2003
|
|
Beraz nolabaiteko ikasketadun bertsolariek egindako historia aiputxo pare bat baino ez ditugu aurkitu. Historia dibulgatuaren hastapen hastapenetan
|
gaude
. Transmisio mekanismo gisa ohiko historia liburuak barik bertsoak erabiltzeak ere, maila herrikoian mugitzen garela erakusten du.
|
|
Gogoan dugu Egipton doan jaten genuen arraina, biata hango pepino, meloi, porru, tipula eta baratxuriak ere! Baina orain goseak hiltzen
|
gaude
,, mana, baino ikusten ez dugularik».
|
|
Euskal Herrira noiz heldu zela ez dakigu; baina Kortesekin joandako euskaldunek behintzat ezagutuko zutela ziur
|
gaude
.
|
|
Bukatzeko, sarrera honetan ez dugu ahaztu nahi eskerrak ematea gustura lagundu ziguten hainbat pertsonari: batetik, eskerrak eman beharrean
|
gaude
Luis López Sosoagari, esan bezala, lana egin genuenean Gozogileen Kofradiako lehendakari zenari, eskaini zigun arretagatik eta adeitsuki utzi zigun liburuarengatik eta lana hasteko eman zizkigun ideiengatik. Ez dugu ahaztu nahi ezta ere Patxi Anton, zeinek eman zigun lehenengo nondik norakoa, eta aurrez aipatuarekin kontaktuan jarri gintuen.
|
2004
|
|
Egunkarietan, ohituta
|
gaude
behin eta berriz antzeko albisteak irakurtzera, telebistan irudi berdinak ikustera... gauza askok jadanik ez gaituzte harritzen. Banaka batzuk argazki ohikoak bilakatzen dabiltza.
|
2005
|
|
Diskriminadorerik gabeko metodo baten aurrean
|
gaude
, ikertzaileak nahi dituen emaitzak topatzeko balio duena, hots, iberierazko testuetan greziera aurkitzeko. Semantika konparatuaren metodo honekin emaitzak aldez aurretik zehaztuta daude, hizkuntzen arteko antzekotasun lexiko semantikoak aipatutako hizkuntzen artean soilik aztertzen direlako.
|
|
Gero beste hitzaldi bat Nietzche/ Junger da, hau berau Iruñean eman nuen beste hitzaldi bat da. Hemen eskandalu bat egon zen Junger Doctor Honoris Causa egin zutelako, bat Alemanian egon baldin bada, alemanek pixka bat ezkutatu egiten dute eta hemen Doctor Honoris Causa, eta orduan esan nuen gu non
|
gaude
–Alegia Gernika bonbardatu zuenen herriko idazleak badaude ezta?
|
|
Lehen esan bezala, Konstituzio baten erreferendum baten atarian
|
gaude
. Alderdi batzuk baiezko botoa eta beste batzuk ezezko botoa eskatzen dute, demokrazian gertatu ohi den era bertsuan.
|
|
Izan al zuen eraginik aldizkariak? Gu baiezkoan
|
gaude
. Hasteko, Nafarroako Revista Euskara rekin batera, euskal kultur aldizkarien sorreran aitzindari izan zen.
|
2008
|
|
«Arrisku bizian
|
gaude
. Arma horiekin, bakea eraikitzen ari gara», litzateke lehen taldearen errealitate horren interpretazioa, eta «arrisku bizian gaude», bigarrenarena, «arma horiekin ez dago bakea eraikitzerik».
|
2009
|
|
Jakin badakigu ikuskera hau edo bestea erlatiboa dela eta subjektibotasuna kontuan hartu behar dugu betiere testigantza hauen fidagarritasuna baloratzean. Dena dela, fenomeno migratzailearen irudia aztertzeko baliagarriak izan daitezkeelakoan
|
gaude
.
|
|
Oro har, balio handiko ikerketa batzuen aurrean
|
gaude
, oraindik inork landu ez duen gai bat jorratzen baita eta XIX. eta XX. mendeetako prentsak emigrazioaren inguruan zuen iritziari buruzko zantzu batzuk ematen baititu. Ikerketa hauetan garbi ikusten dira hainbat hutsune.
|
2011
|
|
Hain zuzen ere Tolosaren kasuan hauteskundeak dira tradizionaltasun horren ideia bete betean betetzen ez dutenak. Kazikismoaren garai bete betean
|
gaude
eta ezin esan genezake askatasun handiegirik, egun ulertzen dugun zentzuan, zegoenik bozka ematerako orduan. Langileria berri honek bere burua iraganeko artisau bezala ikusiko duen moduan, patroiak iraganeko jauntxo bezala ikusiko ditu.
|
2012
|
|
17 mendean, Garcia de Gongora y Torreblancak defendatuko du, bertzeak bertze, nafarrek nahitara erabaki zutela amore eman eta bere burua Gaztelari entregatzea. Berriz ere, Avalosen kasuan bezala, diskurtso politiko baten aitzinean
|
gaude
. Garcia de Gongoraren testuan, diskurtsoaren ondorio politikoa zein izanen den baita inportanteena, eta ez kontatutakoaren egia.
|
2014
|
|
Eta paradoxak diot zeren, berriki jakin denez, bere garaian CIAk (alegia, AEBren zerbitzu sekretuak) helburu zehatz gisa hartu zuen nobela hori mundu osoan zabaltzea eta, besteak beste, batzuen ustez badirudi eragin zuzen zuzena izan zuela Boris Pasternaki Nobel saria ematea deliberatzeko orduan (1958). Beste batzuen ustez, ez, badakizue, Suediako Akademiak bere erabakiak guztiz libreki hartzen ditu, eta erabaki libre horiek bat etorriz gero CIAren egitasmo sekretu batekin kasualitate baten aurrean
|
gaude
, argi eta garbi. Bon, ez naiz polemika horretan gehiago endredatuko, interesatua has daiteke kontsultak egiten hemendik.
|
2016
|
|
Aurreko ataletan aipatu moduan, dokumentu honek Ezker Berriaren ezaugarri nagusiak batzen ditu. Beraz, eragin handiena izan zuen ikasle erakunde ezkertiarraren aurrean
|
gaude
. Ron Jacobsentzat, SDS Ezker Berriaren ikurra izan zen (Jacobs, 1997: 3).
|
|
Beraz, prozesu propio baten aurrean
|
gaude
, baina munduko beste tokietan emandakoekin paraleloa dena. Ezaugarri propioak ikusi ditugu, amerikar gizartean eta politikan izandako ondorioak.
|
2017
|
|
Munitibarren intendentziaz arduratzen ziren soldaduak zeuden apirilaren 26an, eta gutxienez haietariko bi hil ziren bonbardaketan (Urgoitia, IV: 262): Froilan Cuberos Quintana, CNT ko militante bilbotarra, eta Antonio Zuaznabar Mendizabal Donostiarra30 Ez
|
gaude
ziur, baina pentsatzen dugu frontoian jarri zutela intendentzia eta han hil zituztela. Luis Maria Azpiri Amuategi batailoiko fusilaria goizeko bonbardaketaren ostean heldu zen Munitibarrera, eta frontoian hainbat hildako zeudela aipatzen du, tartean intendentzia lanetan ari zirenak (Azurki, 2011: 184).
|