2000
|
|
Hortaz, zailtasunak gero eta ugariagoak ziren. Gainera, Vienako Zirkuluak metafisikaren aurrean amorerik
|
ez
emateko zeukan joera oso apaltzen ari zen. Carnapen ustez, adibidez, berak kolokan jarri nahi zuen metafisika soilik Bergsonena eta Heideggerrena zen, eta ez, esate baterako, filosofia analitikoaren orduan jaioberria zen metafisika.
|
2001
|
|
Maitaria hautari da. Gai da urik
|
ez
ematea edo ur zikina ematea hobesteko. Hortik dator —ezagutari eta hautari izatetik— maitari izanari eutsiz jardun beharra.
|
2002
|
|
Ikus dezagun jarraian oker bakoitza nola zigortu: gezurren aurka oldartzeko mordaza erabiltzea gomendatzen da, horrek irakatsiko baitie presoei egia beti esan behar dela eta gezurra, berriz, beren gogotik aldentzen; kolpeka hasten diren bortxatzaileei, berriz, eroei jantzarazten zaien atorra jantzaraziko zaie beren okerren ordainetan, inor gehiago jo ez dezaten; lanerako nagitasuna zigortzeko nahikoa izango da presoei jaten
|
ez
ematea, beren beharretara itzuli eta lana bukatzen duteino. Nabaritzekoa da ez dugula zigorren artean aipatu ere egin presoak bakardade erabatekora makurraraztearena.
|
2003
|
|
Nik berriz hauxe uste dut: guztiz burugabea deritzot zuri horretan atsegin
|
ez
ematea eta nire jabetzatik zein nire lagunengandik beste zerbait bazenu ere. Niretzat ni ahal den hoberen d bihurtzea baino nagusiagorik ez baitago, eta horretarako niretzat zu baino laguntzaile boteretsuagorik ez dagoela uste dut.
|
|
Niretzat ni ahal den hoberen d bihurtzea baino nagusiagorik ez baitago, eta horretarako niretzat zu baino laguntzaile boteretsuagorik ez dagoela uste dut. Eta ni horrelako gizonari atsegin
|
ez
emateaz askoz gehiago lotsatuko nintzateke zentzudunen aurrean, atsegin emateaz jendetza eta zentzugabeen aurrean baino.
|
|
Artean, zuzenbide naturaleko salbuespenen argitzea ez dator beti irakurketa soiletik; ostera, arrazoiketa pisuzkoa eskatzen du, horietako asko ez baitira idatziak izan lege positiboetan, eta hala daudenak ere, ez baitira beti agertu salbuespen diren erregelekin. Egin eginean ere, horien ezagupideak eskatzen du, ikastearekin batera, horietan arreta berezia hartzea aplikatu beharreko legeen espirituan, euroi mugarik gabeko zabalkuntza
|
ez
emateko, betiere euren salbuespenen kalterako letorkeena.
|
|
Zientziaren filosofiak, XX. mendean diziplina akademiko bihurturik, zientziaren (eta teknologiaren) analisiaren bi joera horiek aurrera eramateaz arduratu da eta arduratzen da, garai orotan guztiei garrantzi berbera
|
ez
eman arren. Garapen orokor hori hobeki uler dezagun, ondoko eskema aurkeztuko dizuegu:
|
2005
|
|
Lehen kasuan, nahikoa izango litzateke erabat ziurrak eta egiaz oinarrizkoak diren analogiak aurkeztearekin; azkeneko kasuan, berriz, analogi arrasto txikiena erakusten duen puntu bakoitza aztertu litzateke. Ze, azken honetan, gure obligazioa analogia hori txoko txikieneraino jarraitzea da, nahiz eta honetan guztian geroko ikerketek agian etekin aberatsagorik
|
ez
emateko arriskua egon. Zatitze linguistikoaren azken emaitza, beraz, bikoitza da:
|
2008
|
|
Askatasunaren arazoa ondo planteatu zuen Kantek, nahiz eta irtenbiderik
|
ez
eman. Arrazoimen hutsaren kritika ko" Dialektika transzendentala" atalean horrela planteatu zuen askatasunaren arazoa:
|
|
Baina galdera metafisikoak geratu ziren hor erantzunik gabe. Erantzuna bigarren Kritikan lortu zuten, nahiz eta balio teorikorik
|
ez
eman. Kantek berak, Judizioaren kritikaren sarreran," amildegiari" buruz hitz egiten du, sentipenezko eta supra sentipenezko munduen artean dagoen aldeari buruz.
|
2010
|
|
5 Azkenean, definizio horren aurka dago, agidanez, harako egitatea, gobernatzaileak, arrazoimen zuzenaren arabera eta herriari bere gogoa argi erakutsirik, bere mendekoari agindu diezaiokeelako zerbait egitea, eta, haatik, legerik
|
ez
eman, horrek manu betiko eta iraunkorra baitakar; halako osagaia behar du legeak, lehen esan genuen legez. Horren ondorioz, definizio hori beteko litzateke erkidegoari emaniko manu aldarrikatuan, egun baterako bada ere.
|
2014
|
|
Emaitzak, ordea, kontrakoak dira: Wagnerrek errukia lantzen du, Brecht/ Eislerrek errukiaren aurrean amorerik
|
ez
ematea eta zuzenean bere aurka jotzea. Oposizio hori bera, ordea, erlatiboa da:
|
2021
|
|
Emaztea senarrarekiko erlazioan baino ez den objektu erlatiboa bada ere, senarrak era beregainean gauzatzen du bere izatea. Subjektu buruaski gisa, senarrak bere konpainia eta zerbitzua jaso baino ez du egiten,
|
ez
eman. Bikotean bizi nahi du, baina bakarrik egonik.
|
|
Emaztea senarrarekiko erlazioan baino ez den objektu erlatiboa bada ere, senarrak era beregainean gauzatzen du bere izatea. Subjektu buruaski gisa, senarrak haren konpainia eta zerbitzua jaso baino ez du egiten,
|
ez
eman:
|