2001
|
|
Objektuen arteko tentsioak adierazten du gauzetan ez zegoen esanahi berria, mezu berritua. Sujerentzia
|
gauzen arteko
tentsioan sortuko da, eta sujerentzia den bezala, irakurleari bere interpretaziotik sortuko zaio.
|
|
Bere lana urrunean ziren eta hurbilera ekarri dituzten
|
gauzen arteko
esanahiaren osaketa izango da arte modernoan, horretarako jendeak pelikulak ikusten ikasi zuen moduan, poema berriak irakurtzen ikasi beharko du. Poeta modernoak, Valéry-k esan bezala, mikroskopioa jartzen dio errealitateari eta, era berean, handituak ematen ditu, lehen planora ekarriak, errealitatean errelieberik ez zuten objektuak.
|
|
Esaiozu Ushuaia puntu ikusezina dela munduaren hegoaldean, hegoaldea baztergarria dela lurrean, lurra eguzkiak begiratzen dituen
|
gauzen arteko
bakanenetakoa dela eta eguzkia, lurra bezala, hauts ale bat besterik ez dela unibertsoaren izar haustegian.
|
|
Horrela, denboraren segida objektibo baterako erregela lortzen da, esperientzia baliodunaren baldintza beharrezkoa dena. Eta gainera Humek kausalitatearen legeari egindako kritika gainditzen da, kausalitatea ez baita
|
gauzen arteko
elkarketa subjektibo soil bat, ohituraz edo ontzat ematen dena. Erregela honek, gainera, denbora berean gertatzen diren gauzentzako ere balio du.
|
|
Uholak eraman du hitzen eta
|
gauzen arteko
zubia.
|
|
Uholak eraman du hitzen eta
|
gauzen arteko
zubia
|
|
Auden-ek, beste batzuen artean, erakutsi zigun aspaldian gauza bera. Horregatik, agian, oraindik gutxi batzuek aitortzeak ere lotsa ematen duen zeregin hauetan ematen ditugu orduak, poemak idazten ditugu hitzen eta
|
gauzen arteko
zubi hondatuak berreraikitzeko. Eta zubi horiek berriro altxatzeko hitzak destoxikatu egin behar ditugu, garbitu, errealitatearen hondamendiak eta zatiketak hizkuntzaren hondamendia eta zatiketa ekarri digulako ezinbestez.
|
2002
|
|
Par.-Hunela, bataren eta bertze
|
gauzen arteko
adinaren hastapendifferentzak bethibat iraunen eztu; aitzitik, batak bertzeak hartu aldi-kantitatea hartu arren ere, adin-differentza lehen baino tipiago izanen da bethiere. Egia ez othe?
|
2004
|
|
Heineren arabera filosofiaren metodo berria garatzen duen eta bereziki ezagutzaren teoria jorratzen duen liburu hauxe da Kanten lan nagusia, besteak ez ditu ia aipatu ere egiten, baina lan horrek gizartean izan duen eragina azpimarratu nahi du. Horregatik, ideia garrantzitsuena agerpenen eta berbaitango
|
gauzen arteko
bereizketa da, eta bereziki horrek Jainkoaren ideian duen eragina. Hor Danteren hitz haiek idatzi beharko lirateke," Adio itxaropenari", dio Heinek.
|
|
" Perpausen osotasuna hizkuntza da" (4.001). Hitzen arteko artikulazioak ditugu perpausak, gertakariak
|
gauzen arteko
artikulazioak (erlazioak) diren bezalaxe. " Perpausa ez da hitz nahasketa bat.
|
2005
|
|
Bestalde Hebraieraren erabilera eta eraginaren ondorioz, ikerketa metodoa, Pozagandik aurrera batez ere, hitzen etimologian oinarrituko da, bereziki toponimoen etimologiara joaz. Hau da, kratilismoan oinarritutako azterbidea, zein hitzen eta
|
gauzen arteko
lotura eternalean oinarritzen baitzen. Honela hitz batek egiazkoa eta aldagaitza den errealitate bat jasotzen du.
|
2006
|
|
Ondokoa esan nahi du: giza ekintzak, giza ezaugarriak eta giza harremanak, gauza bihurtzen dira; hots,
|
gauzen arteko
ekintza, ezaugarri eta harreman bihurtzen dira. Gauza horiek gizakiarengandik askatu eta gizakien bizitzak gobernatzen dituzte.
|
|
Nolanahi ere, baliteke Platonek ideien eta
|
gauzen arteko
harremanez dioena adieraztekotan, edo gauza eta gertakizuna zuzenean esperimentatu eta gogoeta beraiek egin nahi dutenen ikuspuntua adieraztekotan, alegia, bileretako iritzien eta hedabideetako solasen aurkakoen ikuspuntua, baliteke, gorago aipatu ohiko ispilu bikote lauaren adibidea baino egokiagoa izatea makurtu eta ximurturiko ispilu birena, gauza bakar eta bera mugagabe ugalduz eta desitxurat...
|
|
Hitzen eta
|
gauzen arteko
harremanari buruz gizakiek ez dute beti berdin pentsatu. " Magiko" ohi deritzon aroan (gaur egun ere bizirik dirauena) onartzen baitzen zenbait kasutan esentzia bat (edo, zehazkiago, esentzia magikoez ari garenez," mana" delakoa) existi zitekeela esentzialki desberdinak ziren existentzietan.
|
2007
|
|
Kausa-ondorio balizko harreman horretan, garrantzitsua da ezagutzea zein diren
|
gauzen arteko
harremanen baldintzak eta mailak, zeren gauza biren arteko harreman guztiak ez baitira garrantzi berekoak. Bestela esanda:
|
|
Baina, kausaren estatutua ezartzeko, garrantzitsuena da
|
gauzen arteko
kausaharremanetan erregulartasun historikoa ezarri ahal izatea. Esan nahi baita baldin eta gauza biren artean ohiko harreman tenporala eta espaziala antzeman badaiteke, bien arteko kausa-ondoriozko harremana errazago ikusi ahal izango dela.
|
|
innatoak, baizik eta sentsuetatik datozkigun inpresioen ideia bakunak. Gero ideia horietatik konposatuak eraikitzen ditugu, etab. Hizkuntzari buruz halaber, Locke-k garaiko filosofiaren programa orokorraren arabera dihardu, «hitzak axolarik eta zehaztasunik gabe erabili eta aplikatzeak zenbateraino hondatu eta aldrebestu dituen mota orotako ezagutza, diskurtso eta solasaldiak»69kritikatuz, eta ideia (errepresentazio) eta hitz eta
|
gauzen arteko
zerikusia ere ohiko moduantsu argituz.
|
|
[1] Kant-engana mugatuz: analogiak «ez du esan nahi, ohiki hitz hori ulertzen den bezala, bi
|
gauzen arteko
antz inperfektua, eta bai, erabat diferenteak diren bi gauzen arteko erlazioen antz perfektua»503.
|
|
[1] Kant-engana mugatuz: analogiak «ez du esan nahi, ohiki hitz hori ulertzen den bezala, bi gauzen arteko antz inperfektua, eta bai, erabat diferenteak diren bi
|
gauzen arteko
erlazioen antz perfektua»503.
|
|
Hori da hurrengo edozein hausnarketazko pentsamenduren aurretiko eta oinarria. Berau, baina, hausnarketazko pentsamendua («das reflexive Denken»), hizkuntza (ko pentsamendua joan den) baino harago doa, hizkuntzak pentsaturiko gauzak berriro pentsatuz, gauzak berak bermugatuz edo hizkuntzak pentsatuak ez dituen
|
gauzen arteko
harremanak bilatuz, horrela gauzen zedarriketa soilaz gaindiko haien jakintza bat antolatzeko1372 Jakintza hori ere hizkuntzan taxutzen eta ageriratzen da, baina hori jada «hizkera teknikoa» da, errudimentarioa izanik ere (zoologia, botanika, astrologia popularrak); eta berau, berriro, aurretikoa da hausnarketaren jarraipenerako. Baina, funtsezkoa da hori, hausnarketazko pentsamendua eta hizkera teknikoa, hots, «jakintza», unibertsalaren mailan mugitzen dira jada (potentzialki bederen), gauzen analisi objektibo unibertsalki kontrastagarriaren erantzunekoak direnaz bezainbatean.
|
|
zeinu ideografikoan ez dago adierazlearen eta adieraziaren diferentziarik, oposiziorik; hori adierazlea eta adierazia da batera. Eta erlazioak pentsatzen dituenean, ez luke
|
gauzen arteko
harremanetan pentsatuko, zeinu ideografikoen artekoetan baizik.
|
2008
|
|
–Egungo gizartearen konplexutasunak nolabaiteko jazarpena dakar. Hala ere, bada eder egiten duen zerbait mestizaia -80ko hamarkadan sortu zena-,
|
gauzen arteko
nahasketa alegia. Batzuentzat ez dago gauza beldurgarriagorik.
|
|
[Giza diferentzia I.] Giza-gauzen eta gainerako
|
gauzen arteko
diferentzia haundienetakoa da gauza onegirik ez dagoela zorionez, baina pertsona onegiak badirela zorigaitzez.
|
2009
|
|
Memoria bizitza da, oroitzapenen eta amnesiaren, biziberritzeen eta berrasmatzeenoroipenera irekia, anti-historia da. Aldiz historia denborazko jarraitasunei, bilakabideei eta
|
gauzen arteko
harremanei lotua dago; unibertsaltasun-bokazioa du, denona da. Historia anti-memoria da.
|
|
Lehen haustura, ezagutzaren eta gauzen artekoa. Mendebaldeko filosofian, ezagutzaren eta ezagutu beharreko
|
gauzen arteko
erlazioa Jainkoak bermatua zegoen. Ezagutzaren eta ezagutu beharreko objektuaren arteko loturaren jarraikortasuna, munduko gauzen ezagutza zuzena, ezagutzan ilusiorik ez izatea, Jainkoak bermatzen zituen.
|
|
Egokitzapen hori frogatzeko, Jainkoari heldu zion Descartesek. Ezagutzaren eta ezagutu beharreko
|
gauzen arteko
erlazioa arbitrarioa baldin bada, bortxakeriazko erlazioa bada, Jainkoaren existentzia ez da nahitaezkoa. Horregatik eskatzen du Nietzschek naturari jainkozkotasun izaera hori erauztea.
|
|
Humerekin kausaren inguruan izandako eztabaidan, hurrengo pentsalariei beste zerbait utziko die Kantek: apriorizko kontzeptuak, kausa adibidez, adimenak
|
gauzen arteko
loturak a priori bururatzeko egiten duen operazioaren lehen partaide dira. Kanten metafisika horixe da.
|
2010
|
|
Ontasun batzuk oinarrian dira guztionak edo erkideak, ez baitagozkio inori bereziki, erkidego osoari baizik, erkidego osoaren erabilera edo gozamenerako emanak daudelako. Halakoak dira, kasurako, tenpluak edo gauza sakratuak, magistraturak, auzo-larreak, bazkalekuak eta antzekoak; horiei buruzkoak dira lehen aipatutako testu juridikoak eta bestelakoak ere bai,
|
gauzen arteko
sailkapena idazpuru orokorraren barruan.
|
2011
|
|
KOLDO.-Barkatuko didak, baina ez diat ikusten bi
|
gauzen arteko
lotura. Lukasek hik ontziola saltzea nahi duela uste duk?
|
2013
|
|
hori, batetik? eta bertzetik,
|
gauzen arteko
harremanak, agerikoak nahiz ezkutukoak; izan ere, Allahk mundua sortu eta nonahi edireiten ahal ditugu sorkariak: eguzkia, ilargia eta izarrak; ibaiak, lakuak eta itsasoak?; aniztasun horretan, ordea, bat eta bakarra da Allah, eta Bataren baitan bat egiten dute eguzkiak, ilargiak eta izarrek, ibaiek, lakuek eta itsasoek?
|
|
Hark irakatsi zidan, adibidez, Allahk, bere probidentzian, lorategi handi bat egin zuela, Lurraren neurrikoa... begietarako ederra ez ezik, botika bikain bat ere bazena, ezin konta ahala belar, landare eta zuhaitzek osatua, erroak, zurtoinak, hostoak, haziak eta fruituak sendagai: hori, batetik... eta bertzetik,
|
gauzen arteko
harremanak, agerikoak nahiz ezkutukoak; izan ere, Allahk mundua sortu eta nonahi edireiten ahal ditugu sorkariak: eguzkia, ilargia eta izarrak; ibaiak, lakuak eta itsasoak...; aniztasun horretan, ordea, bat eta bakarra da Allah, eta Bataren baitan bat egiten dute eguzkiak, ilargiak eta izarrek, ibaiek, lakuek eta itsasoek...
|
|
Osasuna ere gorputz atalen edo zatien arteko erlazioa litzateke. Azken buruan, arima eta osasuna, harmonia gisa, ez dira gauzak,
|
gauzen arteko
oreka edo proportzioa baizik. Ikuspegi hori ez da mistikoa:
|
2014
|
|
Egon, hitzak eta gauzez beterik dagoen guduzelai honetan. Hitzen eta
|
gauzen arteko
harremana irauli, itxarote bera ere gozamen bilakatzeko. Zain dagoen ehiz-lari baten moduan, zain eta adi dagoena, ehizlaria, beste inon egon gabe hemen egon nahi duena.
|
|
Hitzen eta
|
gauzen arteko
harremanak erakarrita. Hitzen eta gauzen arteko harreman propioak izendatzeko hasi nintzen idazten.
|
|
Hitzen eta gauzen arteko harremanak erakarrita. Hitzen eta
|
gauzen arteko
harreman propioak izendatzeko hasi nintzen idazten. Ez aldez aurretik ezarritakoak, nire esperientziatik sortzen zirenak izendatzeko baizik.
|
|
Gerora ulertu dut izendatzerakoan izana ematen duzula. Eta hitzen eta
|
gauzen arteko
lotura arrakalatu eta iraultzeak plazerra ematen didala. Hitzen eta gauzen arteko hasierak eta bukaerak non dauden bereiztea zaila den gune lauso horretan.
|
|
Eta hitzen eta gauzen arteko lotura arrakalatu eta iraultzeak plazerra ematen didala. Hitzen eta
|
gauzen arteko
hasierak eta bukaerak non dauden bereiztea zaila den gune lauso horretan.
|
2015
|
|
–Azken batean bizi egin behar dut Jainkoaren zerbitzurako?. . Gorputz hauek manten ditzagula nahi du Jainkoak??; deabruak
|
gauzen arteko
milaka diferentzia irakasten du hemen, aingerua denez gero, (izan ere, hau guztiau ona da), eta honela, buruan sartzen dio dagoeneko pobrea dela eta baduela bertute hau, eginda dagoela guztia. –Orain goazen probara, hau bestera ez baita ezagutzen, beti mesfidatuz baizik; eta kontuz arituz gero, laster ematen du seinalea:
|
|
Balioaren lan-teoria alde batera lagako dute autore neoklasikoek, eta horren ordez eskaintza (produkzio-kostuak) eta eskariaren (utilitatea edo «asebetetzea») hartu-emanetan oinarritzen den teoria proposatuko dute. Analisia, hortaz, trukebalioan oinarrituko da, pertsonen arteko harremanak
|
gauzen arteko
harremanetara murriztu egiten diren prezioen teoria baten bitartez. Merkatuan aritzen direnak beren utilitate propioa maximotzea bilatzen duten indibiduo arrazionalak dira (Homo oeconomicus).
|
|
dimentsio ezberdinen arteko pasaia, argia eta ilunaren artekoa, mendia eta ordokiaren artekoa, mendia eta itsasoaren artekoa (argiak babesten dituzten botoiletan itsasoko ura ezarria baitut), basagune eta karrikaren artekoa, eskualde ezberdinen artekoa. Kontrako
|
gauzen arteko
tentsioa ere irudikatu nahi izan dut: harria, iraunkortasun eta indarraren sinboloa da; argia, aldiz, iraungaitza eta ahula da".
|
2016
|
|
" Poemak idazten ditugu hitzen eta
|
gauzen arteko
zubi hondatuak berreraikitzeko."
|
2019
|
|
gizona gizaseme den aldetik soilik hautematen dute; nolanahi ere, askotan egokiro deskribatu dute beren barne-bizitza, esperientzia, unibertsoa; objektuen mami sekretuari atxikiak daudenez, eta beren sentsazioen singulartasunak liluraturik, beren esperientziaren berotasun guztia islatzen dute adjektibo mamitsuen eta irudi haragizkoen bitartez: joskera baino aipagarriagoa izaten dute hiztegia, gehiago interesatzen zaizkielako gauzak, ezen ez
|
gauzen arteko
harremanak; ez dute dotorezia abstrakturik erdietsi nahi, baina, trukean, haien hitzak zentzumenei mintzatzen zaizkie. Natura da maitasun bereziz landu dituzten esparruetako bat; emakumea bera zer den gizonarentzat, bada, horixe bera da natura neska gaztearentzat, guztiz amore eman gabeko emakumearentzat:
|
|
Itxuraz horrela, pertsonen arteko harremanek
|
gauzen arteko
harremanak dirudite, eta balorearen legearen pean sozializatu eta ekoiztu beharreko baldintzak medio," gauzen egoera" inposatutako errealitate legez ageri zaigu. Determinazio ekonomiko hauen irakurketa hipostatikoak ekiditea komeni da, beti ere pertsonen arteko harreman formalen kondizio materialak aztertzen ari bagara.
|
2021
|
|
Berdina edo antzekoa (ez) izan. Bi persona edo
|
gauzen arteko
berdintasuna/ ezberdintasuna adierazteko erabiltzen dira. ‘Trunku’ Sakanan erabiltzen da.
|
2022
|
|
Baina, giza eskua hitzak ezagutzeko eta erabiltzeko gai dela esango baligute, hau da, hitzak irakurtzeko eta idazteko gai dela, gezurra dela esango genuke. Eskuen eta
|
gauzen arteko
erlazioa naturala iruditzen zaigu; baina eskua eta hitzak, eskua eta mintzatzea, lotzea gure esperientziatik kanpo geratzen da.
|
|
Zorionez, Helenek bi hitz horien esanahia zehazten digu: hitzen eta
|
gauzen arteko
harmonia. Hala bada, gure gogoa sustraitzen duen harmonia adimenaren eta mintzamenaren arteko harmonia litzateke (hau da, hautespen naturalaren eta hautespen sexualaren arteko harmonia).
|
|
Baina mapa ez da territorioa, eta izena ez da izana. Hots,
|
gauzen arteko
harremana gatazkatsuak dira.
|
2023
|
|
Uste dugun baino gutxiago uzten dugu bazterrean, ordea. Hamar urterekin nekeza baita, are ezinezkoa,
|
gauzen arteko
lotura guztiak ulertzea; adibidez, azken finean gauza bera dela gorazarre egitea Ama Birjinari –gu denon ama den horri– eta Elizari –gu denon ama hura ere–, eta errespetua izatea" etxean zain duzuen amatxo maiteari". Espero dut etxean lagunduko diozuela, neskatxak, zeren sekula ezingo diozue behar beste eskertu zuengatik egiten duen guztia.
|
|
Gaurko deserrotzearen eritasun mota guzien artean, kulturatik deserrotua izatea ez da gutien larrigarria; eskuarki, arlo guzietan eritasun horren ondorio lehena da,
|
gauzen arteko
erlazioak moztuak izanez gero, gauza oro berezko helburutzat begiratzea. Horregatik, kulturatikako deserrotzeak idolatria sortzen du.
|