2000
|
|
Hain zuzen ere, ikerketa hura
|
ez
zegoen subjektu psikoneurotikoentzatpentsatuta, lan mota hauetarako egokiak ez zirela uste baitzen. Gaixosomatikoentzat bakarrik zegoen pentsatuta (egileen arabera).
|
2002
|
|
7. Ordezkari bat izendatzea, lege honetan ezarritako betebeharrak betetzeko, haren aplikazio lurraldean ezarrita
|
ez
dauden subjektu pasiboak direnean.
|
2004
|
|
Hori bera egiten da beste edozein subjektu historiko aztertzean, dela Frantziaren historia, Extremadurako eskualdearen historia, munduko emakumeen historia, New Delhiren historia, fabrika baten historia, etab. Kasu guztietan inportantea da kontziente izatea ikergaia edo subjektu historikoa ez dela berezkoa, baizik guk hautatua. Beraz
|
ez
daude subjektu batzuk, egiazki historikoak, direnak eta beste batzuk, artifizialak?
|
|
Baina subjektu metafisikoa ez da mundutik ateratzen —ezin da! —, munduaren parte baita halabeharrez. Mundua
|
ez
dago subjektu metafisikoarengandik kanpo. Subjektuak mundua (gauzak, bere burua, beste gizakideak) begien aurrean jar dezake, nolabait esatearren, hura hobeki edo modu berezi batez objektibatzeko, baina munduaren parte izateari utzi gabe, bere mundua baita.
|
|
Eta kontzientzia etikoa dugu kulturaren ahal izateko baldintza perspektiba psikologiko eta antropologikotik. Kontzientziarik gabe
|
ez
dago subjekturik ez kulturarik. Kontzientzia ere dugu, hartara, etikaren oinarria eta zimentarria.
|
2008
|
|
Subjektu jasaleek, alabaina, ez dute erantzukizunik berandutza korritu, luzapen errekargu, premiamendu errekargu edo tributu zehapenen gainean. Tributu zorraren osagai horiek guztiak sortzen dira tributu betebehar nagusiak ez betetzeagatik eta, ondorenez, halakoak
|
ez
dagozkie subjektu jasaleei. Beraz, jasaleek ez dute euren gain hartu behar subjektu pasiboen ez betetzea.
|
|
Etxepareren etsenpluetan
|
ez
dago subjektu partikularrik: ez, ni, a erai kitzen da subjektu partikular moduan, ezta, ni?
|
2009
|
|
Honen guztiaren ondorio filosofikoak tamainakoak dira: infinitu potentzialak balio mugatua du;
|
ez
dago subjektu edo instantzia transzendenterik; Bataren erresuma ere amaitu da; akabo, baita ere, egoeren osotasuna: edozein egoera jakin, araututik kanpo infinitu aukera daude.
|
2010
|
|
Esataria eta solaskidea enuntziazio instantzia gisa ulertzen dira, berbaldiaren bidez eta berbaldian zehar onduak eta mamituak. Enuntziazio instantzia, horrela bada,
|
ez
dago subjektuen psikologiari atxikitua. Subjektuak ez dira existitzen enuntziazioaren aurretik, beti ere enuntziazioaren garaikide baitira.
|
|
Orain, Ducroten teorizazioaren bidez, jasoko dugu enuntziazioaren arazoetako bat, ilokuzio pragmatikak jasotzen ez duena, alegia, esatari bakarraren problematika. Esan dugu gorago enuntziazioa
|
ez
dagoela subjektuaren psikologiari lotuta, edota izaki enpirikoari. Eta, noski, enuntziazioaren iturria anitza izanik, polifoniaren teoria funtsatzen da.
|
2012
|
|
Ez da normala oroimen kolektiboa berreskuratzeko ahaleginei erasotzeko tema hori, memoria horrek hainbesteko balioa, hainbeste adierazpen, hainbeste erreferente dituenean, eta hainbeste pertsonarentzat pizgarri denean, eta ondo dakite hori arerioek, UPNk eta enparauek, guk gutxietsitako erreferente nafarrak erabiltzen baitituzte. Garbi eduki dezagun hau; historiarik gabe
|
ez
dago subjektu nazionalik. Beraz, geuk egin behar dugu kontakizun hori, edo bestela beste batzuek egingo dute gure ordez.
|
|
Dohaintza baten hartzaileari dohaintza hartzaile deritzo, eta ondasuna lortzean aberasten da. Dohaintza bat onartzeko gaitasuna dute legeak horretarako bereziki ezgaiturik
|
ez
dauden subjektu guztiek. Oro har, edozein pertsona fisiko edo juridiko izan daiteke dohaintza hartzaile.
|
|
Hiru kasuotan,
|
ez
dago subjektuaren teoria formalik.
|
|
Teoria Kritikoaren ibilbide guztiko ideia gidarietako bat gizarte emantzipatu baten bilaketa da. Gizarte emantzipaturik gabe
|
ez
dago subjektu emantzipaturik. Emantzipazio sozialaren kontzeptua da ziurrenik korronte filosofiko sozial horren guztiaren giltza.
|
2013
|
|
Ni-a gure pentsamenduak baino ez du jarri, itxurazko orokortasuna da. Ikuspegi honek aurrez aurre jartzen ditu, ondorioz, Nietzsche eta Descartes, pentsamenduen jatorria
|
ez
baitago subjektuan, pentsamenduak ez ditu Ni batek sortzen, are gutxiago Ni horrek kontzienteki nahi duenean. Pentsamenduak nahi dutenean eta nahiera gailentzen dira subjektua gaineztuz?.
|
|
Baina alternatiba orokorra, metakontakizun perfektua izan nahi ez duen ereduak arazo garrantzitsua izan dezake arrakastarekin, tamainarekin; tamainak bai baitu inporta auzi hauetan. Larregi hazteak komunitatearen lurraldetik kanpo aritzera behartzen du, eta hortxe jadanik
|
ez
dago subjektu homogeneorik, ez kultura komunik, ez helburu kolektiborik... Hor kanpoan merkatua baino ez dago, edo besterik ez da egon neoliberalismoaren urte loriatsuetan.
|
2014
|
|
Emakume izendatua izatea aurrebaldintza izan daiteke zenbait elkartasunmota gertatzeko. «Emakumeak» edo «amak» taldeen identitate bat eraikitzen dutenerretorika politikoek, akaso, arbuioa sor dezakete helburu zituzten talde agerikoengan.Hortaz, Lacanen formula ezagunari, alegia,
|
ez
dagoela subjektu bilakatzerik aldezaurretik pairatu gabe dagokion subordinazioaren puska bat, honako hau gehigeniezaioke modu apur bat baikorragoan:
|
|
honako hau gehigeniezaioke modu apur bat baikorragoan:
|
ez
dago subjektu bilakatzerik, lehenagoedo beranduago, subjektu horren protesta politikak eratu gabe. Edonola ere, berrikusketa horrek ez dio heltzen atalaren hasieran planteatzen genuen arazoarenmuinari («emakume»en aspektu «positibo»ak talde gisa).
|
2015
|
|
Anitzetan, ordezkatua omen dena berariaz sortu eta eraiki dute, ordezkatzen ari zirelako itxura eginez. Kasu horietan
|
ez
zegoen subjektu eledun edo agentziadunik, ordezkatze operazioan sortu da, baina boza eta agentzia ordezkariak bereganatu dituelarik. Azken finean, ordezkaritza mota hori errealaren eraikuntzan nagusitasuna erdiesteko taktika bat da.
|
2016
|
|
Borroka guzti hauek esanguratsu dira bakarrik kapitalismoari jazartzen zaizkien heinean eta beren borrokaren erro edo oinarri historiko diferentzialari uko egiten dioten heinean (emakume bat antikapitalista da ez emakumea delako, baizik eta kapitalismoaren aurka dagoen subjektu diferentzia gabea delako). Hala, eta Ernesto Laclauren hitzetan, Zizek" martzianoen zain" geratu da, hots,
|
ez
dagoen subjektu politiko baten zain, eta gauza bera Badiou, ez dagoen klase proletario bat noiz sortuko zain, Joan Bataiatzailearen fedeaz etorkizun hurbilean etorriko dela iragarriz.
|
2017
|
|
Jokaerari dagokionez, aldaketa biologikoek jokabide depresiboaren ezaugarri diren jokamoldeak bultzatu dituztela esan genezake. Alde batetik, tumoredun saguek anhedoniaren sintoma litzatekeen sakarosarekiko preferentzia txikiagoa azaldu dute, eta, bestetik, estresaturik
|
ez
zeuden subjektuen artean, tumoredunek denbora gehiago igaro dute geldirik. Hortaz, tumoredun saguek depresioaren sintoma diren jokabide gehiago azaldu dituzte.
|
|
Jokaerari dagokionez, aldaketa biologikoek jokabidedepresiboaren ezaugarri diren jokamoldeak bultzatu dituztela esan genezake. Alde batetik, tumoredunsaguek anhedoniaren sintoma litzatekeen sakarosarekiko preferentzia txikiagoa azaldu dute, etabestetik, estresaturik
|
ez
zeuden subjektuen artean, tumoredunek denbora gehiago igaro dute geldirik.Hortaz, tumoredun saguek depresioaren sintoma diren jokabide gehiago azaldu dituzte.
|
2018
|
|
Boterea ez da pertsonala,
|
ez
dagokio subjektu bati, zerbait organikoa denez. Horrela, gizarte sistema eratzen duten sareetatik bakoitzean, boterearen indarra gune jakin bakoitzaren posizioak determinatzen du; boterearen izaera, berriz, sarearen nolakotasunak ematen du.
|
|
Esan beharrik
|
ez
dago subjektu euskaldunaren adierazpenek hemen mugatu den diskurtso multzoa askogatik gainditzen dutela. Euskal kulturan horren garrantzitsu izan diren apologisten diskurtsoan bada subjektu euskaldun garatu bat, zeinaren konplexutasun eta kontraesanak dagoeneko ondo azalduak izan diren, modernitatearen definizio multikultural batean txertatzearekin batera (Gabilondo, 2012).
|
2019
|
|
Brontzea asmatzeak modua eman dio gizonari ohar dadin sortzailea dela lan gogor eta produktiboaren proban; natura menderatzean, utzi egin dio haren beldur izateari, eta badu ausardia, gaindituriko erresistentziekin aurrez aurre, bere burua jarduera autonomo gisa hautemateko, bere singulartasunean mamitzeko. Baina mamitze hori sekula ez zen burutan aterako baldin eta gizonak hala nahi izan ez balu jatorriz; lanaren ikasbidea
|
ez
dagokio subjektu pasibo bati: subjektuak bere burua landu eta konkistatu du, bere tresnak landuz eta lurra konkistatuz.
|
2022
|
|
Subjektu politikoak borrokan, kontrakotasunean, eratzen dira. Beraz,
|
ez
dago subjektu politikorik borrokaren aurretik, borrokaren beraren ondorio direlako. Hortaz, proletariotzak klase kontzientziarik ez duela esatea kontraesanezkoa da, aurrez ziurtzat jotzen delako proletariotza hori existitzen dela eta ahazten delako proletariotzaren eraikuntza borroka kultural bat izan zela.
|
2023
|
|
Subjektu jasaileek, alabaina, ez dute erantzukizunik berandutze interes, luzapen errekargu, premiamendu errekargu edo tributu zehapenen gainean. Tributu zorraren osagai horiek guztiak sortzen dira tributu betebehar nagusiak ez betetzeagatik eta, ondorenez, halakoak
|
ez
dagozkie subjektu jasaileei. Beraz, jasaileek ez dute euren gain hartu behar subjektu pasiboen ez betetzea.
|