Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2010
‎Jaso dugun testuaren azken pasarteak ongi erakutsi digu hori. euskal herriko elizak ez ezik gure gizarte zibilak ere ez zuen aintzakotzat hartu euskarak kultur garapenerako behar zuen babes instituzionalaren premia. egon ote zen halakoren kontzientziarik? ala euskal herrian eta inperio espainol osoan nahiago izan genuen ondare linguistikoak zekarren eskakizun horren aurrean ez ikusi egin, eta geure hizkuntza" odol garbitzaile" gisara erabili (jatorri garbiaren tesia indartzeko, alegia), kaparetasun unibertsalaren aterbea segurtatzean norberaren eta klasearen gizarte gorabidea irekiz joateko, tartean euskarari inolako proiektu kulturalik eman gabe, gaztelaniaz ari den Malon etxaideren lekukotasun horrek eta esandakoek iradokita, bukatzeko zera ohartaraziko nuke:
‎Egon ote zen halakoren kontzientziarik? Ala Euskal Herrian eta Inperio espainol osoan nahiago izan genuen ondare linguistikoak zekarren eskakizun horren aurrean ez ikusi egin, eta geure hizkuntza" odol garbitzaile" gisara erabili (jatorri garbiaren tesia indartzeko, alegia), kaparetasun unibertsalaren aterbea segurtatzean norberaren eta klasearen gizartegorabidea irekiz joateko, tartean euskarari inolako proiektu kulturalik eman gabe, ez da hori batere zuzena gaztelaniak halako baliabide aberatsak eskaintzen dituenean.
2011
‎" hamalau urte iragan dira [Txepetx en Un futuro para nuestro pasado argitaratu zenetik] eta auziak berdintsu dirauela dirudi, gehienek ez ikusiarena egiten jarraitzen baitute: batzuek interesik ez dutelako (edo kontrako interesak dituztelako, jakina) eta beste batzuek informazio faltagatik.
2016
‎E2 hiztunak kontuan izanik ere, handiegia da ET hiztun zaharrenetatik gazteenetara dagoen jauzia, ez ikusia egiteko.
2019
‎bizimodu konpartimentatu zaharra joan da, ia erabat, eta bizimodu deskonpartimentatu berria ez da jatortasun etnokulturalaren (eta, horren barruan, hizkuntza ahularen) lagungarri gertatzen ari. moldaera soziokultural berri bat adostu eta aplikatu behar da herri giroan. euskarazko jarduna zurkaizteko lain den konpartimentazio berri bat segurtatu behar da: hori segurtatu gutxienez, eta hortik gora egin ahal den guztian. hiru erronka nagusi horiei erantzun behar diete arnasguneek, ez bati edo biri, hurrengo urteotan. hiru erronka horiek hor egongo dira, gero ere. ez ikusia egiteak ez du balio: aurrez aurre heldu behar zaie hirurei. erronka bakoitzak bere ezaugarri propioak ditu.
‎Gure eskualdeko gaitz endemiko larrienetako bat da gazteek galtzen dutela dakitentxoa eskola edo euskaltegia utzi eta gutxira, helduen erdal itxasoan murgilduta. Baina hori jakin arren, eta jakinda, baita ere, transmisioaren zikloa guraso izan arte (35 urte) luzatzen dela, eta areago, helduak direla ume eta gaztetxoen eredu sozial nagusiak, guk ez ikusiarena egin eta bazterreko lekutxo bat baino ez diegu gordetzen plangintzetan. harrigarria da. eta eskandalagarria ere bada konprobatzea inortxok ere ez duela zirkinik egin euskaradunen galeraren tamaina irudikatzeko: ez inkestarik, ez neurketarik, ez ezer.
2021
‎Hipotesia horretan, esperimentazio lokala eskala lokal horretan egonkortzeko aukera landu behar litzateke. Horretarako, Estatuak ez ikusiarena egin dezake, jadanik abiatuak diren esperimentazioei bukaerarik ez emanda, eta aldi berean Parlamentura lege proiekturik ez luzatuz Estatu osoan neurri horiek ez orokortzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia