Emaitzak: 5
2008 | ||
Haurrak eskoletara joaten ikusi ditugu, txikienak pena ere ematen digute, baina horrela antolaturik gaude gizartean. Haurrak | ezik helduak ere bai, hizkuntzak, yoga, bidaiak..., eta beste mila aukera. Hau dena egokia baino egokiago dela dugu uka eta egin ahalak egin behar ditugula ere, ezin uka, baina bizitzak egunerokoa dauka eta eguneroko horretan dago kakoa, eta hori bai dela ikasi, berritu eta urteari hasera eta bukaera egoki bat eman beharrekoa.Dena ongi egon daiteke baina beharrezkoena geu eta geure egunerokoa sakonduz jabetzea da. | |
2010 | ||
Behin baino gehiagotan entzuten ditugu bai komunikabideetan, bai ingurukoen solasaldietan, hamaika gizarte sareren izenak, arriskuak, bertuteak... eta dagoeneko ezagunak egiten zaizkigu Facebook edo Tuenti bezalako plataformak. Hala, dudarik ez dago etorkizun hurbil batean behintzat, gure bizitzan presentzia eta eragin handia izango dutela; gazteak ez | ezik heldu asko ere erabiltzaile bihurtzen ari delako egunez egun. Hala ere, eragina nabarmenagoa da Informazio eta Komunikazioaren gizartean jaio direnenengan, natibo digitalengan, alegia. Txikitatik izan dituzte eskura sakelako telefono, ordenagailu, bideo-jokoen kontsola eta bestelako gailu elektronikoak, eta horren ondorioz, erraztasun aparta dute horiek manipulatzen. | |
2012 | ||
Badakizue Olentzero bat baino gehiago izan ditugula, betiere gure nahi eta ametsek sorraraziak, eta, jakina, haurrek ez | ezik helduok ere ezinbestekoak ditugu Olentzeroak, gure pausoak nahi eta amets horietara bidera ditzagun, bidean etsi gabe. | |
2022 | ||
Euskara batuaren hedapen arrakastatsuaren aurrean ez ote ziren lotsatuko, etxetik jasotako lekuan lekuko aldaera baino menperatzen ez zuten euskaldunak? 6 Baiezkoetan, erdarara jotzea irtenbide erosoa izango zen. Hortaz, bizkaiera eta batuaren arteko ezberdintasunak azalduko luke zergatik Bizkaian, adinekoek ez | ezik helduek ere EKE apala duten; hau da, prestigio handiagoko aldaera baliatzeko zailtasunak erdararen mesedetan jokatuko zuen. | |
" Aurrerantzean ere bada gure asmoa Oñatin egiten diren hitzaldietan horrelako otorduak edo antzerakoak antolatzeko, hitzaldia hasi aurretik edo ondoren euren artean egoteko tartetxo bat sortuz. Izan ere, batetik, ume zein gazteei ez | ezik helduei ere hezkuntza eskaintzeko helburua da bat –Esperientiziaren Gela–, baina baita euren arteko sozializazioa ere", adierazi du alkateak, Izaro Elorzak. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ez | 5 (0,03) |
Lehen forma
ezik | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
goiena.eus | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
aikor.eus | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Txintxarri | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ez heldu | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ez heldu ere | 4 (0,03) |
ez heldu asko | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |