Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2010
‎2005 urtean argitaratu zituen HGH taldeak bere ikerketa lanen lehen albistea (Basterretxea; Idoiaga; Zarandona; eta Ramírez de la Piscina, 2005). Bertan azaldu genuen ezen Euskal Herriko gazteak komunikazio teknologia berrienetako aparatu ugariren jabe direla, teknologia horiek eskura izateak ahalbidetzen diela gure gazteei lehenago ez bezalako kontsumo maila potentziala edukitzea kultura industrien produktuen artean. Gazteek eurek aitortzen zigutenez, beharrezkoak dira teknologia horiek euren bizitzarako, eta euren azturak ere baldintzatuta daude aparatu horien erabilera dela-eta.
‎Laburbilduz esan daiteke ezen Euskal Herriko eskola gazteak ez dakiela ikus entzunezko lengoaiaren ez gramatikarik ezta erretorikarik ere.
‎Ikus entzunezko produktuen dimentsio estetikoaren azalpenari erreparatuz gero, ikusten dugu ezen Euskal Herriko nerabeek eta gazteek ez dutela asko balioztatzen dimentsio hori. Eta hori horrela da:
‎Ohiko azterketa akademiko baten emaitzak balira 8 grafikoak azaltzen dituenak, erraz asko ikusiko genuke ezen Euskal Herriko ia eskola gazte bakar batek ere ez zukeela gaindituko froga. Izan ere, inkestatutako eskola gazteen hamar gazteen artetik bederatzik baino gehiagok ez baitu lortu atera zitzakeen puntuen erdia, bostetik behera geratu baita.
‎AHULA DELA KOMUNIKAZIOAREN GAINEKO GAITASUNA ETA ALFABETIZAZIOA GURE GAZTEEN ARTEAN. Balizko ohiko azterketa akademiko baten emaitzetara ekarriko bagenu landa lanak eman digun informazioa, esan genuke ezen Euskal Herriko eskola gazteen artean hamarretik hiru baizik ez dela hurbiltzen aprobatura (ikus 9 taula).
2011
‎urtean argitaratu zuen HGH taldeak bere ikerketa lanen lehen albistea. Bertan azaldu genuen ezen Euskal Herriko gazteak komunikazio teknologia berrienetako aparatu ugariren jabe direla, teknologia horiek eskura izateak ahalbidetzen diela gure gazteei lehenago ez bezalako kontsumo maila potentziala edukitzea kultura industrietako produktuen artean.
‎Ikerketaren emaitzak kontuan hartuta, erraz asko esan genezake ezen Euskal Herriko helduen populazioa analfabetoa dela ikus entzunezkoen munduan, guk diseinatu ditugun sei parametro horien arabera, noski.
‎Ohiko azterketa akademiko baten emaitzetara ekarriko bagenu Euskal Herriko eskola komunitatea informazio eta komunikazio teknologien zurrunbiloan deitu diogun atalean esandako guztia, esan genuke ezen Euskal Herriko eskola gazteen artean (14 urte bitartekoak) hamarretik hiru baizik ez dela hurbiltzen aprobatura.
2018
‎" Neska batek hostal modura jarria zeukan bere etxea, eta gela bat couchsurfing eko erabiltzaileentzat gordea zuen. Esperientzia paregabea izan zen, eta hain eskertuta sentitu nintzen, ezen Euskal Herrira itzultzean nire etxea besteen eskura jarriko nuela erabaki bainuen". Esan eta egin:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia