2008
|
|
Lehenik, Rahnema k (1993) planteatzen du ezen talde batek (agentzia emaile bat, kasu) beste talde bat (landa inguruko jende txiroak osatutako elkarte bat, adibidez) enpoderatu dezakeela pentsatzen duenean, lehenak inplizituki onartzen du bigarrenak ez duela inongo botererik, eta
|
ez
hori bakarrik, baizik eta lehenak bigarrena enpoderatua izan dadin giltza baduela. Horrek, jakina, lehena nagusitasun puntu batean uzten du, eta bigarrena mendeko.
|
|
Dena den, 1 eta 2 pausoak ematea beharrezkoa da, eta horietatik abiatuta, ostera, bestelako prozesuak sortu ahal dira, eta
|
ez
hori bakarrik, baizik eta maila horietan edozein prozesu parte hartzailetan garrantzitsua den informazio sormen eta kudeaketaren auzia azaleratzen dela. Batetik ea tokiko informazioa kontuan hartzen den ikusi behar dugu, eta datuak eta horien ondorengo iritzi eta interpretazioak zeinek egiten dituen, ea parte hartzaile berberak diren edo kanpoko teknikari bat den, finean, ea informazioaren sortze prozesu osoa plurala den.
|
|
Hau ez da erraz konpontzen den debatea, edozein kasutan, klabea berau publikoa egitean datza, metodoa sekula ez da perfektua izango, baina bere onurak eta kalteak publikoak egin behar dira. Azkenik, erabakien izaera loteslea izatea edo ez, debate honetan bertan kabitzen da, eta
|
ez
hori bakarrik, baizik eta erabaki horien aplikazioa gauzatuko delako ziurtasuna eta hori bermatzeko kontu argiketa mekanismoak erabiltzea.
|
|
Subjektuen barneraketari lotuta, ordezkaritzaren kontua doa, parte hartzea zuzena edo zeharkakoa izan daitekeen eztabaidatu litzateke kasuz kasu. Duda barik, parte hartze zuzeneko uneak egon behar dira, baina hori beti ez da posible eskala handitzen doan heinean, eta, beraz, ordezkapena zuzena izan dadin teknika konkretuak bilatu behar dira, eta
|
ez
hori bakarrik, hemen berriro ere kontu ematearen auzia funtsezkoa da.
|
2010
|
|
Identitatea krisian dago, pertsonala eta kolektiboa, jakina, esteka komunitarioak hondatzen ari direlako, baina
|
ez
horregatik bakarrik. Ilustrazioaren logikak berak euskarri guztiak ukatu eta ezabatzen ditu, eta gizakia jainkotasun arrazionalaren ordezkari eginda, ez du inon aterperik edo atseden-lekurik aurkitzen.
|
2012
|
|
Gizabanakoen artean adoretsuenak ere gutxitan du benetan dakienari aurre egiteko adore nahikoa (Nietzsche, 1999: 39), eta, gauzak horrela, menderatzaileak ez du onartu nahi benetan menderatuaren beharra duela, menderatuak menderatzailearen beharra duela onartzen ez duen bezala; baina
|
ez
hori bakarrik, egia hegeliarraz gain Nietzsche-k nabarmentzen du biengan benetan onartu nahi ez duten beste sentimendu bat ere badela, sekretu handia?, ez batak ez besteak ez duela bestearen beharrik eta adoreaz baliaturik barnean badutela menderakuntzarekin amaitzeko indar nahikoa.
|
2013
|
|
Transbaliakuntza zaio ezinbestekoa holako egia jasan nahi duenari, pentsamendua geroz eta arriskutsuagoa bilakatzen baita transbaliakuntza gertatzen ez den bitartean. Den dena da subjektiboa eta,
|
ez
hori bakarrik, dendena gure obra da, gure obrez harro egon genuke? (Nietzsche, 2010: 586).
|
|
Gaingizakia ager dadin gizakiak zendu beharra du ezinbestean, Jainkoaren benetako heriotza gertatu beharra dago. Gaingizakiak itxaron behar zuen agertzeko Jainkoaren mamua desagertu bitartean; baina
|
ez
hori bakarrik, gizakiak, gizaki jainkotua edo jainko gizatiartua, ere zendu behar du nahitaez:
|
2016
|
|
Joera horren hondoan garbi ikusten da eskola instituzioak zuzenean pairatzen duela gizarte medikalizatuaren pentsamendu eragina,
|
ez
hori bakarrik, bereganatu egiten duela eta bere gaineko jarduneko praktiketan bultzatu. Gizarte aro bakoitzean nagusitzen diren ideien paradigmek gizarte horren pentsamendu sistema errotik baldintzatzen dutela ikusten da eskola porrotaren testuinguruan, eta halatsu islatzen da haur osasunaren eremuaren medikalizazioari dagokionez.
|
2020
|
|
Garai batean hitanoa etxean transmititu izan bada ere, egun ez da hori orokortua dagoen joera, eta susmatzen dugu hitanoa ikasten duenak batik bat kalean ikasten duela. Eta
|
ez
hori bakarrik, bereziki hainbeste gutxitu diren nokako formak berreskuratu nahi baldin badira, ezinbestean kontuan hartu beharreko bidea dela hizkuntzen sozializazioak erakusten diguna. Eredu hori ari dira segitzen esparru teorikoan erakutsi ditugun hainbat ekimen.
|
2021
|
|
gaitasun sozialak lantzen dira, zeinak errendimendu akademiko hobe baterako eta ongizate pertsonalerako atea zabaltzen duen (Ricoy eta Fernandez, 2016) eta, beraz, pertsonaren hezkuntza integral batera garamatzan (Gezuraga et al., 2019). Baina
|
ez
hori bakarrik: DLHak komunitate inklusiboak sortzen ditu (Gezuraga et al., 2019) eta, hala, bazterketa soziala saihesteko bidea ireki (Monzon, 2003).
|