, sexu eta ikus entzunezkoetan aldez aurretik jasotako prestakuntzaren arabera. Azkenik, lehen kapituluan azaldu diren ikus entzunezko gaitasunaren dimentsioen artean egon zitezkeen erlazioetan zentratu zen ere gure jakin mina.
‎Iritsi ginenean esan ziguten ez zekiela inork non zeuden frenteak. Talde bat osatu genuen eta Aiara bidali genuen ea Tolosatik zetozen ikustera. Horretarako neurri guztiak hartu genituen eta jakin genuen Azkarate gaina utzi zutela eta indar haiek guztiak Gernika aldera zihoazela.
‎Behorren zintzarriak aditzen ziren. Etxe aurrean gelditu ginen, atea jo eta emakume baten ahotsa entzun genuen ea zein ginen galdezka. Esan genion Espainiatik gentozela oinez eta galdu egin ginela.
‎Gutako batek tiro batzuk bota zituen eta zeharo beldurtuta korrika alde egin zuten, batek kapa bidean utzita. Ez genituen berriro ikusi, baina guk hegazkinlari bat galdu genuen eta morroia bidali genuen ea topatzen zuen. Morroiak ez zuen aurkitu, baina hotelean agertu omen zen gainean zeraman Donibaneko plano txiki bati esker.
2014
‎" 2006rako ikusi genuen proiektuak funtzionatzen zuela. Frogatu behar genuen ea funtzionatzen zuen gehien behar zen testuinguruetan". Argi du Maria Jose Lerak:
‎Erreakzio naturala da. Harri erorketez gain, arrisku gehiago zeuden, eta sarritan esan genuen ea zer egiten genuen arrisku horiek zituen bide batean. Poztasuna eta zailtasuna nabarmendu zenituen jaitsitakoan.
2015
‎Arrupe Etxean egin genituen bileretan galdetu genuen ea zein den amesten duten Bilbo. Ohartu ginen Ibaizabaleko jendeak eta bi hautagaitzetakoek amets berbera daukagula.
2016
‎Hori konpontzeko, kritikoen arraza berri eta espezializatu bat sortzeko proiektua zehaztu genuen. Kritikogaia txikitatik esfera formako bizitegi zabal eta guztiz hermetiko batean entzerratua geratuko litzateke, paperezko aho-zapi batzuetan zirriborratu genuen diseinua?, ateratzeko inolako aukerarik gabe noski, eta hodi sistema neumatiko baten bitartez jasoko luke bere elikadura fisiko zein intelektualerako lukeen guztia; gogor eztabaidatu genuen ea umeak jaio bezain laster ezarri liratekeen Critic O Maticetan, ala beren gurasoekin urte jakin batzuk igaro ondoren, lauzpabost: ez gehiago?.
2017
‎Boluntarioek beren gorputzaren barruan eta kanpoan zeudela egin zuten azterketa faltsu hori, eta, astebete geroago, ahalik eta xehetasun gehienekin kontatu behar zuten horri buruz gogoratzen zutena. . Jakin nahi genuen ea gogoratzen ziren detaileekin, alegia, berriz bizi ote zuten gertaera hura (oroimen episodikoa); edo bazekiten zer gertatu zen, baina ez zuten testuingurua oroitzen (oroimen semantikoa); edo ez zekiten eta ez ziren gogoratzen?.
‎Hori bagenekien. Beraz, begiratu genuen ea zer gertatzen den errepikapenarekin. Hori zen galdera?.
2018
‎Atzoko plenoan galdetu genuen ea zergaitik irabazten duen Soraluzeko alkateak beste herrietakoek baino gehiago. Izan ere, Soraluzeko alkatearen soldata gehien irabazten duten Gipuzkoako alkateen TOP10ean dago.
2019
‎90eko eta 2000ko hamarkadetan gentrifikazioa auzo arazo gisa behatzen genuen. Eztabaidatzen genuen ea zein auzotan gertatzen zen edo ez; eta ikusten genuen auzokideen kanporatzea gertatzen zela beste auzo batzuetara alokairuak eta bizi kostua igotzen zirelako. 2012tik argi dugu alokairuen prezioen igoera ezin dela auzo batzuetara mugatu eta hiri osora zabaldu dela.
