2019
|
|
a) biltzeko eskubidea oinarrizko eskubidea da gizarte demokratiko batean, gizartearen oinarrietako bat da eta ezin da inondik inora ere modu murriztailean interpretatu, b) arau orokor moduan, elkarretaratze edo manifestazio guztiek eguneroko bizitzan molestiak eragiten dituzte, horregatik agintariek horienganako tolerantzia eduki behar dute, horiek baketsuak badira, bestela hitzarmenaren 11 artikulua hutsik geldituko litzateke, c) administrazio zehapen bat ezartzea manifestazio baketsu batean parte hartzeagatik guztiz neurrigabekoa da eta ez da beharrezkoa herri ordena babesteko, eta d) portaera hauek zehatzeak etsipen eragina eduki dezake eta bilera hauetan parte hartzeko gogoak ken ditzake. Hau da, edozein dela ere zehapena, baita zehapenik txikiena ere, neurrigabekoa eta
|
ez
legezkoa da eta EGEAk hau Ezelin v. Franceauzian ere eta beste hainbestetan errepikatu du41.
|
|
Ondorioz, Europako Giza Eskubideen Auzitegiaren arabera, HESLOren 37.1 artikulua hitzarmenaren aurkakoa da eta neurrigabekoa, ondorioz,
|
ez
legezkoa eta espainiar zuzenbidearen aurkakoa, gogoratu behar baitugu hitzarmena espainiar barne zuzenbide antolamenduaren parte dela (EK 96.1 art.), beste edozein barne lege edo arau moduan. Arau hauste honek ez du behar aztertze gehiagorik, ez legezkoa baita Estrasburgoko Auzitegiaren arabera.
|
|
Ondorioz, Europako Giza Eskubideen Auzitegiaren arabera, HESLOren 37.1 artikulua hitzarmenaren aurkakoa da eta neurrigabekoa, ondorioz, ez legezkoa eta espainiar zuzenbidearen aurkakoa, gogoratu behar baitugu hitzarmena espainiar barne zuzenbide antolamenduaren parte dela (EK 96.1 art.), beste edozein barne lege edo arau moduan. Arau hauste honek ez du behar aztertze gehiagorik,
|
ez
legezkoa baita Estrasburgoko Auzitegiaren arabera.
|
|
Ondorioz, arau hauste hau neurrigabekoa,
|
ez
legezkoa eta konstituzioaren kontrakoa da, gizarte demokratiko batek behar duen oinarrietako baten aurka egiten baitu eta herritarrok botere publikoen jarduna kontrolatzea ekiditen du, zeina Estatu demokratiko baten funtsa den. Lege organikoen, Konstituzioaren, KAren eta EGEAren aurkakoa da.
|
2020
|
|
Honaino pentsa dezakegu nahikoa dela egite edo ez egitearen (omisio) legez kontrako definizio batekin, baina ez da horrela. Jurisprudentziak adierazi du behar beharrezkoa dela15jasotzea
|
ez
legezkoa osatzen duten inguruabar objektiboak eta egozgarritasuna osatzen duten inguruabar subjektiboak. Hau da, jarrera edo jokabidearen funtsezko elementuak jaso behar dira16, tipikotasun printzipioak legegilea ahaleginik handiena egiten behartzen duelako, segurtasun juridikoa tipoen definizioarekin salbu egon dadin eta herritarrek debekuaren eremua zein den jakin dezaten, horrela, haien jokabideen ondorioak aurreikusi ahal izateko17, zehapen mota eta gradua ziurtasunez jakin dezaten18.
|
|
Doktrinari so, tipikotasun printzipioaren definizio hauxe eman dezakegu:
|
ez
legezkoaren tipoak deskribapen argia eta zehatza edukitzeko eskakizuna, mugatze zehatz bat, ahalik eta zehatzena den aurretiazko zehaztapen bat, herritarrarentzat horren jokaeraren ondorio juridiko eta samingarriak aurreikusgarriak izan daitezen (Gallardo, 2008: 92 eta Lasagabaster, 2006:
|