Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2010
‎Goian aipatutako lan horrek babes inportantea izan du herritarren aldetik; hala ere, herritarrek bide hori sakondu beharra ikusten dute etorkizunari begira. Beraz, egindako bidea positiboa izan bada ere, gehiago egin beharra azpimarratzen dute herritarrek.
‎9) Aurreko guztia berriro euskara kasura ekarriz: bere garapen jasangarria ziurtatzeko azterketa eta ekintza gehiago egin behar dira, arrazoi ekologikoak, historikoak, ekonomikoak, kulturalak eta emoziozkoak daudelako, benetako eleaniztasunean bizi ahal izateko, hezkuntzan eta bestelako eremuetan ere.
2011
‎Beraz, Bigarren hezkuntzan (eta unibertsitatean) irakatsi beharreko Soziolinguistikak ez du errealitatearen deskribapen soila izan behar, hori fonetika gramatikarekin nahastea bezala izango bailitzateke. deskribatu baino gehiago egin behar da, eta gizarteeta kultura prozesuak azaltzen diren eremuan sakondu behar da. Mendeko hizkuntzak hizkuntza ordezkapenera bultzatu eta bultzatzen jarraitzen dituzten mekanismoak zeintzuk diren ulertzen badu gazteak, errazagoa izango zaio hizkuntza normalizazioa sustatzen duten mekanismo psikosozialez eta merkatueta politika mekanismoez jabetzea. gainera, prozesu historiko honetan gazteak berak duen paper aktiboaz ohartzeko aukera izango du.
‎Material elebidunaz ari garela, ikus entzunezkoetan ere askoz gehiago egin behar litzateke. hau ez da eskolaren eremua, baina telebista dela edota interneteko baliabide guztiak direla, eskolaren elikagarri garrantzitsuenak dira. elebi/ eleaniztasuna hedabideetan eta baliabide informatikoetan erronkarik emankorrenetakoa izan daiteke.
2013
‎hizkuntzaren estiloa, gramatika, hiztegia edota ortografia. Baina hori aztertzeko ikerketa gehiago egiteko beharra dagoela konturatu gara.
2022
‎Bestalde, hiriko eskalara gerturatzean, funtzio jakin eta bakarra duen auzoa aurki dezakegu (lo hiriak...) eta, baita, herri monofuntzionala, non jarduera bat nagusituko den besteekiko. Egoera horiek, auzoen, herrien eta hirien arteko mugikortasun behartua areagotzen dute, hau da, bertako biztanleria egunerokotasuneko betebeharrei eta funtzioei erantzuteko joan etorri gehiago egin beharrean aurkituko da.
‎Bertako biztanleria egunerokotasun eko betebeharrei eta funtzioei erantzuteko joan etorri gehiago egin beharrean aurkituko da, eta, ondorioz, auto pribatuaren erabilera bultzatzea.
‎Lurralde mailan, adibidez, bistakoa da Euskal Herrian oinarrizko zerbitzu publikoen gertutasuna kontuan hartuta dugun desoreka: hiriburuetan 3 km baino gutxiagoko distantziak ditugun bitartean, beste udalerri batzuetan —bereziki Nafarroan eta Araban— 15 km baino gehiago egin behar dituzte biztanleek oinarrizko zerbitzu publikoetara iristeko. Egoera horrek, udalerri arteko emigrazio/ immigrazio fluxuak areagotzea dakar.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia