Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2008
‎Tresna guzti horietan metodo sinbolikoekin eta metodo empirikoekin esperimentatzen ari gara egun, eta eginkizun dugu mota bietako metodoak konbinatzea horrela emaitzak hobetu ahal izateko. Etorkizun hurbilean ere aplikazio berriak garatu nahi ditugu tresna horiekin, adibidez: gramatika eta estilo zuzentzaileak, bigarren hizkuntza ikasteko sistemak, galderak erantzuteko sistemak (Question Answering), dokumentu bilatzaileak (IR, Information Retrieval), informazio erauzketa dokumentuetatik (IE, Information Extraction), laburpen automatikoa (Summarization) eta dokumentu sailkatzaileak.
2009
‎Elebakarren marka hori asko interesatzen zait niri, interpretazioak zein nahi direlarik ere. Nik zentzu jakin batean garatu nahi dut neurea. Zehazki, zentzu honetan:
2013
‎Eta, dioenez, bereziki hiztun gazteen kasuan tresna lagungarria izan liteke. Gazteek testuinguru akademikoan eduki dezaketen rol hori alde batetara utzi eta identitate propio bat garatu nahi dute beren eremu pertsonalean, eta horretan garrantzitsua da tokian tokiko hizkuntza aldaerek betetzen duten funtzioa. Hizkuntza
2016
‎Euskararen berreskurapen eta normalizaziorako soziolinMikel Zalbide – Mintzajardunaren egoera eta azken urteotako bilakaera. Aurrera begirako erronkak guistika ezagutza garatu nahi du Soziolinguistika Klusterrak, horretarako azpiegitura, baliabide eta baldintza egokiak sortuz, esparru zientifikoaren eta aplikatuaren arteko zubiak eraikiz eta arloko eragileekin hausnarketa zein lankidetzarako bilgune sareak osatuz. Lankidetza horren adibide egoki da, gure ustez, Arrue proiektua.
2018
‎Erreferentzietan aipatzen dugun dokumentuetan aurki daitezke Txillardegik erabilitako oinarri epistemologiakoak eta metodologiakoak. Gure asmoa, jakina, Txillardegiren azterketa matematikoa balioestea da, nola ez, baina, harago, hizkuntza gutxituaren erabileraren inguruko eredu estatistikoa garatu nahi dugu. Hori da gur ekarpena:
2021
‎Halaber, EBren iritzian, hainbat hizkuntzatan komunikatzeko gaitasuna aktibo garrantzitsua da, bai pertsonentzat, bai erakundeentzat eta enpresentzat. Beraz, herritarren hizkuntz gaitasunak garatu nahi ditu EBk. Asmoa da lehen hizkuntzaz gain, gutxienez beste bi hizkuntza hitz egitea herritarrek (Europen Parliament, 2020).
2022
‎Honekin batera, iraunkortasuna eta progresibotasuna ere azpimarratu dute. Horretaz gain, hizkuntza alternantzia edo elkarrizketa elebidunak estrategia erabilgarritzat hartzen dira, baita solaskideek muda garatu nahi duena euskararen sinbolotzat hartzea ere, izan ere, horrela, jendea ez da harritzen euskaraz hitz egiterakoan eta, gainera, jendea zuzenean euskararen sinbolo den horri euskaraz zuzentzea ahalbidetu dezake.
‎Bai Euskarari ziurtagiria duten enpresek, saltokiek eta era guztietako entitateek, edota eskuratu nahi duten guztiek, euren hizkuntza egoera aztertu behar dute; hortik abiatuta, urtean zehar garatu nahi dituzten helburuak proposatu behar dituzte. Une honetan, hizkuntza egoera aztertzeko eta urteko planifikazioa egin ahal izateko aplikazio bat eskaintzen zaie entitateei.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia