Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2004
‎Beraz, aisialdia lagunartea eta etxea; arlo ez formalean dago egin eta eragin beharra, eskolaren osagarri baita eta hori gehienetan borondatezko eremu pribatua denez, konbentzimendurik ez badago, bere zailtasuna du. Baina, bere urgentzia eta garrantzia duenez, heldu beharra dago, etorkizunean oraingo ikasleak euskaldun oso, erabiltzaile eta transmisore izan daitezen, bestela, orain arteko moduan, belaunaldia joan eta belaunaldia etorri beti hasten gaudenaren sentimendua edukiko dugu eta hori zeharo aldapa gogorra egingo zaigu.
2008
‎Beraz, arlo kurrikularrean hainbat egoera, ataza eta jarduera, osorik ez bada ere, zati batean hizkuntzaren erabilera ez formalari dagokio. Egoera horiei etekina ateratzea litzateke kontua, ikasleak noiz egin hizkuntzaren erabilera formala eta noiz ez formala jabetu daitezen.
2010
‎Araudi hauetan ezarritako irakaskuntzen edukiak ikasleen berezitasunetara egokitzen dira, eta modalitate eta erregimen desberdinetan ematen dira (presentziala, erdipresentziala edo urrunekoa), bakoitzaren ezaugarrien arabera behar den malgutasuna emateko. Oro har, HHIetako prestakuntza ibilbideak irakaskuntza formalei eta ez formalei dagozkie, eta horien artean hauek nabarmentzen dira: Helduen oinarrizko prestakuntza:
2012
‎Lehen ezarri dugun banaketaren arabera, hezkuntzako esku hartze formala eta esku hartze ez formala daudela esan daiteke. Esku hartze formala hezkuntza sistemaren barruan egiten da, eta ez formala, hezkuntza erakundeetatik kanpo, hau da, hezkuntza sistemak arautu ez dituen jarduerak dira.
2016
‎Animazio soziokulturalaren metodologia eta proze­duren ezaugarriak bat datoz erabat hezkuntza mota horrekin. Beraz, esan dezakegu animazio soziokulturala hezkuntza unibertsoaren sektore ez formalean dagoela kokatua.
2017
‎Mutilek garrantzi handia ematen diote futbolari, eta euren bizitzaren erdigunea dela adierazten dute. esaterako, ikerketaren bigarren behaketa egunean euren aisialdi espazioak herriko mapa batean kokatzeko eskatu nien eta futbolaren presentzia oso nabarmena izan zen mutilen artean: mutilen mapa guztietan herriko futbol zelaia markatu zuten, bai futbolean aritzen direlako, bai partidak ikustera joaten direlako. bestetik, nerabe hauentzat kalea da aisialdi ez formalari dagozkion jarduerak egiteko erabiltzen duten espazioa. lagunartean kalean egote horretan ere, ezberdintasun batzuk deskribatu dituzte, mutilek neskek baino gehiago mugitzeko joera dutela adieraziz. azkenik, oso esanguratsua da telefono mugikorrek nerabeen aisialdian duten erabateko presentzia. behatutako saioetan tresna horiek oso presente egon dira, eta nirekin zituzten zenbait elkarri... hizketan ari ziren baina era berean mugikorrari adi zeuden. itxuraz, mugikorraren bidez sortzen diren sare sozialetan egotea oso garrantzitsua da adin honetako nerabeentzat bizitza sozialaren erdigunean egoteko. horren adibidea da lezon jaso nuen elkarrizketa hau:
‎Mutilek garrantzi handia ematen diote futbolari, eta euren bizitzaren erdigunea dela adierazten dute. Bestetik, nerabe hauentzat kalea da aisialdi ez formalari dagozkion jarduerak egiteko erabiltzen duten espazioa. Lagunartean kalean egote horretan ere ezberdintasun batzuk deskribatu dituzte, mutilek neskek baino gehiago mugitzeko joera dutela adieraziz.
2018
‎Irakaskuntzarekin batera, hiru eremu estrategiko ikusten baititut: erabilera ez formalari dagokion eremu zabala (etxea, eskolorduz kanpoko jarduerak, aisia...), kulturgintza eta hedabideak (sorkuntza, eskaintza, kontsumoa, sare sozialak...) eta Patxik dioen bezala lan mundua. Artikuluak eragin duen eztabaidan, hauxe izan da, hain zuzen ere, eztabaidatu den puntu nagusienetako bat.
‎Irakaskuntzarekin batera, 3 eremu estrategiko ikusten ditut: erabilera ez formalari dagokion eremu zabala (etxea, eskolorduz kanpoko jarduerak, aisia...), kulturgintza eta hedabideak (sorkuntza, eskaintza, kontsumoa, sare sozialak...) eta Patxik dioen bezala lan mundua.
2020
‎Albisteak emateko, badago euskara estandar bat, formala. Baina gizarte moduan, hausnarketa bat egin genuke gazteeentzako euskara ez formalari dagokionez. Eskozian, Galesen, Islandian eta beste herrialde batzuetan, eztabaidak izaten dituzte gazteen hizkera ez formalaren inguruan.
‎Zerrendatutako jarduerez gain, adin horretan aisialdia gauzatzeko une eta gune nagusia kalea da: aisialdi ez formalari dagozkion jarduerak egiteko erabiltzen duten espazioa, hartan ere. Espazio horiek adin bereko gazteekin
2023
‎Hezkuntza ez formalari dagokionez, ordea, bestelakoa da egoera, aitortu baitute badagoela non erreparatu. " Ikasle etorkinen parte hartzea oso txikia da, ludotekan eta eskola errefortzuetan izan ezik".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia