2004
|
|
Jakina, hastapen hau muturrera eramanez gero, eszeptizismo huts batean erortzeko arriskuan geundeke edo, okerrago oraindik, bizitza praktikoan ibilezintasunera eraman gintzake. Hamaika
|
gauza
modu automatikoan egiten ditugu eta ez litzateke aholkagarria izango horietaz zalantza egitea une guztietan. Hobe dugu horrelakorik ez egitea, ez badugu eromenean erori nahi edo, beharbada okerrago dena, ez badugu erotzat jo gaitzaten gura.
|
2006
|
|
definitu dugu. Orientazio horretan gizakiak bere burua merkatuan arrakastaz erabiltzeko moduko
|
gauza
modura sentitzen du: ez agente aktibo gisa, ez giza potentzien eroale gisa.
|
2008
|
|
.......... (Aurrekoaren jarraipena) Gure artean boladatxo bat zeramatenean, orduan ohartzen hasi omen ziren amankomunean ditugun hainbat eta hainbat
|
gauza
modu ezberdinean egiten genituela, eta horrek bere eragina izaten zuela haien bizimoduan, baita gurean ere.Gauza sinpleak, errazak, ustez edo hasiera batean garrantzi handiegirik gabekoak ziruditenak: agurrak, ahots doinuak hitz egiterakoan, elkarrizketa bat jarraitzerakoan begietara begiratzea edo ez begiratzea.................... Keinu ñimiñoak diruditen hauek, izugarrizko" txokea" edo talka suposatu omen zien familia honi bere bizimodu berriko hasiera haietan, eta gaur egun ere bi kultura ezberdinen arteko topaketan ere aurkitzen omen dituzte hainbat talka:
|
2009
|
|
Gure hizkuntzaren balioarena, oro harrago. Gizakiak, berak egunero sentsuekin ezagutzen duena gauzak baitira, pentsatzen duen dena
|
gauza
moduan pentsatzeko joera du, dena gauzazko bihurtuz. Hori egiten du Jainkoarekin, arimarekin, gauzak balira bezala irudikatuz?
|
|
Izan ere, ondoko hizkuntza indartsuek eskaintzen dituztenak ez eskaintzeak ez du euskara galbidean jartzen, ezta gutxiagorik ere. Iraupena segurtatzeko eta modu sendoan hazten jarraitzeko bideetariko bat hain zuzen ere ez ote da ondoko hizkuntza nagusiek eskaini ez baina euskal hiztunek gogoko dutena eskaintzea, eta haiek eskainitakoaren antzeko zenbait
|
gauza
modu propioan eta euskal hiztunen gogoen arabera landuta eskaintzea?
|
2010
|
|
Normala da nazio zentru horretatik baztertutakoek beste zentru bat proposatzea, asmatzea edo gauzatzen ahalegintzea. Euskal Herrian ere hala izan zen, espainolizazio ofizialaren aurkako erreakzioa zabaldu zen, Arturo Campion eta beste foruzale askoren eskutik, baina Sabino Aranak planteatu zuen
|
gauza
modurik erradikalenean. Hitza asmatu zuen, sinpleki:
|
2012
|
|
Modu bat, modu asko? bururatu zitzaien, eta arrazoi bat, arrazoi asko?; eta ez baitzen ezinezko
|
gauza
modu eta arrazoi ugari horietako bat izatea benetakoa, segurutzat jo zuten haietako batek izan behar zuela. Baina ideia horiek hain erraz bururatu zitzaizkien, eta hain gertagarriak ziren denak, non erraztasun eta gertagarritasun horiek kasuaren zailtasunaren seinale gisa hartu behar baitzituzten, ez erreztasun seinale gisa.
|
2015
|
|
15 Gorputzeko begiez ez zuen ikusi egundo ezer, esanda dagoenez, halako fintasunez eta halako adimen
|
gauza
moduan baizik, batzuetan hasieran irudipena izan zela pentsatzeraino; beste batzuetan, berriz, ezin zuen hori pentsatu. Ezta sekula ere ez zuen entzun gorputzeko entzumenaz, bi aldiz izan ezik, eta hauetan ez zuen ulertu esaten zioten ezer, ezta ez zekien nork esaten zion ere.
|
2017
|
|
Hortik zalantza: «Kontratu horietan ez ote garen ari umea bera ere
|
gauza
moduan tratatzen, kontratu baten objektu bat bihurtzen delako, argi. Besteak [emakumeen esplotazioak] adinako beldurra ematen dit horrek», ohartarazi du.
|
2019
|
|
Absoluturako pasaera agerian dago lehendik errepresentazio sozialetan: harremanak erraz finkatzen dira klase moduan, eta eginkizunak, berriz, tipo moduan, hala nola harremanak
|
gauza
moduan finkatzen baitira haurren mentalitatean. Esaterako, gizarte patriarkalak, ondarearen zaintza duenez ardatz, berekin dakar ezinbestean, norbanako batzuek ondasunak edukitzea eta eskualdatzea ez ezik, gizon emakume batzuek ondasunak kentzea jabeei, eta ondasunak mugitzea; kolektibitateak gaitz iritzi ohi die gizon horiei, hots, abenturazaleei, iruzurgileei, lapurrei, espekulatzaileei?; emakumeek, berriz, badute modua erakarmen erotikoa erabiliz gonbita egiteko mutil gazteei, baita familiaburuei ere, ondarea xahutu dezaten legearen barruan; emakumeak haien fortunaz jabetzen dira, edo haien herentzia jasotzen dute; rol hori ezin txarragotzat jotzen da, eta, emakume gaizto?
|
|
Ekoizpen bitarteko legez baliatu daitekeen objektibatutako lanak, hala ere, ez du zertan kapitala izan. Irakurketa transhistoriko honek betidaniko eta betiereko elementutzat du kapitala, bere existentzia naturalizatuz izan ditzakeen determinazio sozial oro ukatzen du bederik; honen poderioz" kapitala
|
gauza
modura ulertzen da eta ez erlazio gisa" (Marx: 197).
|