2003
|
|
Unitatearen aurkezpenean, Damadianek azaldu zuen makina horien garapena “ia artisau lana” izan dela, eta 1971n hasi zen sortzen. Gaur egun, beste 50 unitate baino ez daude martxan Estatu Batuetan eta beste talde bat Aberdeeneko Unibertsitatean (Eskozia), non makina batek modu esperimentalean funtzionatzen baitu,
|
ez
praktika klinikoan. Damadianen eta haren taldearen erronka berria erresonantzia kirurgikoko sistema berri bat martxan jartzea da.
|
2005
|
|
Horretarako ezinbestekoa da, konbentzioan, hitzarmenean, alde bat baino gehiago, bi gutxienez, izatea. Ezinbestekoa den bezala alde batek besteak konbentzitzeko ahaleginak egitea, samurrak ala latzak baina ahaleginak, jakinik alde bat bakarra baino gehiago ez direnean ados jartzen konbentzioa ez dela gauzatzen, eskubidea ez dela ez lortu eta
|
ez
praktikan jartzen.
|
2007
|
|
Harremanak. Teorian(
|
ez
praktikan) ni beste edozeinenpresatako pertsonaleko burua naiz. Baina Irizar-en pertsonak koordinatzekoarduraduna naiz, pertsonekiko harremanak koordinatzeko arduraduna.
|
2009
|
|
jomuga eta helburu harekin hezten zituzten emakumeak ume umetatik bederen: biak zeuden, beraz, zulo berean, teorian bai, baina
|
ez
praktikan, heziketa mota hark bihurtzen baitzuen senarren zuloa betiere emaztearena baino zuloago; hots, Reginak Nazarioren ahulezian aurkitzen zuen bere indarra, Nazario behin eta berriro kontsolatzera zeramana, senarra kontsolatzeaz bat kontsolatzen baitzen bera ere. Regina?, oso litekeena da bederen; gero, baina, iristen ziren haurrari bularra emateko mementoak, eta indar guztiak indargabetzen zitzaizkion amari, halako moldez, non, orduan, berak egiten baitzuen zuloan behera, Nazario baino beherago.
|
|
Diseinu horri esker, kultura industrien mehatxuak, artxiboen trukea lortzeko legezko zailtasunak. ha sareetan bezala: pertsonek irabazi asmorik ez eta bakar bat ere
|
ez
praktika horren enpresa arduraduna. Nolanahi ere, Estatu Batuek salaketa jarri diete merkaturatzen zituzten enpresei edukiera handiagoko Useneterako sarbideak.
|
|
Oso bizi baldintza kaskarrak ditu, beste espetxeetan baino okerragoak. Astean behin teorian, baina
|
ez
praktikan, abokatuen bisitak ditu, eta senideek bi astetik behin ordu erdiz bisitatzen dute. Egunkari bakar bat eta irrati kanal bakarra ditu, telebistarik ez, hamahiru metro koadroko ziega baten 23 orduz isolatuta dago.
|
|
Regina zapuztuta sentitzen zen bere baitaren baitan –bere emetasun amatasunetan, alegia–, baina, Nazariok ez bezala –bere buruarekin atsedenik gabeko borroka batean sartua baitzirudien, zulo beltz batetik zulo are beltzago batera–, bazuen zulotik ateratzeko eragingarri bat, bitarteko psikologikotzat ere har zitekeena eta Reginak inkontzientean itsatsia zuena, Elizaren doktrina baitzen emazteek senarrez arduratzeko zutèn obligazioa... jomuga eta helburu harekin hezten zituzten emakumeak ume umetatik bederen: biak zeuden, beraz, zulo berean, teorian bai, baina
|
ez
praktikan, heziketa mota hark bihurtzen baitzuen senarren zuloa betiere emaztearena baino zuloago; hots, Reginak Nazarioren ahulezian aurkitzen zuen bere indarra, Nazario behin eta berriro kontsolatzera zeramana... senarra kontsolatzeaz bat kontsolatzen baitzen bera ere –Regina–, oso litekeena da bederen; gero, baina, iristen ziren haurrari bularra emateko mementoak, eta indar guztiak i...
|
2010
|
|
Jakinik, arrazaren desberdintasunetan oinarritutako nagusitasun doktrina oro zientifikoki faltsua, moralaren aldetik kondenagarria eta sozialki bidegabea nahiz arriskutsua dena, eta ez teorian,
|
ez
praktikan deusek ere ez duela justifikatzen, inongo tokitan, arraza bereizkeriarik,
|
|
Monarkia eta demokrazia ez dira ez teorian
|
ez
praktikan eredu bateragarriak, egokitzapenak eginda ere. " Estatuaren buruzagi gorena" nor izango den oinordetzaren kriterioarekin erabakitzea, emakumeak baztertuz gainera, metodo absurdotzat arbuia daiteke, edo egokitzat onartu, baina ezin da inondik ere demokratikoa denik esan.988 Espainiako historian, monarkiak balio antidemokratikoen koroa jantzi du behin eta berriro, Alfonso XIII militarista eta zinauslea ez zen salbuespena izan, segida luze tamalgarrian.
|
2012
|
|
..., gure elkarbizitza arautzen dutenak, esaterako«autobusean ilara egitea», edo «hemen inor ez dela altxatuko eta niri zaplastekobat emango (berak beti jartzen duen adibidea); eta badaudela, aitzitik, arrazoiketahandiz absolutizatuak eta legeak berak absolutuki aitortuak diren «Giza EskubideNaturalak» esaterako, «ez hil, ez torturatu, giza duintasuna...» baina gero ez direnakbatere absolutuak
|
ez
praktikan, ez sentimenduan, ez inon, bakarrik arrazoimenilustratu horretan eta legearen letran. Erlatibismoaren arazoa omen den hori, Azurmendik kulturaren arazotzat dauka, eta esaldi honekin deskribatzen du ederki:
|
|
..., gure elkarbizitza arautzen dutenak, esaterako«autobusean ilara egitea», edo «hemen inor ez dela altxatuko eta niri zaplastekobat emango (berak beti jartzen duen adibidea); eta badaudela, aitzitik, arrazoiketahandiz absolutizatuak eta legeak berak absolutuki aitortuak diren «Giza EskubideNaturalak» esaterako, «ez hil, ez torturatu, giza duintasuna...» baina gero ez direnakbatere absolutuak
|
ez
praktikan, ez sentimenduan, ez inon, bakarrik arrazoimenilustratu horretan eta legearen letran. Erlatibismoaren arazoa omen den hori, Azurmendik kulturaren arazotzat dauka, eta esaldi honekin deskribatzen du ederki:
|
|
Irtenbidea izatekotan ez da definitiboa izango, partziala baizik, arazoaren ondorio odoltsuenak baztertuz. Hori egin beharra dago gure azken helburuentzako borroka ukatu gabe, ez teorian
|
ez
praktikan ezta konpromezutan ere, gure onerako... Hori posible dela uste dut. elkarri: " Behin betiko irtenbidea"... sakondu ezazu horretan.
|
2013
|
|
talibanek ere onartuak zituzten muga batzuk, halako moldez, non debekatuak baitzituzten, zigorraren mehatxupean, harrapaketa eta arpilaketa indiskriminatuak: teorian zituzten debeku haiek, ordea,
|
ez
praktikan.
|
|
Nahikoa zuten teorian, baina
|
ez
praktikan, antza, Yazîdek hantxe iraun baitzuen, etxekoen kontzientziaren zoko batean edo bertzean, lapa bat haitzari bezala itsatsita.
|
|
talibanek ere onartuak zituzten muga batzuk, halako moldez, non debekatuak baitzituzten, zigorraren mehatxupean, harrapaketa eta arpilaketa indiskriminatuak: teorian zituzten debeku haiek, ordea,
|
ez
praktikan.
|
|
Nahikoa zuten teorian, baina
|
ez
praktikan, antza, Yazîdek hantxe iraun baitzuen, etxekoen kontzientziaren zoko batean edo bertzean, lapa bat haitzari bezala itsatsita.
|
2014
|
|
Izan ere, krisiaren aurretik, gazte horiek lan munduan txertatzeko aukera handiak eduki ohi zituzten lantegietan praktikak egin ostean. Orain, ez lanik,
|
ez
praktikarik ezta ikastarorik ez da sortzen horientzat. Gazte emigrante hauentzat gero eta baldintza gogorragoak ipintzen zaizkie. Ate irekiak jardunaldia antolatu zenuten Sorabillako jaietan... I.L.:
|
2015
|
|
Independentzia sinbolo izateaz gain, nazionalistek estatuaren eragintza behar dute nazio arloko zenbait ekimen burutzeko; hizkuntzari dagozkionak, kasu. Ezkerrak ere inork baino gehiago behar du estatua (teorian?
|
ez
praktikan, liberalismo klasikoa eta neoliberalismoa estatuari eskumenak kentzearen alde daudela esaten baita), eta nolabaiteko ezadostasuna ikusten dut (maila teorikoan ere) egiten zaizkion deskalifikazio erabatekoekin.
|
|
hainbat gertaera artikulatuz, narrazioa sortzen dutenak eta adierazleak eta adierak lotuz irudiak sortzen dituztenak. Normalean batera doaz, praktiken eginkizunak dira,
|
ez
praktika bereiziak. Narrazioaren oinarrian esanahiak, edo irudiak, ditugu, eta irudiek narrazioetan txertaturik dute zentzurik.
|
|
Berak oso argi zuen zeinu baten esanahia ez dela inoiz kanpo errealitate bateko ezer; esanahia, zioen, interpretazioa da, eta lehengo adierazleetara jo behar dugu oraingo bati adiera eman nahi diogunean. Bestela esan, ez dugu,
|
ez
praktikarik, ez objekturik, ez ezer signifikatze katetik kanpo. Hor ari gara:
|
|
Eta handik dute jarduleek praktikak guztien traiektoria, zentzua, esanahia eta balioa, juzgatzeko ikusmira. Jakina, praktika baten traiektoria beti izaten da behatzailearen posizioarekikoa,
|
ez
praktikaren baitatik zehaztu ahal den ibilera bat. Zein neurritan, ordea, hautatzen ditugu gure posizioak?
|
2016
|
|
Euskal Bideak zabala izan behar du, Euskal Herriko ezkerreko sektore politiko independentista eta abertzalea askotarikoa delako.Gauzak horrela, azken urteotan izan dugun praktika, diskurtso eta komunikazio politika konbentzionala baztertu eta berria sortu behar dugu, alternatiboa, gure gurea, integratzailea, desobedientea eta, batez ere, konfrontatzailea. Ez da distentsiorako garaia,
|
ez
praktika politikoan eta ezta diskurtso eta komunikazioan ere. Eta horrekin batera, formakuntza politiko sakona bermatu behar dugu, ez baitago formakuntza sendorik gabeko militante eraldatzaile edota iraultzailerik, eta ezta teoria eta praktika eraldatzailea edota iraultzailea uztartzerik ere.Azken urteotan, instituzioak, bulegoak eta hedabide handiak bihurtu ditugu gure borrokaren esparru nagusiak, ez bakarrak.
|
2017
|
|
edo bertan elkartzea deliberatu dutela txinerako hiztunek? Jakin badakigu alderantziz ulertu behar dela. izan ere, hastapena ez da hiztuna (oro har, ez da banakoa),
|
ez
praktikan, ez ikerketan, inguru soziolinguistikoa baizik.
|
2018
|
|
Haatik oinarrian kristauek ez genuke amore eman behar, gure pentsakeratik haste: ez teorian,
|
ez
praktikan, giza eskubideak ezin ditugu mendebaldeko erresuma xuri aberatsetara mugatu, ez baitira mendebaldean sortuak ere, baina sustut munduko jende guziek horien beharra baitute hobeki bizitzeko, elkarren errespetuan eta kidetzan.
|
|
Hain dago sustraitua joera hori, ezen anarkistek ere, nahiz eta ondo ohartuta dauden gizonen arteko mendekotasunez, ez baitute asko eztabaidatzen sexu menderakuntzaz beren kide sozialistekin. ...k galdea egin zuenetik ea nolatan jaiotzen ziren emakume guztiak esklabo eta gizon guztiak libre), feministek etengabe egin diote desafio gizonezkoen eskubideari, eta, hala ere, nahiz eta hainbat aldaketa sozial eta erreforma legal eta politiko egin diren azken hirurehun urteetan, emakumeen mendekotasunaren auziari ez zaio ematen garrantzi handirik oraindik, ez politikaren azterketa akademikoetan,
|
ez
praktika politikoan. Libertatearen inguruko eztabaida, oro har, estatuaren legeari eta produkzio kapitalistaren legeari buruzkoa izaten da; gizonen sexu eskubideaz, aldiz, ez da ezer esaten.
|
|
Alabaina, euskaldun jendea noizbait norbaitek onikusi eta oniritzia ere izan da, apur bat. Sekula ez onikusi eta ez oniritzia, ordea, euskarak ematen du, ezta euskotarrek eurek ere; beharbada antzinateko pitxia eta bezala bai, baina
|
ez
praktikarako eta bereziki moderniarako baliozko hizkuntza bezala. Unamunorentzat:
|
2021
|
|
Azken hamarkadetan hitzetik hortzera erabili den I+G+B delakoak (Ikerketa zientifikoa, Garapen teknologikoa, Berrikuntza), kurioski, oso leku txikia hartu du euskal liburugintzaren baitako debateetan, eta zer esanik
|
ez
praktiketan (berdin kulturgintzan). Urruti gelditu zaizkigu garapen teknologikoa, ekonomikoa eta enpresariala lehenesten zituzten politikak, eta apenas bultzatu da gizarte zientziei lotutako ikerketarik, eta are gutxiago ikerketa hori garapen eta berrikuntza sozialetara aplikaturiko lan lerrorik.
|
2022
|
|
Generoak orokorrean egituratzen du gizarte praktika, eta
|
ez
praktika konkretu bati loturik; hori dela-eta, ezinbestean nahasten da beste gizarte egiturekin. Orain ohikoa da esatea generoa" intersekzioan gurutzatzen" dela (hobe esanda, elkarreraginean dagoela) arraza eta klasearekin.
|
2023
|
|
Benin, Burkina Faso, Boli Kosta, Ginea Bisau, Mali, Niger, Senegal, Togo, Kamerun, Afrika Erdiko Errepublika, Txad, Kongoko Errepublika, Ginea, Gabon eta Ekuatore Ginea. CFA siglen bilakaerak argi uzten du kolonialismoaren itxura aldaketa, baina
|
ez
praktika aldaketa. Hain zuzen, 1945ean moneta sortu zutenean CFAk Colonies Françaises d' Afrique (Afrikako Kolonia Frantsesak) esan nahi zuen; 1958tik, Communaute Française d' Afrique (Afrikako Komunitate Frantsesa) deitu zioten; egun, Cooperation Financiere en Afrique (Afrikako Kooperazio Finantzarioa) bihurtu dute CFA.
|