2004
|
|
Gainera kooperatiban aritzen ginen lanean eta kooperatiba bera izan zen Almen ikastola martxan jarri zuena. Oraindik ere kooperatibako ikastola da hori, ez da izan
|
ez
publiko eta ez partikularra, kooperatibak formatutako eskola baizik.
|
2006
|
|
Eta hori, gai ikusgarriren bat ukitzen badute. (...) Telebistek ere ez dute egile dokumentalez ezer jakin nahi(...) Kate pribatuen aldetik jarrera hori ulertzen dut, azken finean dirua irabaztea baita euren xedea; baina
|
ez
publikoen aldetik».
|
2011
|
|
Ez da hau ukatuko duenik eta hala ebazten da behin eta berriz erakunde publiko eta alderdi politiko gehienen euskarari buruzko gogoeta eta plan estrategikoetan. Printzipio eta helburutan letra larriz aitortzen dute garrantzi hori, baina sostengu ekonomikoan ez, ez behintzat hedabide
|
ez
publikoei dagokienez.
|
|
Eta ekonomikoki ere sektore garrantzitsua da euskarazko hedabide
|
ez
publikoena: 600 langiletik gora ari gara bertan, hilero soldata etxera eramanez eta euskal gizartearen aberastasunean gure alea jarriz.
|
|
Gure gizartearen garapena ezin delako porlana eta azpiegitura handien garapenari lotu. Adibidez, Euskal Y tren proiektuaren kilometro bakar batek, erakunde publikoetatik euskarazko hedabide
|
ez
publiko guztietara lau urtetan bideratzen dena balio du. Errepide, trenbide edo eraikuntza handien zati txiki batek gure etorkizuna berma dezake.
|
|
Ordurako, argazkilariak, irrati esatariak, telebista kamerak, denak prest ziren sekretua bizkor aireratzeko. Aurretik ordea, Xabier Letona zuzendariak euskal hedabide
|
ez
publikoek jasaten duten egoeraren analisi zorrotza egin zuen (hitzaldia 41 orrialdean), eta egoera horri elkarrekin erantzungo zutela iragarri. Irakurleak Argiaren zenbaki honen hasieran aurkituko du hedabideok modu bateratuan argitaratutako editoriala, gure iritzia adieraziz.
|
|
Eta hori guztia egin behar dugu krisi ekonomiko sakon bat kudeatzen dugun bitartean. Beste sektore batzuk bezala, euskarazko hedabide
|
ez
publikoen sektorea ere gogor astintzen ari den krisia da. Sinetsidazue, gure medio asko egoera oso estua igarotzen ari dira.
|
|
Horrexegatik, euskarazko hedabide
|
ez
publikoek instituzioen sostengu handiagoa eskatuko dugu elkarrekin. Batu egin gara aldarrikapen hori egiteko, eta datorren astean entzungo duzue gure ahotsa modu bateratuan.
|
|
Euskarazko hedabide
|
ez
publikoek inoiz egin dugun ahalegin bateratu esanguratsuenaren aurrean gaude. Ekimenean bildutakook ia ehun hedabide bagara nor, bai kopurutan (audientzia, langile kopurua...) bai sinbolikoki.
|
|
Gertuko adibide batekin azalduko dut azken puntu hau. Duela hilabete batzuk euskarazko hedabide
|
ez
publikoen sektoreak zera galdetu die galdera parlamentarioen bidez gure herriko instituzio nagusienei (Jaurlaritza, Nafarroako Gobernua eta hiru diputazioak): " Zenbat diru gastatu duzue publizitatean 2008, 2009 eta 2010ean eta zein mediotan jarri da publizitate hori?".
|
|
Euskarazko hedabide
|
ez
publikoek eskaera egin zieten erakundeei babes gehiago eman eta diruz laguntzeko. Aldundiaren jarrera alde horretatik zein izango da?
|
2012
|
|
Ondorioz, ez ordaintzeko arriskua nagusiki sektore pribatuan dago, eta
|
ez
publikoan. Orduan, Espainiako eta nazioarteko hartzekodunak zergatik ari dira gobernua estutzen, erreformak, murrizketak eta pribatizazioak egin ditzan, gaitz guztien jatorria sektore publikoa bailitzan?
|
|
Kafearekin batera ekin zitzaion sari banaketari, Olatz Korta Argiako kideak gidatuta. Lehenik, Xabier Letona zuzendariak euskarazko hedabide
|
ez
publikoen aldarrikapenak argudiatu zituen bere hitzaldian irakurri 41 orrialdean; segidan, Antton Mendizabal eskultoreak zizelkaturiko opariak jaso zituzten sarituek, banan banan. EiTB Nahieran proiektuko kide Iñako Gurrutxagak adierazi zuenez, eduki asko jarri dituzte jendearen eskura, baina oraindik bi erronka dituzte:
|
2014
|
|
Finantzazio
|
ez
publikoa
|
2015
|
|
Hori guztia bideratzea eta arautzea da hurrengo helburua. Izan ere, elkarrizketatuek artxiboa osatzeko baimena eman dute, baina
|
ez
publiko egiteko. Horrela, webgunea sortzeko aukera hankamotz geratzen da.
|