Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2011
‎Komunitatearen indarguneetatik abiatuta, gabeziak eta zailtasunak gainditzeko aukera emango duten diagnostikoan eta jardueretan oinarritua. Ikaskuntza komunitate orok hezkuntza praktika bati erantzun behar dio, garatu behar duen testuinguru jakin batera egokituko den hezkuntza praktika bati, finkatutako helburuak betetzeko.
2012
‎Bezero kontsumitzaileak desabantaila posizioan daude beren hornitzaileei dagokienez; izan ere, hornitzaileak ahalmen ekonomiko handiko eta merkatuan posizio nagusia duten enpresa handiak izan daitezke. Horregatik, botere publikoek kontsumitzaileak edo erabiltzaileak babesteko sistema garatu behar dute.
‎Curriculuma zehazten duen Dekretuan, haurrak edo ikasleak hezkuntzako esku hartzearen ondorioz garatu behar dituen gaitasunak agertzen dira. Baina, eskolak helburu horiek lortzeko egingo dituen jardueretako edukien hautatze eta antolamenduari buruzko erabakiak hartu ditu.
‎Gauza desberdinak dira izaten ikastea, harremanak izaten eta munduan leku bat bilatzen ikastea, edo munduaren ikuskera osatzeko erabiltzen ditugun hizkuntzak menderatzen ikastea. Pertsonen hiru alderdi horiek harmoniaz eta orekaz garatu behar ditugu, etorkizuneko gizartearen eraikuntzaren eta prestakuntza kritikoaren alde esku hartzeko gai izango bagara.
‎Helburuak zehaztea. Arazoa zehaztu ondoren, gizarte hezkuntzako esku hartzea bideratzeko lortu behar diren helburuak edo hezkuntza xedeak, hau da, erabiltzaileek garatu behar dituzten gaitasunak, zehaztu behar dira. Helburu horiek detektatzen diren premien araberakoak izango dira.
‎– Itsaso osasun hezkuntzako programa bat garatu behar duen osasun talde bateko kide da, baina zalantzak ditu. Martak esperientzia handiagoa du, beste programa batzuetan parte hartu baitu; eta Itsaso orientatzen du bere jarduna zuzena ote den ikus dezan.
2013
‎Irakasleak, ikaslearen erreferentzia den aldetik, eredugarria izan behar du, eta entrenatzeko ohitura izan behar du sasoiari eusteko eta hobetzen jarraitzeko, eta bere sormena berritu eta garatu behar du, metodologia berriak sortzeko eta ariketetan aldaketak egiteko... Itxura fisiko ona izatea garrantzitsua da hasieran irudi ona emateko, baina ez da nahikoa.
‎Giza baliabideen ildo estrategikoak eta funtzioak?? ...ak, garraio enpresaren eta bidaia agentziaren arteko bat egitetik sortutako hark, ildo estrategiko hauek finkatu ditu giza baliabideen planerako: Helburu eta emaitzetan oinarritutako kudeaketa.Enpresaren beharretara moldatzeko gaita­suna.Giza baliabideen aurreikuspenezko kudea­keta.Erantzukizun sozial korporatiboa ezartzea.Ildo estrategiko horiei jarraitzeko, giza baliabideen kudeaketa funtzioak garatu behar ditu: enplegua, langileen garapena, diru konpentsazioa, lan harremanak eta gizarte zerbitzuak.Adierazi langileen kudeaketako zer funtziok eragiten duen gehiena ildo estrategiko bakoitzean.
‎Oinarrizko ildo estrategiko horiei jarraitzeko, 1 unitatean ikusi ditugun giza baliabideak kudeatzeko funtzioak garatu behar ditu enpresak:
‎Denentzako balioakBalioek garrantzia izan deza­ten enpresan, han lan egiten duten langile guztiek parte­katu behar dituzte; beraz, argi eta garbi zehaztuta egon behar dute: Enpresa eraentzen duten balioak.Enpresak oraindik ez dituen baina garatu behar lituzkeen balioak.Enpresak saihestu behar ez dituen kontrabalioak.HiztegiaGorabidean diren balioak: gizartean agertzen dira, alda­keta kultural eta sozialen euskarri dira, eta etorkizunean proiekzioa izan nahi duten enpresek beren gain hartu behar dituzte.
‎Erantzukizun sozial korporatiboak enpresaren jarduera eta kudeaketa alor guztiei eragiten die, eta jarduera esparru hauetan zehazten da: ESKaren jarduera esparruakEsparruaDeskribapenaGiza eskubideak.Enpresek nahitaez bete behar dute giza eskubideei buruzko nazioarteko araudia, eta eskubide horiek sustatu behar dituzte beren jarduera esparruan.Laneko eskubideak.Enpresek nahitaez bete eta garatu behar dituzte Lanaren Nazioarteko Erakundeak (LANE) aitortutako langileen oinarrizko eskubideak.Kontsumitzailea babestea.Enpresek bere produktuak ekoizteko, bana­tzeko eta saltzeko etapa guztietan errespetatu behar dituzte kontsumitzailearen eskubideak.Ingurumenaren jasangarritasuna.Enpresek ekoizpen eta kontsumo jasangarrien printzipioei eta ingurumena babesteko eta kontserbatzeko printzipioei ... Jarduten duten komu­nitateetan osasunari eta gaixotasunak prebeni­tzeari buruzko hezkuntza eta informazioa eman behar dute.Era guztietako ustelkeriaren aurka borrokatzea.Beren kontuetan, dokumentuetan, beste enpre­sekin dituzten harremanetan eta jarduten duten herrialdeetako administrazioekin eta botere publikoekin dituzten harremanetan gardenta­sun irizpideak aplikatuz funtzionatu behar dute enpresek.
2016
‎XXI. mendeko gizartekideak honako ezaugarri hauek izan behar ditu: emozioak kudeatzen jakin behar du, horrela garapen pertsonal eta sozial handiagoa lortuko baitu; autoestimua, autoezagutza eta autonomia pertsonala lortu behar ditu; besteekin era egokian erlazionatzeko estrategiak garatu behar ditu; besteek dituzten premiekiko sentikortasuna garatu behar du, eta, azkenik, trebea izan behar du gatazkak kudeatzeko estrategiak erabiltzen.
‎XXI. mendeko gizartekideak honako ezaugarri hauek izan behar ditu: emozioak kudeatzen jakin behar du, horrela garapen pertsonal eta sozial handiagoa lortuko baitu; autoestimua, autoezagutza eta autonomia pertsonala lortu behar ditu; besteekin era egokian erlazionatzeko estrategiak garatu behar ditu; besteek dituzten premiekiko sentikortasuna garatu behar du, eta, azkenik, trebea izan behar du gatazkak kudeatzeko estrategiak erabiltzen.
‎Azken finean, gaitasun pertsonala (autokontrola, autonomia pertsonala, motibazioa eta konpromisoa) zein soziala (komunikazio eraginkorra, gatazkak kudeatzeko trebetasuna, asertibitatea, enpatia eta erresilientzia) egoki garatu behar ditu XXI. mendeko gizartekideak.
‎Haurtxoa biologikoki erregulatzen diren harreman horietatik lotura afektiboa izatera pasa dadin, bi baldintza bete behar dira: batetik, haurtxoaren eta amaren arteko elkarrekintzak etengabekoa izan behar du, eta, bestetik, zenbait prozesu mental eta afektibo garatu behar ditu haurtxoak.
‎Ana Tardos ek esaten duenez, beste gizakientzat garrantzitsua izatea jaiotzetiko premia da, hots, giza talde bateko kide sentitzea. Beraz, atxikimendua garatu behar du haurtxoak gizartera egokitzeko edo gizartean orientatzeko. Atxikimenduaren bidez, espeziekide jakin batzuenganako lotura afektiboak ezarriko ditu haurtxoak.
‎Eta jakitun izan denok dugula zerbait esateko. Entzuteko eta adosteko arteak edo tresnak garatu behar ditu.
‎Edozein interpretazio mezuk modu antolatuan garatu behar du gaia, jendeari hura jasotzea erraztearren. Horretarako, komeni da sarrera, gorputza eta ondorioa izatea.
2018
‎Mikorrizak sortzeko onddoen clamidiosporek (erresistentzia esporek) landarearen sustraia infektatu behar dute edota iada infektatutako sustrai batetan onddoen hifek garatu behar dute. Lurzoru baten infekzio gaitasuna, lurrak dituen esporen edo infektatutako sustrai kopuruaren araberakoa da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia