2015
|
|
konfrontazioa ardatz ‘errealean’ sortzen dutenak batetik, eta konfrontazioa ardatz sinbolikoan sortzen dutenak bestetik. Ardatz ‘errealak’ momentuko errealitatearen mugak jartzen dizkio
|
gauzen
egoera aldatu nahi duen subjektu politikoari. Hori egiteak, dauden botere erlazioak onartzen dituenez, gauzen egoera aldatzea ezintzen du.
|
|
Ardatz ‘errealak’ momentuko errealitatearen mugak jartzen dizkio gauzen egoera aldatu nahi duen subjektu politikoari. Hori egiteak, dauden botere erlazioak onartzen dituenez,
|
gauzen
egoera aldatzea ezintzen du. Ardatz sinbolikoak, aldiz, botere erlazio berriak ‘asmatzen’ dituenez, konfrontaziorako subjektu politiko indartsuagoa marratu dezake.
|
|
Ardatz sinbolikoak, aldiz, botere erlazio berriak ‘asmatzen’ dituenez, konfrontaziorako subjektu politiko indartsuagoa marratu dezake. Ardatz horrek, ondo finkatuz gero,
|
gauzen
egoera aldatzeko gaitasuna dauka. Horrela, konfrontaziorako ardatz ‘erreala’ gauzen egoera betikotzeko ardatza den bitartean, ardatz sinbolikoak desplazamenduak sortu ditzake ardatz ‘errealean’ Esanak esan, gauzen egoera bere horretan mantendu nahi duenari ardatz ‘errealean’ egiten den konfrontazioa da komeni zaiona.
|
|
Ardatz horrek, ondo finkatuz gero, gauzen egoera aldatzeko gaitasuna dauka. Horrela, konfrontaziorako ardatz ‘erreala’
|
gauzen
egoera betikotzeko ardatza den bitartean, ardatz sinbolikoak desplazamenduak sortu ditzake ardatz ‘errealean’ Esanak esan, gauzen egoera bere horretan mantendu nahi duenari ardatz ‘errealean’ egiten den konfrontazioa da komeni zaiona. Gauzen egoera aldatu nahi duena, berriz, ardatz sinbolikoa erabiltzera behartuta dago.
|
|
Ardatz horrek, ondo finkatuz gero, gauzen egoera aldatzeko gaitasuna dauka. Horrela, konfrontaziorako ardatz ‘erreala’ gauzen egoera betikotzeko ardatza den bitartean, ardatz sinbolikoak desplazamenduak sortu ditzake ardatz ‘errealean’ Esanak esan,
|
gauzen
egoera bere horretan mantendu nahi duenari ardatz ‘errealean’ egiten den konfrontazioa da komeni zaiona. Gauzen egoera aldatu nahi duena, berriz, ardatz sinbolikoa erabiltzera behartuta dago.
|
|
Zer gertatuko litzateke Rosa Parksek autobusean eman zuen ezetza gizon hura zuria zela (ardatz ‘errealarekin’) esanez justifikatu izan balu? Konfrontazioa indarrean zegoen botere harremanak onartuz planteatuko zukeenez, ez zuela
|
gauzen
egoera aldatzen lagunduko. Gogoeta hori da euskalgintzak egin behar duena.
|
2019
|
|
Gure ustez, espazio komunitarioetan egin zuen Hiri Debekatuaren Mapa. Emakumeak antolatu ziren, kalera atera ziren, beraien artean hitz egin, adostu eta espazio batzuk seinalatu zituzten, espazio horiek emakumeen bizitza nola baldintzatzen zuten adierazteko eta auzi horren inguruan eztabaida zabaltzeko("
|
gauzen
egoera" seinalatzeko, Laura Freixasen zentzuan).
|
|
egunero emakumearekiko bizi ditugun bidegabekerien aurrean, lehenengo urratsa gauzak ulertzea eta ordena batean sartzea da. Freixasek dioenez, belaunaldi bakoitzean erronka bat planteatu behar da, eta, haren ustez, gure belaunaldiaren erronka"
|
gauzen
egoera" seinalatzea edo identifikatzea izango litzateke; androzentrismoak ezartzen duen neutraltasun faltsua gizonaren zentraltasuna eta boterearen monopolioaadieraztea, argi azaltzea eta ulertzea.
|