2009
|
|
Haien hizkuntza kontzientzia euskarara mugatzen da, lehen hizkuntza gisa. Ikaskuntzari dagokionez, alderdi gramatikalak eta ortografia azpimarratzen dituzte
|
garatu
beharreko gaitasun gisa. Ikasle horiek bereziki nabarmendu dute norberak bere euskalkia hitz egiten duela, baina eskolan euskara batua ikasi behar izan dutela.
|
2010
|
|
Aldaketarako ekinbide horien emaitzak adierazle sistema baten bidez jasotzen eta neurtzen dira eta, berrikuntzarako ezagutzak landuz, premia berrietara egokitzen dira. ...so dira. halaber, akzio guneen garapenerako erreferente praktikoak ere eskaini dira. erreferente praktiko horiek akziogune bakoitzean estrategia metodologikoak garatzeko sortu eta diseinatu diren azpi eredu operatiboetan gauzatu dira. azpi eredu horietan, modelizazioarekin batera, sekuentzia metodologikoak, lanabes teknikoak eta erreferentziazko adibide praktikoak eskaini dira, akzio gune horretan
|
garatu
beharreko estrategia metodologikoak modelizatu eta operatibizatu asmoz. horrela, bederatzi akzio guneen bitartez egituratutako ereduak bide ematen du azaltzeko, batetik, normalizaziorako kudeaketa sistema batek kontuan hartuko dituen aspektuak eta, bestetik, aspektu horiekin erlazionatuta garatuko dituen estrategiak eta sistematikak, ondorengo taulan eskematizatuta agertzen den eran....
|
2012
|
|
Artikulu hau amaitzeko, ezer baino lehen, gogoratu nahi dugu artikulu honetan proposatutako eragiketak eta irizpide metodologikoak behinbehinekoak direla. Honakoak hurbilpenak izan dira, lehen entsegu bat, garapen metodologiko sendoagoekin findu eta
|
garatu
beharrekoak. Behin hori esanda, amaitzeko, balorazio labur bat egin nahi dugu metodoaren ikuspegitik.
|
2015
|
|
11): alde batetik, hizkuntzan
|
garatu
beharreko sozializazioa (alegia, hizkuntza irakastea); bestaldetik, hizkuntzaren bitartez gauzatu beharreko sozializazioa (ume eta gazteei gizarte rolak, arauak, harremanak, eta abar helaraztea). Eta argi dago, hizkuntz sozializazio prozesu honetan familiak bere hizkuntz politika garatu duela, honek hizkuntz ideologia, praktika eta kudeaketa kontuan hartzen dituela.
|
2018
|
|
Gehiago ere esan daiteke, baina lan gehiago izango dugu esaten baino, esaten duena betetzen. Aurrerapauso handiak daude egiteko, bai udal barruetan (hor ere ulermena orokortzen den heinean ahobizi eta belarriprestek erabilerarako joko arauak onartu eta elkarri aitortuz gero, aurrerapauso asko eman daitezke), bai udalaz kanpo, udalerrian gauzatzen diren espazio soziofuntzionalak euskalduntzeko
|
garatu
beharreko hizkuntza politikan. Aurrerapausuak bai mamiari eta bai elkarrekin aritzeko moduei dagokienez:
|
|
Alor klinikoetan gertatzen diren komunikazio egoerei begira
|
garatu
beharreko hizkuntza baliabideak nolakoak behar diren finkatu nahi badugu, komunikazio egoera horiek karakterizatzetik hasi behar gara eta, ezaugarritze horretarako, saihestezina da ohiko parametro pragmatikoei erreparatzea: solaskideen ezaugarriak eta haien arteko harremanak, komunikazioaren gaiak eta xedeak, ahozko edo idatzizko komunikazio egoerak diren, komunikazioak aurrez aurrekoak ala telematikok diren, eta sinkronoak ala asinkronoak diren.
|
2019
|
|
" Euskararen komunitatearen autogobernuaz" ariko bagina soilik, Gabilondok (2016) zorrotz aurreikusi duen" neomediebalismo multikulturalaren" baitan, nekez uztartuko genituzkeen herrigintza, estatugintza eta naziogintza, autogobernua hobetzeko –eta benetako komunitate bat eraikitzeko–, ezinbestean batera
|
garatu
beharreko prozesuak.
|
2022
|
|
Mankomunitate honek garatu duen ELE (Eragin Linguistikoaren Ebaluazioa) erabili litzateke aurrera begirako garapenek herrian hizkuntzaren ikuspegitik ere izango duten eragina neurtzeko. Azken batean, ingurumenean bezala, prebentzio ikuspegia txertatu nahi da,
|
garatu
beharreko eremuak ez eragiteko kalterik gune euskal horien euskarazko gizarte bizitzan eta kultur garapenean. Hirigintza garapen berri batek Zumaian sortuko lukeen egoera soziolinguistikoaren aldaketa kontuan hartu litzateke, eragina aurreikusiz, identifikatuz eta ebaluatuz.
|