2001
|
|
biak ken ditzaket. Era berean, hirukia jarri eta bere hiru angeluak kentzea kontraesankorra da, baina
|
ez
dago kontraesanik hirukia eta angeluak ezabatzen baditut. Antzera, Jainkoa badela uka dezaket, zeren kasu honetan subjektuaren beraren izatea eskatzen dugu eta hori ezerk ez du eskatzen; beraz, kontraesanik gabe esan daiteke jainkoa ez dela.
|
2002
|
|
Azpiatal honetan esandakoak beste ataletan bildutakoekin bat egiten dutelaikusi da. Horrekin esan nahi dugu
|
ez
dagoela kontraesanik eremu ezberdinetatikdatozkigun mezuekin eta iturri guztietatik jasotakoekin funtzionatzeko modu zabalbat adostu genukeela, inoiz ahaztu gabe, ordea, teoria eta proposamen berriak sortzen ari direla, eta sortuko direla, eta horiei begira zelatan egotea delagure patua.
|
|
Gizartearen destradizionalizazioa, edo indibidualizazioa, eta txirotasun berria
|
ez
daude kontraesanean. Klaseari loturiko talde handiekiko desloturak ez du esan nahi guztien eskubideak bermatuta daudenik, edo are gehiago, aburgesazio prozesu orokortu bat eman denik.
|
|
Honekin guztiarekin
|
ez
dago kontraesanean beste jazoera objektibo bat. Hain zuzen ere, etorkinen erabilgarritasun ekonomikoari zuzendutako auzia.
|
|
Ahanztea da gezurrak esateko modurik errazena; berba egiten ez bada,
|
ez
dago kontraesanetan jausterik. Asmoak ezkutatzeko erabilitako teknika hedatua da ahanztea.
|
2004
|
|
Bestalde, kontzientziak bere buruari ematen dion araua autonomoa izateaz gainera heteronomoa ere bada, errealitatearen beharkizunen eta egituren isla eta ondorio den aldetik. Zentzu honetan,
|
ez
dago kontraesanik autonomiaren eta heteronomiaren artean, zeren eta Tomas Akinokoaz geroztik baitakigu kontzientziak beharkizunezko arau gisa atzematen ez duen arauak ez duela subjektua hura betetzera behartzen, ez baita kontzientziarentzat benetako araua; baina era berean, kontzientzia ahalegindu behar da benetako arauak atzematen eta berari dagozkion guztiak bere egiten, zeren eta, Cencillok eg...
|
2006
|
|
Hari horretatik, judizio moralak judizio objektiboen antzekoak dira (Moore 1912, 54). Deskriptibismoaren ikuspuntutik, berriz,
|
ez
dago kontraesanik: ‘nire ikuspegitik, X ona da’ eta ‘zure ikuspegitik, X ez da ona’ esaldiak ez dira elkarren kontraesankorrak.
|
2007
|
|
Subiranotasunari buruzko ohar hauek amaitzeko, Konstituzio Auzitegia bera aipatuko dut. Abenduaren 13ko 1/ 2004 Adierazpenean adierazi zuen
|
ez
zegoela kontraesanik Europarentzat Konstituzioa eratzen duen Tratatuko (Erroman sinatu zen 2004ko urriaren 29an) artikulu batzuen eta Espainiako Konstituzioaren artean, eta esanbidez aitortu zuen« ...eskumenak gauzatzea Europar Batasunari lagatzeko eragiketak eta, ondorioz, Europako Erkidegoko zuzenbidea gure zuzenbidearen barruan sartzeak muga saihestezinak ezartzen dizkiote Estatuko ahalmen su... Hori dela eta, EKren 93 artikuluak ahalbidetzen duen konstituzio lagapenak muga materialak ditu, eta horiek lagapen horri ezartzen zaizkio.
