Emaitzak: 3
2004 | ||
Debate horretan, duda barik, ikasle guztien sinesmen erlijiosoek hartu lukete parte. Bestela esanda, eskolak, nahi eta nahi ez, protagonismo handia du moral kolektiboaren norabidean, eta zeregin horretan, berari dagokio eztabaida arrazionalak »eta, ahal den neurrian, zientifikoak» | garatzea gu guztion balioen inguruan, balio erlijiosoak barne. Denon artean adostu da zeintzuk diren oinarrizko balioak, denok errespetatu beharrekoak, eta zeintzuk erlijio bakoitzari dagozkion dogmak. | |
2014 | ||
BASYQUE aplikazioaren garapenaz haratago, proiektu honen helburunagusia hizkeren (eta batez ere Iparraldeko hizkeren) azterketa eta prozesamenduabideratzeko azpiegiturak prestatzea, irizpideak finkatzea eta baliabideak sortzeada, Iparraldeko hizkeren ezaugarriak eta berezitasunak jasotzen dituen datu basesendo bat osatzeko eta, ondoren, informazio hori oinarri hartuta, aldaki dialektalentratamendu automatikoa bideratu ahal izateko. Izan ere, hizkuntza bariazioarenalorrak piztu duen interesa ikusita eta teknologia berrien garapenak HizkuntzarenAzterketa eta Prozesamenduaren (HAP) alorrean eskaintzen dizkigun abantailak etabitartekoak baliatuz, izaera dialektala duten corpusak (testu bildumak) aztertu etaautomatikoki tratatzeko tresnak | garatzea gure hizkuntza komunitaterako ekarpeninteresgarria dela iruditzen zaigu. Beraz, artikulu honetan BASYQUE aplikazioarenezaugarriak eta aplikazioak eskaintzen dituen aukerak erakustera mugatuko garenarren, aplikazio hori helburu zabalagoak dituen proiektu handiago baten barruankokatzen dela esan beharra dugu. | |
2023 | ||
Hala ere, kontziente gara gure errealitate materialean eragin zuzena duten erabaki eta neurriak hartzen dituztela instituzio ezberdinek, eta, hortaz, bertan ere LGTBIQ+ kolektiboaren aldeko politikak aurrera eraman behar direla. Adibidez, beharrezkoa da legeria | garatzea gure eskubideak bermatzeko, berriki Trans Legearekin ikusi dugun moduan. Baina guk argi daukagu borroka kalean dagoela eta lorpenak eta garaipenak bertan ematen direla, gero horrek eragina izanda instituzioek garatu ditzaketen politiketan. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
garatu | 3 (0,02) |
Lehen forma
garatzea | 3 (0,02) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
garatu gu | 3 (0,02) |
Konbinazioak (3 lema)
garatu gu eskubide | 1 (0,01) |
garatu gu guzti | 1 (0,01) |
garatu gu hizkuntza | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |