2016
|
|
Eta are, partziala da, baina unibertsal izateko bokazioa du. Feminismoaren proposamena berdinzalea eta inklusiboa da, eta subjektu politikotzat emakumea, alegia,
|
ez
gizona, hartzen duenean diskurtso eta praktika orotzaile bat egiten ari da. Emakumea da pertsona izateko modua.
|
|
Hona hemen hiru: bata, ‘emakumea’ beharrean ‘emakumeak’ esaten du feminismoak, eta emakume horiek denak, denak desberdinak, izendatzen dituenean,
|
ez
gizona izendatzen ari da, hau da, gizon hegemoniko patriarkalaren eredu bakarrean sartzen ez diren guztiak –ondo pentsatuta, nor ez–.
|
|
Emakume horiek denak,
|
ez
gizonak, bestea da, bestea dira, alegia, arau eta eredu ez dena; eta horren harira identitateen gaineko teoria berritzaileena proposatzen du, identitatea deseraiki eta berriro eraiki daitekeela aldarrikatzen duelako. Eta horixe du subordinazioaren aurkako borroka eremu nagusietako bat:
|
|
Emakume izatea edo
|
ez
gizon izatea identitate kontu bat baino ez da izan denbora askoan, emakume eta ez gizonen kontu partikular bat, berezkoa, feminismoak justizia sozialaren eta demokraziaren terminoEuskalgintza eta feminismoa: Identitateak berreraiki, demokrazia sendotu, boteretze kolektiboa bultzatu eta subalternitate eraldatzaile unibertsalak eraikitzeko proposamen bat –
|
|
Emakume izatea edo ez gizon izatea identitate kontu bat baino ez da izan denbora askoan, emakume eta
|
ez
gizonen kontu partikular bat, berezkoa, feminismoak justizia sozialaren eta demokraziaren terminoEuskalgintza eta feminismoa: Identitateak berreraiki, demokrazia sendotu, boteretze kolektiboa bultzatu eta subalternitate eraldatzaile unibertsalak eraikitzeko proposamen bat –
|
2019
|
|
Joera horren inguruan partaideek diote, batetik, hiztun askok nokarik ez dakitela eta toka bakarrik ezagutzen dutela; eta bestetik, hika zuka elkarrizketak deserosoak direla. parte hartzaile gutxi batzuk esan dute neskek nesken artean toka entzutea ez zaiela batere gustatzen," zeharo bastoa" iruditzen zaiela. ...tzat eman dute tokak bereizgarri duen [k] soinuak indar asko duela eta oso hizkera gogorra dela. hala ere, neska bat mutil bati toka zuzentzea ez zaie horren gogorra iruditzen. kontraesana dirudi, izan ere, azken finean, bi kasuetan toka egiten duena neska da eta aldatzen den bakarra solaskidearen generoa da. kontua da oso barneratuta dagoela noka emakumeak (eta ez emakumeari) eta tokagizonak (eta
|
ez
gizonari) lotura. hiztunek berez badakite ez dela hala, baina haien diskurtsoen arabera, badirudi sinesten dutela noka emakumeek egin behar dutela eta toka gizonek. parekatze horrek ez du zentzurik ordea, hitanoaren moldea ez baita aldatzen igorlearen generoaren arabera, hartzailearenaren arabera baizik. Beraz, toka eta noka, biak dira bai emakumeenak zein gizonenak. partaide batzuek, ordea, ez dute hain argi ikusten:
|