Emaitzak: 4
2004 | ||
Inguruan euskara baliatzeko aukera urriak dituztenean, haur eta gazteei, deklinabidea, aditz taulak, eta abar, zein gutxitan baliatuko dituzten hitzen esanahiak buruz ikas ditzaten eskatuz, euskara eraman ezinarekin eta ez gustuko dituzten gauzekin lotuz, euskara erabiltzeko gogorik hedatzen ari garen ez dut uste. Halaber, gainerako jakintza arloetan ari direnak, besteak beste, euskararen erabilerarekiko erakutsi ohi duten jarrera gainditu gabe, haien egitekoa dagokien jakintza arloa ondo | garatzea ez ezik euskararen erabilera ere indartzea dela ulertarazi gabe, aurrera egin dezakegunik uste ez dudan bezala. | |
2008 | ||
Azken urteotan indartu egin da ikasleen sorkuntza literarioa garatzeari eman zaion garrantzia (horren erakusle dira, esaterako, literatur tailerrak). Ondorioz, Batxilergoko EHLren helburu nagusia, testuen ulermena | garatzea ez ezik, testuen ekoizpena garatzea ere bada. Hori da EAEko curriculumean helburu orokorretan zehazten dena; ikasleak gai izan duela egoera eta helburu komunikatibo desberdinei begira, ahoz nahiz idatziz, diskurtso koherente eta zuzenak sortzeko (Nafarroakoan ez da halako jarduera proposamenik jaso7). | |
2020 | ||
Hau gizon bat bada (Se questo un uomo). Egun, aurrerapen zientifiko teknologikoek ematen dituzten aukerak direla eta, galderak gaurkotasun betea hartu du, alderdi etikotik ez ezik, baita legaletik ere. Izan ere, orain ez bada, etorkizun hurbilean, litekeena izango da garunak laborategian | garatzea ez ezik, hildakoak berpiztea, genetikoki editatutako haurrak izatea edo animalia gizaki hibridoak sortzea ere. Gu (hilkor, arrunt eta% 100 gizaki) bezalako pertsonak izango al dira, gure eskubide eta betebehar berekin. Bartha Maria Knoppers eta Henry Greely McGill Unibertsitateko (Kanada) ikertzaileek auziari heldu diote Science zientzia aldizkarian, eta, haien arabera, beharrezkoa da pertsona terminoaren definizio legala aztertzea.Diotenez, nazioarteko sistema legalak bi kategorien arteko bereizketan oinarritzen dira: | |
Egun, aurrerapen zientifiko teknologikoek ematen dituzten aukerak direla eta, galderak gaurkotasun betea hartu du, alderdi etikotik ez ezik, baita legaletik ere. Izan ere, orain ez bada, etorkizun hurbilean, litekeena izango da garunak laborategian | garatzea ez ezik, hildakoak berpiztea, genetikoki editatutako haurrak izatea edo animalia gizaki hibridoak sortzea ere. Gu (hilkor, arrunt eta% 100 gizaki) bezalako pertsonak izango al dira, gure eskubide eta betebehar berekin? |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
garatu | 4 (0,03) |
Lehen forma
garatzea | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
Berria | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Elhuyar Zientzia eta Teknologia | 1 (0,01) |
Labayru | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
garatu ez | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
garatu ez ez | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |