Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2000
‎Hirugarrenik eta azkenik, argi esan nahi nuke, ez liburu hau, ezta mundukoomenaldi guztiak ere, ez direla aitzakia nahikoa, pentsatzeari, idazteari eta, beharrezkoa balitz, kontrakoa esateari ere ekiteko. Bakarrik faltako litzateke, guztion arteanmesedea baino areago kaltea egitea, Txillar kritikoa eta polemikoa isilaraziz.
2002
‎Galdeketaren emaitzaoso argigarria izan da (7 taula). Jakintza arlo askotan ez dago inongo testulibururik, ez oinarrizko, ez espezializaturik, eta ez liburu lagungarririk ere, zuzeneaninongo irakasgairi egokitzen ez zaion arren, arloko gaiekin zerikusia dutena?. Dauden liburu gehienak oinarrizko testuliburuak dira, eta horrek argi uzten du irakasle unibertsitarioak material faltarekin kezkatuta daudela, eta premia handienakestaltzen saiatu direla. Liburu gehienak, halaber, euskaraz sortutakoak dira, eta ingelesetik itzulitakoak askoz gutxiago dira.
2006
‎Nik fikzioa egin nahidut: ez diario bat, ez kronika liburu bat, ez liburu politiko bat, genero beltzekoliburu bat baizik.
2007
‎haren begietan, Erroma eta Grezia nazio bat dira. Homero, Sofokles, Pindaro estudiatuz, hortaz, ez liburuak, ez autoreak, baizik eta nazio bat estudiatzen da, haren aiurria, nortasuna, gizon emakumeak jardun eta solas bizian824 Miresten duen aiurri publiko zein pribatu horren bere sentimendua da Humboldt-ek arte, poesia, drama, erlijio, moral grekoetan beti ispilatua aurkitzen duena825 Berak munduan gehien miresten dituen horiek, hizkuntza grekoa eta jende grekoa, bat dira. Bidezkoa da 1822ko «Hizkuntzen karaktere nazionalaz» fragmentoan Greziako adibidearekin hastea erakusten, nola indibiduotasun nazionala eta hizkuntzaren karakterea bat datozen826 Kawi izkribuaren hitzaurrean, azkenik («Über die Verschiedenheit [II]»), 21 atalean hizkuntzen hastapen nazionalaz sistematikoki mintzo da:
2009
‎«Ba... ez zegoelako ezer... ez liburuak ez kontuak, ez... ez dirua... zenbaki gorriak..., ez... desordena eta erabateko kaosa, niretzat behintzat. niretzat. [...] Izanzen., niretzat gogorra izan zen baldintza horietan sartzea edo egoera horretan.Berria izan eta gauzak egin nahi izateaz gain., puff, zera da. oztopo bat da, hauda., ez., ez., ezin duzu aurrera egin. ez dago guztia konpontzeko denborarik, gero bestalde abokatu baten bidez zera nahi zen, ba...»
2011
‎Beraz, euskararen eta euskarazko irakaskuntzaren lehen sarrera unibertsitatean bibliografiaren aldetik sustatu zutenak aipatutako unibertsitatetik kanpoko erakundeak izan ziren, eta bereziki UEU. Aipagarria da aurreko hamarkadan berpiztutako Eusko Ikaskuntza 80ko hamarkadan ez zuela ez libururik ez itzulpenik argitaratu euskaraz.
‎Ahuldade diogu, ez egilerik ez irakurlerik ez zegoelako euskaraz Historia edo Literatur Kritikari buruz aritzeko, edo egonda ere, liburuak barik, formatu arinagoak nahiago zituztela. Izan ere, bai idazlearentzat, bai irakurlearentzat errazagoa izango zen ordura arte euskaraz ia inoiz landu gabeko gai espezializatu bat artikulu labur batean jasotzea, eta ez liburu oso batean. Erabilera aldetik ere, euskarazko unibertsitate mailako ikasketen faltan praktikotasun gutxi eduki zezakeen euskarazko produkzio zientifiko batek.
‎Alde batetik, hizkuntzaren akademia zelako, eta bestetik, 1968an Arantzazun abian jarritako euskararen batasun prozesuaren osagarri ezin hobea zelako. Euskaltzaindiak hiztegigintzaren esparruan egindako lan mardula Euskera buletinean argitaratu zen eta ez liburu gisa. Hiztegigintza lanean, aurrerago ikusiko dugunez, Euskaltzaindiaz gain, beste talde batzuk ere aritu ziren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia