2012
|
|
Genitalitatea ez da tabu jadanik, baina bai sexuarekin dugun harremana, bizitzan dituen inplikazioak, eraikitzen ditugun irudikapenak. Gure idazleen bidaia liburuetan
|
ez
dago sexurik, memoria liburuetan ez dago sexurik, gure pertsonaia ezagunetako inork ez du aipatzen sexua bere zaletasunen artean. Bada murru bat sexuaz bereizten gaituena, gizartean dugun errespetua galtzeko modu bat bailitzan,, inpresentablea?,, indekorosoa?, narratsa eta zikina (hori bai, zikinkeria gozo bat) balitz bezala.
|
|
Genitalitatea ez da tabu jadanik, baina bai sexuarekin dugun harremana, bizitzan dituen inplikazioak, eraikitzen ditugun irudikapenak. Gure idazleen bidaia liburuetan ez dago sexurik, memoria liburuetan
|
ez
dago sexurik, gure pertsonaia ezagunetako inork ez du aipatzen sexua bere zaletasunen artean. Bada murru bat sexuaz bereizten gaituena, gizartean dugun errespetua galtzeko modu bat bailitzan,, inpresentablea?,, indekorosoa?, narratsa eta zikina (hori bai, zikinkeria gozo bat) balitz bezala.
|
2016
|
|
Lintxamendu gehienetan
|
ez
zegoen sexu eraso batekin lotutako salaketarik ere; baina, horratik, bortxaketaren argudio arrazista azkar zabaldu zen, eta izugarri eraginkorra suertatu, aurrez beltzen aurkako aldra erasoak zuritzeko saiatutako beste bi aitzakiak baino puskaz eraginkorragoa. Gizonen nagusigoak goitik behera blaitzen zuen gizarte hori, eta, ondorioz, gizon bati gehiegikeria oro barkatzen zitzaion, baldin eta bere andrea defendatzeko zereginak bultzatuta egiten bazuen.
|
2018
|
|
jan edanak ez dira beti egoten eskuragarri, baina sexu gosea berdintzea, berriz, mundu guztiak du esku eskura. Sexumina arintzeko, beraz,
|
ez
dago sexu harremanak izateko inolako behar naturalik. Jakina, zenbait inhibizio kultural egoten dira halako bideen kontra, baina jana zer den eta zer ez den, horren ulerbidea ere aldatu egiten da kultura batetik bestera.
|
|
generoa baldin bada «norbera egiten den zerbait», baina inoiz ere ez «norbera izatera heltzen den zerbait»?, orduan generoa egite bat edo zeozertan jardute bat da, eta, beraz, ez litzateke pentsatu behar generoa izen bat edo gauza substantziadun bat denik edo markatzaile kultural egonkor bat, ezpada etengabe errepikatzen den nolabaiteko ekintza bat. Generoa
|
ez
badago sexuari loturik, sexua generoaren kausa ez delako eta generoa sexuaren agerbidea ez delako, orduan generoa ekintza mota bat da, sexuaren itxurazko bitasunaren mugak gaindi ditzakeena. Areago, generoa ekintza kultural/ gorputzezko mota bat izango litzateke, hizkera berri bat eskatzen duena.
|
|
ez dago arrazoirik giza gorputzak ar eta emeen artean banatzeko, ezpada banaketa hori ondo datorrela heterosexualitatearen behar ekonomikoak asetzeko, eta distira naturalista bat ematen diola heterosexualitatearen erakundeari. Hortaz, Wittigentzat
|
ez
dago sexuaren eta generoaren arteko bereizketarik; «sexuaren» kategoria dagoeneko kategoria generoduna da, guztiz kargatua politikoki, naturalizatua, baina ez naturala. Wittigen bigarren baieztapena, senak liokeenaren kontrakoa dirudiena, honako hau da:
|
|
Beraz, Wittigen ustez, «sexu femeninoak» ez du beste sexu bat suposatzen, «sexu maskulinoa» alegia; «sexu femeninoak» bere burua baino ez du suposatzen, nolabait esan sexuan katigatua baitago, Beauvoirrek immanentziaren zirkulua deitu zion horretan harrapatua. «Sexua» gorputzaren interpretazio politiko eta kulturala denez,
|
ez
dago sexuaren eta generoaren arteko bereizketarik, zentzu konbentzionalean: generoa sexuan txertatua dago, sexua generoa izan da hasiera hasieratik.
|
|
Artikulu horretan bertan Anti Edipoa aipatzen du: «Guretzat
|
ez
dago sexu bat edo bi, anitz baino (cf. Guattarri/ Deleuze), norbanako adina sexu».
|
2019
|
|
Bestearen kategoria, era berean, kontzientzia bera bezain jatorrizkoa da. Gizarterik primitiboenetan, mitologiarik zaharrenetan ere ageri da Norberaren eta Bestearen dualtasuna; bereizketa hori, hasieran,
|
ez
zegokion sexuen banaketari, ez da inolako datu enpirikoren araberakoa: hala ikusten da, besteak beste, Granetek txinatarren pentsamenduaz eginiko lanetan eta Dumézilek Indiaz eta Erromaz eginikoetan.
|
|
Pribilegio ekonomiko eta sozialak emakumeak dituen kasu bakanetan, misterioa irauli egiten da: horrek argiro erakusten du misterioa
|
ez
dagokiola sexu horri besteari baino gehiago, ezpada egoera bati. Emakume askorentzat, transzendentziaren bideak itxirik daude:
|
|
Jainkoaren sekretuan baino ez da lotsatia. Horregatik
|
ez
dago sexuen borrokaren inolako aztarnarik haren lanetan. Gizonak bere kargu hartzen du, ausarki, emakumearen zama:
|