2004
|
|
Beraz, aisialdia lagunartea eta etxea; arlo
|
ez
formalean dago egin eta eragin beharra, eskolaren osagarri baita eta hori gehienetan borondatezko eremu pribatua denez, konbentzimendurik ez badago, bere zailtasuna du. Baina, bere urgentzia eta garrantzia duenez, heldu beharra dago, etorkizunean oraingo ikasleak euskaldun oso, erabiltzaile eta transmisore izan daitezen, bestela, orain arteko moduan, belaunaldia joan eta belaunaldia etorri beti hasten gaudenaren sentimendua edukiko dugu eta hori zeharo aldapa gogorra egingo zaigu.
|
2008
|
|
Beraz, arlo kurrikularrean hainbat egoera, ataza eta jarduera, osorik ez bada ere, zati batean hizkuntzaren erabilera
|
ez
formalari dagokio. Egoera horiei etekina ateratzea litzateke kontua, ikasleak noiz egin hizkuntzaren erabilera formala eta noiz ez formala jabetu daitezen.
|
2010
|
|
Araudi hauetan ezarritako irakaskuntzen edukiak ikasleen berezitasunetara egokitzen dira, eta modalitate eta erregimen desberdinetan ematen dira (presentziala, erdipresentziala edo urrunekoa), bakoitzaren ezaugarrien arabera behar den malgutasuna emateko. Oro har, HHIetako prestakuntza ibilbideak irakaskuntza formalei eta
|
ez
formalei dagozkie, eta horien artean hauek nabarmentzen dira: Helduen oinarrizko prestakuntza:
|
2012
|
|
Lehen ezarri dugun banaketaren arabera, hezkuntzako esku hartze formala eta esku hartze
|
ez
formala daudela esan daiteke. Esku hartze formala hezkuntza sistemaren barruan egiten da, eta ez formala, hezkuntza erakundeetatik kanpo, hau da, hezkuntza sistemak arautu ez dituen jarduerak dira.
|
2016
|
|
Animazio soziokulturalaren metodologia eta prozeduren ezaugarriak bat datoz erabat hezkuntza mota horrekin. Beraz, esan dezakegu animazio soziokulturala hezkuntza unibertsoaren sektore
|
ez
formalean dagoela kokatua.
|
2017
|
|
Mutilek garrantzi handia ematen diote futbolari, eta euren bizitzaren erdigunea dela adierazten dute. esaterako, ikerketaren bigarren behaketa egunean euren aisialdi espazioak herriko mapa batean kokatzeko eskatu nien eta futbolaren presentzia oso nabarmena izan zen mutilen artean: mutilen mapa guztietan herriko futbol zelaia markatu zuten, bai futbolean aritzen direlako, bai partidak ikustera joaten direlako. bestetik, nerabe hauentzat kalea da aisialdi
|
ez
formalari dagozkion jarduerak egiteko erabiltzen duten espazioa. lagunartean kalean egote horretan ere, ezberdintasun batzuk deskribatu dituzte, mutilek neskek baino gehiago mugitzeko joera dutela adieraziz. azkenik, oso esanguratsua da telefono mugikorrek nerabeen aisialdian duten erabateko presentzia. behatutako saioetan tresna horiek oso presente egon dira, eta nirekin zituzten zenbait elkarri... hizketan ari ziren baina era berean mugikorrari adi zeuden. itxuraz, mugikorraren bidez sortzen diren sare sozialetan egotea oso garrantzitsua da adin honetako nerabeentzat bizitza sozialaren erdigunean egoteko. horren adibidea da lezon jaso nuen elkarrizketa hau:
|
|
Mutilek garrantzi handia ematen diote futbolari, eta euren bizitzaren erdigunea dela adierazten dute. Bestetik, nerabe hauentzat kalea da aisialdi
|
ez
formalari dagozkion jarduerak egiteko erabiltzen duten espazioa. Lagunartean kalean egote horretan ere ezberdintasun batzuk deskribatu dituzte, mutilek neskek baino gehiago mugitzeko joera dutela adieraziz.
|
2018
|
|
Irakaskuntzarekin batera, hiru eremu estrategiko ikusten baititut: erabilera
|
ez
formalari dagokion eremu zabala (etxea, eskolorduz kanpoko jarduerak, aisia...), kulturgintza eta hedabideak (sorkuntza, eskaintza, kontsumoa, sare sozialak...) eta Patxik dioen bezala lan mundua. Artikuluak eragin duen eztabaidan, hauxe izan da, hain zuzen ere, eztabaidatu den puntu nagusienetako bat.
|
|
Irakaskuntzarekin batera, 3 eremu estrategiko ikusten ditut: erabilera
|
ez
formalari dagokion eremu zabala (etxea, eskolorduz kanpoko jarduerak, aisia...), kulturgintza eta hedabideak (sorkuntza, eskaintza, kontsumoa, sare sozialak...) eta Patxik dioen bezala lan mundua.
|
2020
|
|
Albisteak emateko, badago euskara estandar bat, formala. Baina gizarte moduan, hausnarketa bat egin genuke gazteeentzako euskara
|
ez
formalari dagokionez. Eskozian, Galesen, Islandian eta beste herrialde batzuetan, eztabaidak izaten dituzte gazteen hizkera ez formalaren inguruan.
|
|
Zerrendatutako jarduerez gain, adin horretan aisialdia gauzatzeko une eta gune nagusia kalea da: aisialdi
|
ez
formalari dagozkion jarduerak egiteko erabiltzen duten espazioa, hartan ere. Espazio horiek adin bereko gazteekin
|
2023
|
|
Hezkuntza
|
ez
formalari dagokionez, ordea, bestelakoa da egoera, aitortu baitute badagoela non erreparatu. " Ikasle etorkinen parte hartzea oso txikia da, ludotekan eta eskola errefortzuetan izan ezik".
|