Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2008
‎2007an ikasleak 7 259 ziren, 1 hezkuntzako eskoletako ikasleetatik %29 izanez (ama eskoletan %35 baino gehiago). Baina eredu eraginkorrena, ikastoletako murgiltze eredua, da gutxiago garatzen dena, garatzen bada ere. Halaber, helduen euskalduntze eta alfabetaze irakaskuntzak ez du, urtez urte, 1 000 ikasle kopurua gainditzen.
‎(ama eskoletan %35 baino gehiago). Baina eredu eraginkorrena, ikastoletako murgiltze eredua, da gutxiago garatzen dena, garatzen bada ere. an gara daitezen programetan, bi hizkuntzen ahozko zein idatzizko ulermena eta adierazpena benetakoa izan eta gutxienez ohiko harremanetarako eta erabilerarako hizkuntza gisa erabili izan ahal daitezen". Frantzian holako legerik ez dugu.
2010
‎Diskurtso lanketa luze eta sakona burutu da azken urteotan KUTXAN, hizkuntza bihurtzeraino kudeaketaren aldagai bat gehiago, besteen molde berean eta tresna berdinekin planifikatu, gauzatu, neurtu eta garatzen dena. Hau ezinbesteko baldintza da normalizazioaren ikuspuntutik:
2011
‎egin behar dira. hizkuntza ekintza, jarduna da hizkuntzaren jabetze edo ikaste prozesuaren bitartekoa. ondorioz, lehen hizkuntzaren kasuan bezalaxe, bigarrenetan ere praktikarik gabe ez dago jabekuntzarik: gaitasun eleanitza baldintza zehatz batzuen arabera garatu daitekeen abilezia izango da, ez da bi edo hizkuntza gehiagoren batuketa soila izango, elkarreraginean garatzen dena baizik, non komunak eta bereziak diren ezaugarriak ikasi diren eta elkarrekin kudeatzen ikasi. erabilera egoeraren eskakizunetara egokituz ikasi hain zuzen ere.
2012
‎Txepetxen kategoria guneak kontzeptuaren arabera, hizkuntza bat erabiltzeko garrantzitsuena ez da espazio fisikoa baizik eta espazio sinbolikoa, pertsonen harremanen arabera garatzen dena (ikus Martinez de Luna et al. 1998). Izan ere, hitz egiteko era eta hizkuntza bera aldatzea eragiten duena ez dira hiri bateko espazio fisikoak, baizik eta pertsona konkretuen hizkuntza harremanak.
2016
‎Horiek dira euren ohiko errutinak euskaraz. Horiek dira euren hizkuntz praktikak eta hortik, elikatuko dituzte euren bizipenak eta, garrantzitsuagoa dena, euren bizitako identitatea (Terradas 2009), egunez egun eta tokian tokiko sortzen eta garatzen dena; pertsonen bizitzaren erdigunea betetzen duena eta bere testuinguruari, bere harremanei zentzua ematen diona.
2023
‎2020an abiatu zen egitasmoa da Eman Hegoak: goizean zehar udaleku irekien formatuan 4 orduko aisialdi programa batekin garatzen dena. Aurten 20 ikastolatan gauzatu dira; hain justu, Gipuzkoako 4, Bizkaiko 10, Nafarroako 4, eta Arabako 2 ikastolatan.
‎Jolas, joko eta jarduera ludiko bakoitza jarrera motore ezberdinak eragiten dituen sistema praxiologikotzat har daiteke. Horrek, jolasean ari den pertsonaren dimentsio biologiko, kognitibo, emozional eta erlazionala islatzen du (Millares et al. 2017), eta, horren bitartez, pedagogikoa izango den esku hartze bat egiteko aukera ematen du; testuinguru emozional positibo batean garatzen dena, haurrak motibatzen dituena. Izan ere, emozioek lotura zuzena dute jolasekin (Guirado 2021) eta jarrera motore ezberdinetatik jolasak (zehazki jolas kooperatiboak) dira emozio positibo gehien estimulatzen dituztenak (Jaqueira et al. 2014).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia