Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2000
‎litzateke. Harritzekoa da kulturen, hizkuntzen eta gizarte erlazioekiko ekologiaz nola ez den gehiago hitz egiten. Hala ere, interesgarria da jakitea, Herder-ek, XVIII. mendearen amaieran, gaurko naturaren ekologistak baino askozlehenago, kulturen eta hizkuntzen ekologiari hasiera eman ziola.
2006
‎Kibbutzeko alanbradakmozten ditugunean. Gutaz gehiago hitz egitea da falta zaigun bakarra. Eta besteekgugandik esperoko dutena, dudarik gabe.
2009
‎Esan bezala, sozializazio praktika askok izaera sotil eta konplexua dute. Ikusidenez, amek euren alabekin gehiago hitz egiten dute eta laguntza eta zuzendaritzazko hizkuntza bat erabiltzen dute (Leaper, Anderson eta Sanders, 1998). Aitak, beren aldetik, alabekin kritikoagoak direla ikusi da, bereziki euren autoafirmaziojokaerekin.
‎Gure gizarteko estereotipoak dioenaren kontra, emakumeek baino gehiagohitz egiten dute gizonek (Swacker, 1975). Ez dago ikerketarik, emakumeek gizonek baino gehiago hitz egiten dutela dioenik. Gizonek emakumeek baino gehiagohitz egiten dute, edo alderik ez dago.
2011
‎Giro horretan hezi da; teknologia berri hauekin batera, alegia. Txikiarekin, berriz, konturatzen naiz gehiago hitz egin behar dudala. Gero eta gehiago sartzen ari da, apurka apurka berau konturatu gabe.
2014
‎Programa horren bidez, mixed generalized linear models deitutako estatistika eragiketak egiten dira etaadierazgarritasuna kalkulatzen da, gure kasuan, 0,05ekoa (Field etal., 2012; Johnson, 2009; Paolillo, 2002). 3.1 puntuan gehiago hitz egingo dugu horretaz.
‎Gorputzez hitz egiten duten teorien inguruan kontzepturen bat erabili beharkobagenu hau dena laburtzeko, Foucault-en bioboterea egin genuke geure, nahiz eta kontzeptu horrek gehiago hitz egin estatuek gorputzak ekoizteko, kontrolatzeko eta manipulatzeko duten gaitasunaz. Foucaultek gorputz horiek gorputzotseinak bezala izenpetu zituen.
‎Gehiegizko intentsitatea apaltzera eta gutxiegizko intentsitatea igotzera jotzen du terapiak. Dimentsiozko ikuspegia hartzen bada, portaera normala eta anormala kuantitatiboki bereiziko dira, eta erabat normala edo anormala den portaeraz baino gehiago hitz egingo da maila ezberdineko psikopatologiez. Beraz, patologia batzuk beste batzuk baino hurbilago egongo dira normaltasunetik, eta psikopatologia maila bat edukitzeak ez du esan nahi osasun mentalaren gabezia osoa dagoenik.
‎Era berean, kontrol taldekoek baino gehiago hitz egiten dute. Beste zantzu hauek ere ageri dituzte:
2015
‎Lurralde batean mintzaira bat baino gehiago hitz egiteak hizkuntzen aldi bereko existentziaantolatzeko beharra nahitaez dakar. Halaber, izate bateratua kudeatzeko moduak eta gizarterakodesiratzen diren errealitate linguistikoak ugariak izan daitezke.
‎Nola hala, agian optimistegiak izaten, etxean galtzeko arriskurik ez zegoela uste izan genuen,, ez, gune euskaldunenekeutsiko diote besterik gabe?. Gehienongan denongan ez esatearren nagusi zen ikuspegia hori zelaesango nuke, eta nik uste dut kontzientzia hartu behar dela batetik, eta horretaz, zorionez, gerozeta gehiago hitz egiten da, gune hauek soziolinguistikoki duten garrantziaz. Eta bestetik horrek praktikan ekarri behar duena dago, lehentasunetan jarri beharraz udalerri hauetan eraginkorki eragitea, hau da, lehentasunak lehentasun bihurtu behar duela.
‎Hizkuntza ekologista, motibazioz, jende talde diskurtso erakargarri bat izandaitekeela uste dut. Ezagutzaz gero eta gehiago hitz egiten da honi buruz, baina intuiziozasko egin dugu, hizkuntza zer izan zen... Honetaz lehengo urteko jardunaldietan ere hitzegin zen; ikastolen mugimendua zer izan zen ba ez bada arnasguneak sortzea?
2017
‎Haien ahotsak entzun behar ditugu, asko esateko dutelako eta gako diren gauza asko adierazten digutelako. Beharbada, euskarari buruz gutxiago hitz egin behar dugu, eta gizartean ditugun praktika, diskurtso eta arau sozial eta kulturalei buruz (eta kasu honetan genero ardatza bereziki kontutan hartuta) gehiago hitz egin behar dugu eta zalantzan jarri behar ditugu, horiek baitira boterezko hizkuntza harremanak mantentzen dituztenak.
‎Bera da bere nagusia, egiten duen lana pasioz bizi du, bere lana bizitza eta bizitzabere lan bihurtzen ditu, eta jarduera horren bitartez auto errealizazioa du helburu. Ordea, artistaren lanbaldintzez eta bere bizitzan eragiten dituen ondorioez baino, bestelako kontuei buruz gehiago hitz egiten dahedabideetan eta gizarte mailan orokorrean. Mintzagai denean berriz, errealitatearekin apenas zerikusirikduen mitifikatutako bizimolde eta estereotipatutako figura bati egiten zaio erreferentzia.
‎Hizkuntza bat baino gehiago hitz egiten ditugunok aspaldi ikasia dugu dena ezin dela hitzez hitz itzulihizkuntza batetik bestera. Hizkuntzaren arabera, ideiak era batera edo bestera adierazten dira, etabatean naturala dena, sarritan, oso arrotza edo are ulergaitza gerta daiteke beste batean.
2019
‎Eskoziako familia batean, amamak gaelikoa irakatsi zien bere hiru seme alabei, horietako batek, beste 3 seme alaba izan zituen; nagusiak gaelikoa daki, bigarrenak jarrerapositiboa du orokorrean, baina gehienetan ingelesa erabiltzea nahiago du, eta hirugarrenak, aldiz, jarrera negatiboak ditu hizkuntza gutxituarekiko. Ikerketa horretan ikusten den bezala, seme alaba nagusia hazi ahala, gizartean presentzia handiagoa duen hizkuntza gero eta gehiagoerabiltzen da hizkuntza gutxiagotuaren kaltetan, eta seme alaba nagusiaren erabakiak gazteenhizkuntza jarrerei eta praktikei eragiten die, gazteenek etxean bertan kanpoko hizkuntza etxekoabaino gehiago hitz egiteraino.
‎Erizainek eta ergoterapeutak, baieztatzen dute euskaraz mintzatzean ADaz hunkitua den pertsonabatekin, kuriositate gehiago duela eta bere buruaz askoz gehiago hitz eginen duela. Pertsona erneagoatzematen dute eta eguneroko aktibitateetan gehiago parte hartzen duela sentitzen dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia