2000
|
|
bakea, bakea da eta kito. Hemen
|
ez
dago nazio eraikuntzarik" ETAk, urte erdi pasatu ondoren, jendeak nahiak errealitatearekin nahasten dituela pentsatu zuen eta indarkeriara itzuli zen berriro. Hori da ETAk saldu duen bertsioa, hori da ETAren ikuspuntua EAJrekiko.
|
2004
|
|
Legeak besterik xedatu ezean, lurralde eskumena demandatuaren egoitzako auzitegiari dagokio, eta, demandatuaren egoitza
|
ez
badago nazioko lurraldean, epaile eskuduna izango da demandatuak lurralde horretan bizilekua non izan eta bertako auzitegia.
|
|
Eta gero: Baina Italia esnatzen denean,
|
ez
dago naziorik berriro lotara eramango duenik, eta Aix les Bains eta Grenoble arteko etapan, mendatez betetako infernu hartan, Gino Bartali jarri zen lider, erakustaldi aparta emanez Galibier eta Lautareten gora.
|
2005
|
|
1 Nazioarteko elkartasun berria ren alde, erantzunak eta soluzioak aljeriarren eskuetan izanik ere, konponbide politikoak
|
ez
baitaude Nazio Estatuaren hiritarren eskuetan. Gerra Zibila saihesteko, kanpo zorra, langabezia, miseria, hondamen pobretzea konpondu behar dira nazioarteko finantza erakundeei dei eginez.
|
2006
|
|
India, Pakistan eta Israelek daukate bonba atomikoa (horien kontrolerako itunik sinatu gabe, gainera) eta eskualde horretako gerretan sartuta daude Errusia, Britainia Handia eta Estatu Batuak. Hor sortutako krisiak kudeatzeko
|
ez
dago Nazio Batuen Erakundea besterik, eta honek indar txikiegia dauka.
|
|
Hori aurrerakada handia da, 1872ko abenduaren 22ko Legeari begira. Gainera, Europako kontinentean
|
ez
dago nazio bakar bat ere, gai horretan beroni erantsitako kode proiektuaz harago doanik, ezta Alemania bera ere. Alemanian, prozesuko legeetan, granitozko haitzean bezala, inprimaturik geratu zen indibidualismo germaniarraren zigilua; bertako errege erreginen agintaritza ahaltsuak ere ezin izan du hori ezabatu, ezta haren militar loriatsuek eta arestian izandako lurralde zabalkuntza indartsuak ere ez.
|
2007
|
|
Europa osoan
|
ez
dago nazio batek, ala bestek, ala batek baino gehiagok batera errebindikatzen ez duten lur eremurik. Eta, behar baldin bada, lurraldearengatik muturra hautsi diogu eta hautsiko diogu elkarri.
|
|
Ez genekien gure abizenak euskaldunak zirenik ere. Eta gaur egun, kontzientziarik gabe
|
ez
dago naziorik. Gure espainolismoa oso ahula zen, egia da.
|
|
Inolako ezinegonak, ondoezak edo grinak asaldatzen ez duen baretasunezko egoera; jendarteko baretasuna, borrokan ez dauden pertsonen arteko egoera; besteren batekingerran
|
ez
dagoen nazio baten egoera: nazioarteko borrokarik eza (Harluxet, 1995:
|
2008
|
|
Tankera horretako adibide gehiago jar litezke. Kontua da, oro har,
|
ez
dagoela nazioa existitzen dela frogatu beharrik, delako nazio horrek estatua baldin badauka.
|
|
Euskaldun gehienen euskara jarduna maila etnikoan ahitzen baldin bada, euskaldun gehienen nortasuna
|
ez
dagokio nazio identitateari. Erdaldun gisa oso oso modernoak izango gara euskaldunok, gure identitate erdalduna kultura idatzian ere moldatua daukagulako, baina euskaldun garen bezainbatean, nortasun etnikoaren gatibu gara.
|
|
Ez dago gaizki lurraldearen egoerak kezkaturik egotea. Oraingoz behintzat
|
ez
baitago nazio birtualik. Guztiarekin ere, ordea, lurraldetasunaren kontzeptua bera ere ez dakit ez ote dugun aski aldrebestua gure artean.
|
|
Ernest Gellner en esanari bagagozkio, kultura idatzirik gabe
|
ez
dago nazio politikorik edo estaturik eraikitzerik gizarte modernoetan:
|
|
Gellner en tesi horretan kultura idatziaren baldintza premisa politikoaren aurretik dabil nazioaren eraikuntzan. Kultura idatziaren humusik gabe
|
ez
dago nazio politiko modernorik. Gizarte politikoaren botere efektuek gizarte horren berorren ehuna sortzen eta egituratzen dute.
|
2009
|
|
Eta modu jakin horrek, eskakizun ekonomikoak dituen bezalaxe, eskakizun soziolinguistikoak ditu: nazioaren eraikuntza euskaraz hezurmamitzen dugu, edo gainerakoan
|
ez
dago nazio euskaldunaren itxura izan lezakeen deusik sortzerik. Euskararen oinarria, marko politikoaren aldaketa bermatzen duen oinarria da, bestela, izan ere, delako marko politikoaren aldaketa herri euskaldunari sekula egindako iruzurrik handia izango da. c)" Berriz diot:
|
|
Hizkuntza minorizatu batek ez baitauka halako erakarpen indarrik. Beraz, euskararen herriak bereganatzen dituen benetako hiztunak, euskaraz bizi nahi dutenak, identitate interesek hartaraturik datoz, eta horien artean
|
ez
dago nazio identitate espainola edo frantsesa duen hiztunik, betiko salbuespenak salbuetsita. Identitate aniztasunaren koplak ez du argitzen eskuartean daukagun arazoa, horretan saiatzen direnek horixe sinestarazi nahi badigute ere.
|
|
Egia esanda, munduan
|
ez
dago nazio estaturik bestelako lurralde eskabideei mugak zabaldu dizkienik; aitzitik, estaturen baten lurralde subiranotasuna zelanbait gainditzeko ahalegin orok aurrez aurre egiten du talka estatuak edozein eskabideri ematen dion ezezkoarekin, eta hori dela-eta sekulako desilusioa hartu dute behin baino gehiagotan estaturik gabeko eskualdeek.
|
2012
|
|
Horrela, genero harremanak eragin handikoak lirateke erabakitzekozerk osatzen duen nazio proiektua. Gerta liteke emakumeen interesik ez egoteaedo interes horiek ondo adierazita
|
ez
egotea nazio proiektuan eta, ondorioz, emakumeak ez agertzea proiektu horren alde. Hori horrela balitz, nazio proiektuhorrekiko sentimendua are zabalagoa izateko aukeretako bat galdutzat eman liteke.Beraz, hori ez gertatzeko bi dira konpondu beharreko arazoak:
|
|
Ez batzuetan ez besteetan
|
ez
dago nazio sozialik, klase desberdinen artekolotura ulertzen badugu halakotzat, eta, beraz, «bi nazio» daude: aberatsen nazioaeta pobreena.
|
2013
|
|
Sektore liberalek esaten duten momentutik" joan gaitezen batera independentziarantz eta gero zuek saia zaitezkete gizartea aldatzen", niri urrats hori jada ez zait interesatzen. Beraiek esaten duten moduan burujabetzarik gabe ez dagoela aldaketa sozialik, geuk esan genezake aldaketa sozialik gabe egiaz
|
ez
dagoela nazio burujabetzarik. Katalan estatu bat eduki dezakezu eta Generalitateko jauregiaren balkoian katalan bandera jaso, baina Europaren aginduetara bazaude, Europar Batasuneko egiturazko politiken eta nazioarteko merkataritzaren menpe, hori ez da burujabetza.
|
|
Harrigarriena da, bakarrik eta misiolariagandik urruti egonagatik, jardunbide hau bera betetzen dutela bai beren herrietan, bai kanpoan direnean. Misiolaria beti haiekin egongo balitz ere mirestekoa litzateke duela hain gutxi konbertitutako jendeak horrelako otoitzak eta jardunak egitea, gogoratu besterik
|
ez
baitago nazio zibilizatuen artean, konbertsiotik mendeak igaro direnean ere, zein zaila den jendeak ordu erdi bat eskaintzea otoitzei, ez asteko egun guztietan, baita egun bakar batean ere. Zalantzarik gabe, arima hauek sakon hunkiturik geratzen dira bataioko unean fedearen argitan bainatzen direnean". 72
|
2014
|
|
Bat. Renanentzat (orain!) Iraultza baino lehen errigoroski
|
ez
dago nazio sentimendurik(, sentiment de nationalité?) edo nazio kontzientziarik, ezta nazioen aitortza politikorik ere1339 Nazionalitateen printzipioa Frantziako Iraultzak deklaratu izango zukeen1340 Hori ote da Renanen zinezko pentsamendua. Nazioa egiten duena nazio kontzientzia dela (nazioaren subiraniaren kontzientzia bezala ulertuta), esanez laburbildu ohi da askotan Renanen teoria.
|
|
Edo beharbada hobeto legoke esanda:
|
ez
dago nazioaren kontzeptu bat, bakarra, hurbilketa kontzeptual diferenteak baizik. Ez dago nazionalismoA, nazionalismoak baizik; ez dago nazioaren eta nazionalismoaren teoria unibertsal batik, teoria partzialak baizik, diferenteak, eta denak ez derrigor eurozentrikoak.
|
|
ez dago nazioaren kontzeptu bat, bakarra, hurbilketa kontzeptual diferenteak baizik. Ez dago nazionalismoA, nazionalismoak baizik;
|
ez
dago nazioaren eta nazionalismoaren teoria unibertsal batik, teoria partzialak baizik, diferenteak, eta denak ez derrigor eurozentrikoak.
|
|
–Le tiers état est une nation complète?. Ez erregeren eta ez nobleziaren beharrik dauka bera bakarrik nazio osoa izateko, eta bera gabe
|
ez
dago naziorik. Hemen bai, esposizioaren kontzeptu zentrala nazioa da; berak erabakitzen du zer den nazioa.
|
2015
|
|
estatuak aldarrikatzen duen nazio ofiziala (eta ofizialki bakarra) gezurrezkotzat jo; eta estatu horretan nazio gehiago ere badaudela adierazi, eta ofizialak beste eskubide dutela iragarri, gainera. Hala ere, itxuraz sinplea den planteamendu hau ez da hain erraz betetzen,
|
ez
baitago nazio batetik besterako aldaketa mekanikorik. Aitzitik, jendearen oniritzia behar denez, nazio leialtasunaren aldaketa beharraz konbentzitu behar izaten da herritarra; helburu betegaitza, behin nazio bateko kide sentituz gero zaila baita leialtasun hori alboratu eta kidetasun berria eskuratzea.
|
|
Aldiz herrialde germaniar eta eslaviarretan (Krimeako eta Ukrainako ‘hizkuntza/ nazio errusiarreko’ probintzien arazoan egunotantxe dakusgunez), Italian, Ingalaterran ere gehien gehienbat, XX. mendera arte hizkuntza/ nazioaren kontzeptu tradizionala gorde da. Hizkuntza/ nazioaz jarduteko tenorean
|
ez
dago nazioaren kontzeptu frantses edo alemanik, baizik ere betiko eta tradizional mendebalean amankomuna, alde batetik (Renanek ere beti baliatu duena, 1882ko
|
|
Aurrerago jorratuko dut hau, baina ohar bat aldez aurretik: Andersonen tesia ez da nazioak faltsuak direna, tesiak dio nazioa irudikapen multzo bat dela,
|
ez
dago nazio kideen arteko harreman errealik hasiera batean, bai, ordea, harreman horiek irudikatzeko kausa objektiboak. Andersonek, marxista den aldetik, kausa objektiboen indarra nabarmentzen du:
|
2016
|
|
Jakinduria, bere adar eta gai gehientsuenetan, Italiako kale batean musika entzutea bezala da, non edonork parte har dezakeen ezer ere ordaindu ez arren. Baina
|
ez
dago naziorik zeru azpian, eta Jainkoa da lekuko (egunen batean agertu dut haren tribunalaren aurrera eta lan honen berri eman), ez dudala hitz egiten hitz egite aldera?, baina ez dago naziorik zeru azpian, non mota guztietako ikasketak oparoago eskaintzen diren, non zientziak era egokiagoan lantzen diren, edo haietara iristea hemen baino errazagoa den, non arteak sustatzen diren, eta aurki gailu... Orduan, bada, ene herritar maiteak, nora ote zoazte?
|
|
Jakinduria, bere adar eta gai gehientsuenetan, Italiako kale batean musika entzutea bezala da, non edonork parte har dezakeen ezer ere ordaindu ez arren. Baina ez dago naziorik zeru azpian, eta Jainkoa da lekuko (egunen batean agertu dut haren tribunalaren aurrera eta lan honen berri eman), ez dudala hitz egiten hitz egite aldera?, baina
|
ez
dago naziorik zeru azpian, non mota guztietako ikasketak oparoago eskaintzen diren, non zientziak era egokiagoan lantzen diren, edo haietara iristea hemen baino errazagoa den, non arteak sustatzen diren, eta aurki gailurreraino igoko dira; non naturak deus gutxiren kontua eman behar duen, eta, errematea emateko, non ere adimena elikatzeko agudezia handiagoa eta izaera mota ugariago dagoen.... Orduan, bada, ene herritar maiteak, nora ote zoazte?
|
|
Baina denak
|
ez
zeuden nazio askatasunaren, hots, autodeterminazio independentziaren aldeko borroka lehenestearen eta ezker ikuspegitik, euskal sindikalismoaren aldeko borroka eta anti inperialismoarena soilik bultzatzearen alde ezker abertzalean.
|
2017
|
|
Ondorio horretara iritsiko ginateke Fabregaten ondoko tesi hau onetsiko bagenu. Hartara, antropologo honen ustez, nazio menderatu asimilatuaren aldetik, nahimen politikorik ezean, bere arerio duen etnia nazioarekin [estatuarekin] botere borrokan saiatzeko asmorik gabe,
|
ez
dago nazio kontzientzian aurrera egiteko aukerarik; halaber, naziokide menderatuen aldetik beraiei dagokien naziotasuna boterez hornitzeko asmorik ezean, nazionalismoak ez du aurrerabiderik urratuko? 71 Kontzientzia etnikoak ez garamatza inora, eta, zoritxarrez, kontzientzia mota horretatik asko dugu euskaldunok72.
|
|
Atenasko hiriaren interes partikularren gainetik solidaritate nazionala dago, atenastarrak gertu egoteraino atzerritarren aurka haurride grekoen defentsan ondasunak galtzeko eta bizia bera emateko. Perspektibaren diferentzia bai, baina
|
ez
dago nazio kulturalaren eta politikoaren oposiziorik; ez dago politikoa ez den nazio kulturalik. Nazio kulturala beti da nolabait politikoa, eta kasu batzuetan larriki politiko bilakatzen da.
|
|
Egungo populismoa
|
ez
dago nazio estatuaren barnetik eratua, populismo klasikoa bezala, baizik eta kanpotik, globalizazioak eragindako nazio estatuaren krisi estrukturalaren eraginez. Populismo berri edo global horren ezaugarririk garrantzitsuena zera da:
|
|
Frantziar ikuspegian, Estatua eta Nazioa bat datoz: Estaturik gabe,
|
ez
dago Naziorik. Bi mila urteko historian, berandu dator hizkuntza:
|
2018
|
|
Azken batean," irlandar" zigilua darama hark ere, geografia ulertzeko modu jakin bati loturik dago alegia. Baina O' Faolain, Bolger eta enparauen literatura
|
ez
dago nazioaren mugekin obsesionaturik, muga horiek malguak eta porotsuak direlako. Horrek Irlandatik kanpoko paisaiei (materialak zein ez materialak), nostalgia edo gorrotoa ez diren afektuei toki egitea ahalbidetu dio, eta barrura begira jartzen denean modu kritikoan egiten du.
|
|
1870era arte,
|
ez
zegoen nazio sentimendurik, jendeak bere burua Frantziako subjektutzat bazeukan ere, biziki abstraktua zitzaion; ez zuten ikusten komunitate bereko kide zirela. Hori aldatu zen errepideekin, burdin-bideekin, eskolarekin, merkatuarekin, soldaduskarekin, gerlekin, merkantzien joan etorriekin, prentsa idatziarekin eta abar.
|
|
Euskal nazio markagintzari buruz ikertzen ari da Naroa Jauregizuria komunikazioan aditua. Pena du Euskal Herrian
|
ez
dagoelako nazio garapen estrategia adosturik, markagintzari begira. Alde batetik daude Eusko Labela eta EAEko markak, bestetik Nafarroako (Nafarroa Garaiko) markak eta hirugarrenik Euskal Herri kontinentalekoak.
|
2020
|
|
Ordurarte, flandretar arazoa alde batera utzi ezkero, bere aita urrutiegi joan ohi zala iruditzen zitzaion: " Sozialista baten bihotzean eta etxean esan ohi zuen Scheelen jaunak
|
ez
dago nazio arteko mugarik". Lehenengo aldiz aitak egia ote zuen somatzen hasi zan Elsa" Les Acacias" eneko giro harro eta arrazakoi hartan.
|
|
Estaturik gabeko nazioak ez dira ezgai arlo hauetan edo beste batzuetan,
|
ez
dago nazio oztoporik horri buruz, kontrakoa txiste arrazista txar bati edo eskualdeko umorezko film bati bide ematea litzateke, horri buruzko politika bat pentsatu beharrean. Gainera, esparru autonomikoan lehen ez zeuden segurtasun eta larrialdi gaitasunak garatuz frogatu dute hori.
|
|
Haatik, Joxe Azurmendiren hitzei jaramon eginez,"
|
ez
dago nazio kulturalaren eta politikoaren oposiziorik; ez dago politikoa ez den nazio kulturalik" (Azurmendi 2017: 19).
|
|
Perspektibaren diferentzia bai, baina
|
ez
dago nazio kulturalaren eta politikoaren oposiziorik; ez dago politikoa ez den nazio kulturalik. Nazio kulturala beti da nolabait politikoa, eta kasu batzuetan larriki politiko bilakatzen da.
|
2023
|
|
Izan ere gerta liteke gizaki bat irits dadin halako perfekzio maila batera non bere baitan ez den gehiago Kristo baizik bizi. Aitzitik
|
ez
dago nazio santurik.
|