2000
|
|
Hirugarrenik eta azkenik, argi esan nahi nuke,
|
ez
liburu hau, ezta mundukoomenaldi guztiak ere, ez direla aitzakia nahikoa, pentsatzeari, idazteari eta, beharrezkoa balitz, kontrakoa esateari ere ekiteko. Bakarrik faltako litzateke, guztion arteanmesedea baino areago kaltea egitea, Txillar kritikoa eta polemikoa isilaraziz.
|
2002
|
|
Galdeketaren emaitzaoso argigarria izan da (7 taula). Jakintza arlo askotan ez dago inongo testulibururik, ez oinarrizko, ez espezializaturik, eta
|
ez
liburu lagungarririk ere, zuzeneaninongo irakasgairi egokitzen ez zaion arren, arloko gaiekin zerikusia dutena?. Dauden liburu gehienak oinarrizko testuliburuak dira, eta horrek argi uzten du irakasle unibertsitarioak material faltarekin kezkatuta daudela, eta premia handienakestaltzen saiatu direla. Liburu gehienak, halaber, euskaraz sortutakoak dira, eta ingelesetik itzulitakoak askoz gutxiago dira.
|
2006
|
|
Nik fikzioa egin nahidut: ez diario bat, ez kronika liburu bat,
|
ez
liburu politiko bat, genero beltzekoliburu bat baizik.
|
2007
|
|
haren begietan, Erroma eta Grezia nazio bat dira. Homero, Sofokles, Pindaro estudiatuz, hortaz,
|
ez
liburuak, ez autoreak, baizik eta nazio bat estudiatzen da, haren aiurria, nortasuna, gizon emakumeak jardun eta solas bizian824 Miresten duen aiurri publiko zein pribatu horren bere sentimendua da Humboldt-ek arte, poesia, drama, erlijio, moral grekoetan beti ispilatua aurkitzen duena825 Berak munduan gehien miresten dituen horiek, hizkuntza grekoa eta jende grekoa, bat dira. Bidezkoa da 1822ko «Hizkuntzen karaktere nazionalaz» fragmentoan Greziako adibidearekin hastea erakusten, nola indibiduotasun nazionala eta hizkuntzaren karakterea bat datozen826 Kawi izkribuaren hitzaurrean, azkenik («Über die Verschiedenheit [II]»), 21 atalean hizkuntzen hastapen nazionalaz sistematikoki mintzo da:
|
2009
|
|
«Ba... ez zegoelako ezer...
|
ez
liburuak ez kontuak, ez... ez dirua... zenbaki gorriak..., ez... desordena eta erabateko kaosa, niretzat behintzat. niretzat. [...] Izanzen., niretzat gogorra izan zen baldintza horietan sartzea edo egoera horretan.Berria izan eta gauzak egin nahi izateaz gain., puff, zera da. oztopo bat da, hauda., ez., ez., ezin duzu aurrera egin. ez dago guztia konpontzeko denborarik, gero bestalde abokatu baten bidez zera nahi zen, ba...»
|
2011
|
|
Beraz, euskararen eta euskarazko irakaskuntzaren lehen sarrera unibertsitatean bibliografiaren aldetik sustatu zutenak aipatutako unibertsitatetik kanpoko erakundeak izan ziren, eta bereziki UEU. Aipagarria da aurreko hamarkadan berpiztutako Eusko Ikaskuntza 80ko hamarkadan ez zuela
|
ez
libururik ez itzulpenik argitaratu euskaraz.
|
|
Ahuldade diogu, ez egilerik ez irakurlerik ez zegoelako euskaraz Historia edo Literatur Kritikari buruz aritzeko, edo egonda ere, liburuak barik, formatu arinagoak nahiago zituztela. Izan ere, bai idazlearentzat, bai irakurlearentzat errazagoa izango zen ordura arte euskaraz ia inoiz landu gabeko gai espezializatu bat artikulu labur batean jasotzea, eta
|
ez
liburu oso batean. Erabilera aldetik ere, euskarazko unibertsitate mailako ikasketen faltan praktikotasun gutxi eduki zezakeen euskarazko produkzio zientifiko batek.
|
|
Alde batetik, hizkuntzaren akademia zelako, eta bestetik, 1968an Arantzazun abian jarritako euskararen batasun prozesuaren osagarri ezin hobea zelako. Euskaltzaindiak hiztegigintzaren esparruan egindako lan mardula Euskera buletinean argitaratu zen eta
|
ez
liburu gisa. Hiztegigintza lanean, aurrerago ikusiko dugunez, Euskaltzaindiaz gain, beste talde batzuk ere aritu ziren.
|