2000
|
|
Uste dut errepidea ikusitakoan edozeinek, beharrezkotasun logikoaz, jarraitu liokeela, edo ez jarraitzeagatik lotsatuta geratu. Eta halaber, erabateko ongia, deskriba daitekeen
|
gauzen
egoera izanez gero, edozeinek —bere gustuak eta joerak alde batera utzirik— halabeharrez egingo luke edo ez egiteagatik bere burua erruduntzat joko luke. Gauzen egoera hori fantasia bat dela defendatu nahi dut.
|
|
2.0272: Objektuen antolaerak
|
gauzen
egoera osatzen du.
|
2001
|
|
Izadian kausen eta efektuen arteko kateak daude denboran erregela batzuen arabera, eta, beraz, kausa bakoitza efektua da era berean. Askatasunak, berriz,
|
gauzen
egoera berri bat adierazten du, eta, ondorioz, kate berri bat hasteko ahalmena barnebiltzen du. Beraz, kausen eta efektuen kate horretatik at geratuko litzateke, esperientziaren eremutik at. Askatasun transzendental hau gero etikan agertzen den askatasun praktikoaren oinarria da, eta lehenaren ukapenak bigarrenaren ezintasuna eragingo luke (sentsuetatik aske norbere burua determinatzeko ahalmena; baina hau ez da autua orain).
|
2004
|
|
Agitzen dena, gertakaria,
|
gauzen
egoerak izatea da. (2)
|
|
Izena aipamen hutsa izango ez bada, perpaus baten testuingurua behar duela ikusia dugu. Egia esan, perpausik gabeko izenak zerbait adierazten du, ordezkatzen duen objektua adierazten du, bai, baina ez du objektuaren egoera adierazten; izenak ezin du
|
gauzen
egoera (Sachverhalt, Sachlage) bat adierazi, hori perpausaren zeregina da. Lehenago ohartarazi dugunez, izenek objektuak adierazten dituzte; perpausek gertakariak (Tatsache), gauzen egoerak (Sachverhalten).
|
|
Egia esan, perpausik gabeko izenak zerbait adierazten du, ordezkatzen duen objektua adierazten du, bai, baina ez du objektuaren egoera adierazten; izenak ezin du gauzen egoera (Sachverhalt, Sachlage) bat adierazi, hori perpausaren zeregina da. Lehenago ohartarazi dugunez, izenek objektuak adierazten dituzte; perpausek gertakariak (Tatsache),
|
gauzen
egoerak (Sachverhalten). Baina, objektuak gauzen egoeran" modu eta molde jakinetan erlazionatzen" diren bezala elkarren artean (2.031), izenak ere modu eta molde jakinetan erlazionatzen dira elkarren artean perpausean.
|
|
Lehenago ohartarazi dugunez, izenek objektuak adierazten dituzte; perpausek gertakariak (Tatsache), gauzen egoerak (Sachverhalten). Baina, objektuak
|
gauzen
egoeran" modu eta molde jakinetan erlazionatzen" diren bezala elkarren artean (2.031), izenak ere modu eta molde jakinetan erlazionatzen dira elkarren artean perpausean.
|
|
ti e ousa)" (Metafisika, 1028 b 2). Wittgensteinentzat munduaren existentzia bera da harrigarri, mundua (gauzak eta
|
gauzen
egoerak: gertakariak) existitzea, deus ez existitu ordez.
|
|
Paul Valadierrek guztiz egokiro izkiriatu duenez," ‘Nihilismo arrunta’ (ezerk zentzuzko ezer funtsatzen ez duela onartzen duena, alegia)
|
gauzen
egoera honetaz jabetzen da, ez da saiatzen mundua gainbalioesten, tradizio filosofiko eta kristauaren razionalismo harroa bezala, ez eta baliogabetzen ere, Schopenhauer edo budismoa bezala" (aip. lib., 75). Hitzok idatzi dituena filosofo eta teologo da, Nietzscheren filosofia ongien ezagutzen dutenetako bat.34
|