‎Boluntarioek beren gorputzaren barruan eta kanpoan zeudela egin zuten azterketa faltsu hori, eta, astebete geroago, ahalik eta xehetasun gehienekin kontatu behar zuten horri buruz gogoratzen zutena. " Jakin nahi genuen ea gogoratzen ziren detaileekin, alegia, berriz bizi ote zuten gertaera hura (oroimen episodikoa); edo bazekiten zer gertatu zen, baina ez zuten testuingurua oroitzen (oroimen semantikoa); edo ez zekiten eta ez ziren gogoratzen".
‎Hori bagenekien. Beraz, begiratu genuen ea zer gertatzen den errepikapenarekin. Hori zen galdera".
‎Umetan, txapelketa bat egin genuen ea nork irauten zuen gehiago ur azpian.
2021
‎Pizgarri positibo asko zeuden: askatasuna, giro existentzial hippya, mendiak… eztabaidatzen genuen ea taoistak edo budistak ziren hobeak, edo Carlos Castanedaren irakaspenei buruz, edo droga kontuez perretxiko hau hartuz gero garunaren alderdi honetara joango zaizu, edo meskalinaz, azidoez, eta gure buruaren ezagutzan sakontzen lagundu zezakeen edozerez. Baina nik ez nuen kanuto bat ere erretzen, ikusten nuelako nola eragiten zien besteei.
‎Alde batetik, dieta kalitatea eta elikadura patroiak aztertu genituen, hala nola ikasleek egiten zituzten otordu kopuruak, otorduen arteko denbora, eta gozatzeko edo bazkaltzeko ematen zuten denbora. Beste alde batetik, aztertu genuen ea erretzeko ohitura zuten, alkohola edaten zuten, portaera sedentarioa zuten eta zenbat lo egiten zuten.
‎Arrosa sareko hainbat irratirekin elkarrizketak egin genituen. Eta, iaz, pentsatu genuen ea zergatik ez genuen hori egiten euskarazko herri ekimeneko hedabideekin». Modu horretan hasi ziren dokumentalerako elkarrizketak egiten.
2022
‎Zalantzak ere izan zituztela onartu du Alberdik: «Tarte batez, duda egin genuen ea benetan merezi ote zuen musika hau grabatzea, hain musika sinplea izanik, eta partiturak berregiteko geneuzkan zailtasunak ikusirik, baina baietz erabaki genuen». Eta pozik.
‎" Kontserbatorioko ikasleak gara, eta gure artean komentatzen genuen ea zergatik dauden hainbeste mutil txarangetan edota ez dagoen ia neskarik. Horrela sortu zen nesken txaranga bat aurrera eramatearen ideia".
2023
‎• 2021eko inkestan galdetu genuen ea Euskara Elkarteek ba ote zuten harremanik tokiko euskalgintzako gainontzeko eragileekin. 54tik 10ek suspentso jarri zioten beren buruari, eta 14k 5 puntu eman zioten.
‎batzuek elkartea likidatu nahi zuten eta gehienok ez, baina aurrera egiteko bi pertsona baino ez geunden prest. Eta, hori dela eta, gure elkartearen inguruan betidanik ibilitako pertsona batekin berba egitea erabaki genuen ea berak zer uste zuen honen inguruan, ea berak indarra eta gogoa zuen prozesutik tira egiteko. Esan eta egin, eta, gainera, pertsona horrek baiezkoa eman zuen eta hilabete luzeetako gogoeta prozesuan murgildu ginen.
‎Han nahi genuena egongo zela esaten ziguten, eta birekin itzuli ginen, eta ez ziren onak. Elkarri begiratu, eta planteatu genuen ea posible ote zen haga bat mozteko hain zorrotzak izatea.
‎Ez, iaz proiektu pilotua egin genuen, Malagan. Ikusi nahi genuen ea posible zen gure ideia aurrera eramatea. Hondartza garbiketak antolatzen, eskoletan hitzaldiak ematen, eta elkarrizketak egiten ibili ginen.
‎Habanan jaio ziren testuak, Atlantikoa zeharkatu, Euskal Herrira itzuli, eta kantu egin genituen guk, baita plazaratu eta argitaratu ere. Orain, urteak igarota, eta, egoera aldatuta, Joseba etxean dela, elkar topo egin genuenean, planteatu genuen ea zelakoa litzateke gauzak kontatzea, distantzia bestelakoa denean.
‎Esfortzu bat egin da eta geroz eta kreditu gehiago egin dira euskaraz. Planteatu genuen ea nondik hasi behar ginen. Non da beharrezkoagoa euskaraz jakitea?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia