2001
|
|
Arrazoimenak esku batean printzipioak eta bestean esperimentua behar ditu; horrela laburbiltzen da arrazoimenaren eta esperientziaren ekarpena batzeko asmo nagusia. Bestela
|
ez
dago legerik lortzerik, eta ondorioz, ez eta zientziarik ere, baizik eta datuen pilaketa nahasia besterik ez.
|
|
gizakia gizaki arrazoimenak egiten badu, gizakiagan egon daiteke legea. Baina gizakia gizaki maitamenak egiten badu, gizakiagan
|
ez
dago legerik. Maitabeharra dago, eta kito.
|
|
Ezta ere eskrituretan aditua. Baina nire iritziz, gure gogoan
|
ez
dago legerik. Gizakiagan legea dagoela baiesteak, Jaungoikoa Lege dela esatera garamatza.
|
2003
|
|
Ezin dugu" Bele oro beltza da" baieztatu, ez baitakigu etorkizunean, mutazio genetiko baten ondorioz apika, ez ote diren grisak izango. Eta hain zuzen ere" oro" terminoa da natur legeen giltzarria;" oro" terminoa gabe
|
ez
dago legerik, eta legerik ez badago bertan behera utzi dugu zientziari buruz filosofian dugun irudia —80ko hamarkadan Bas van Fraassen filosofoaren proposamenak heldu arte, bederen—.1 Hortaz, zientziaren legeak osatzen dituzten enuntziatu unibertsalen forma logikoa ikusirik, inoiz ezin izango genituzke haiek egiaztatu. Beraz, enpirista logikoei jarraituz, lege zientifikoek ez lukete esanahirik izango.
|
2005
|
|
Eta ez dago inolako zantzurik Jainkoak israeldarrez besteko gizakiak lege horren peko izatea nahi zuela. Beraz, eta guri dagokigunez,
|
ez
dago lege indargabetzearen frogatzerik, ezin baitaiteke lege hori indargabetu inoiz ere mendean izan ez zituen horientzat. Israeldarrei, bide beretik, betebeharra kendu zaie, errituena gutxienez, Itun berria aldarrikatu ostean.
|
2010
|
|
4 Laugarren argudioaren aldetik,
|
ez
dago legearekin lotzeko moduko borondate egintzarik. Bestela esanda, legea izan daiteke gobernatzaileak edo goikoak duen borondatea, mendekoak ekintzaren bat gauza dezan.
|
|
Gainera, estatuak subiranoari diru-laguntza bidezkoa eratxikitzen dio, eta hori ere erkidegoarentzako ona da. Aitzitik, zerga bidegabea eta tiranikoa baldin bada, orduan
|
ez
dago legerik; hori abusuzko pribilegio bidegabea izango litzateke. Eta glosaren erantzun hori badirudi bat datorrela Zizeronen pentsamoldearekin, horrek jarraikoa adierazten duenean:
|
|
2 Horrela, badirudi bi gauza egiazkoak direla, orokorrean behinik behin. Lehendabizikoari helduta, erabateko beharrizana
|
ez
dagokio legeari, legea den ber. Hori egiaztatutik geratzen da, beharrizan mota hori Jainkoari dagokiolako, bera baita izaki bakarra, berez eta erabat beharrezkoa dena. Aitzitik, lege oro inork sortutakoa da, edo behintzat, legea izan dadin, aurretiaz izakiren bat egon behar da, horren eretzean legea emateko, Jainkoa bera ezin baita legearen mende jarri.
|
|
Ez zaio giza lege deitzen, gizakien gain ezartzen delako; ez zaio izen hori ematen, halaber, gizakiengan ematen delako, horiek euren burua gobernatzeko lege hori bete behar dutelako. Zin zinez, arrazoi horiek guztiak lege horri aplika dakizkioke, baina
|
ez
dagozkio lege horri bakarrik. Aitzitik, hemen azaltzen ditugun lege guztiei aplika dakizkieke arrazoi horiek, Jainkoaren lege izan zein lege natural izan.
|
2011
|
|
XX. mendeko zientziak aurkitu du ezen
|
ez
dagoela legerik probabilitateak baizik, materia ezegonkorra baita eta unibertsoaren ordena kaosa baita berez.
|