|
|
Oztopoak oztopo —eta asko ziren—, bilakaera horrek erakutsi zuen bazeudela topagune eta jardungune berriak, klandestinitate isilak baino erosoagoak zirenak eta, beharbada, eraginkorragoak. Hainbaten iritziz, behinik behin,
|
ez
zegoen kontraesanik bi lan eremu horien artean, hots, isilean eta agerian egin beharreko lanen artean. Koldo Mitxelenak ibilbide hori egin zuen, kartzela eta Zerbitzuetatik Euskaltzaindira, eta Txillardegik kontrakoa, argitalpen publikoetatik erbeste eta klandestinitatera.
|
2009
|
|
Badirudi testuinguruak bultzatu egiten dituela pertsonaiak, eta bihotza dela horretarako akuilu nagusi. Baina bihotza onberatasunari baino ez zaio lotzen,
|
ez
dago kontraesanik edota maleziarik, eta are gutxiago gorrotorik, inbidiarik edo halakorik. Onberatasuna da pertsonaia guztien ezaugarri nagusia, eta nobela osoa estaltzen duen onberatasun horretan zail egiten zait distantzia ironikorik antzematea.
|
|
Zuretzat
|
ez
dago kontraesanik funtsezkoena gozamenean bilatzean?
|
2010
|
|
Hori bermatua dago Europar Batasunean. Hor
|
ez
dago kontraesanik; kontraesanak beste nonbait daude.
|
|
Sokratesen jarreran, berriz,
|
ez
dago kontraesanik. Exilioari buruzko liburua n Plutarkok behintzat Sokratesen ahoan ipintzen ditu hitz hauek:
|
|
Proposamenak sortutako erreakzioak ikusita, Arabako Foru Aldundiak baieztatu du
|
ez
dagoela kontraesanik bera aztertzen ari den zerga neurrien eta gainerako diputazioak aztertzen ari direnen artean. Gainera, alde bakarreko erabakirik hartzeko asmorik ez duela aurreratu du; hau da, zerbait egin behar badu, Zergak Koordinatzeko Organoan beste bi diputazioekin hitzartu ostean egingo duela.
|
2011
|
|
" edo" pentsatu beharrean" eta" pentsatzen badugu, denek dute arrazoia. egun, hizkuntza fenomeno psikologiko, soziologiko, sozial eta kontzeptual bat da. Jada
|
ez
dago kontraesanik. hizkuntzek aldi bereko hiru dimentsio horiek dituzte. horrek, noski, aldaketa epistemologiko handia dakar. horiek horrela, hizkuntza ekologiaren teorizazioak bat etorri behar du ikuspegi horrekin. helburuak ezartzean, kontuan hartu behar ditugu pertsonen ikuspegiak eta arrazoibide nagusiak. Baina, nola konbentzituko ditugu gizabanakoak?
|
|
demagun, Islandia, bat behar eta. Orduan, jakina,
|
ez
legoke kontraesanik, ez legoke bateko nazionalitate eta besteko herritartasunaren arteko talkarik. Egungo gehiengo sistema osatzeko prozeduraren aurka gaude, beraz; gehiengo horiek ez dutelako nazio anitzeko estatuaren izaera nabarra aintzat hartzen, errespetatzen.
|
|
–Kontua da ekintza bat gehiengoarentzat onuragarria gerta daitekeela, nahiz eta ekintza hori zuzena ez izan. Hori gertatzea posible da,
|
ez
baitago kontraesanik. Esaterako, gehiengoari atsegina ekar diezaioke ekintza batek, nahiz eta ordainean, pertsona errugabe batzuk erail.
|
2013
|
|
Nola izan zitekeen" konbateak maneatzen zituzten mafiosoen biktima" eta, aldi berean, Mafiako pertsonarik boteretsuenaren lagun? Uzcudunentzat, ordea,
|
ez
zegoen kontraesanik. Bere galera guztiak joko zikinaren emaitza ziren; arrakastak hasi Espainiako erregeak jaiotetxera egin zion bisitarekin eta bukatu Al Caponeren gonbidapenarekin, merezitakoak.
|
2014
|
|
Alde batetik, filosofia eta pentsamendu humanisten oinarri, forma eta edukiei, ideologiari, kokapen eta jarrera anitzetatik egindako kritika gisaazter daitezke (euren artean erabat desberdinak izan daitezkeelarik), eta, bestetik, gaur egun bizi garen gizarte konplexua, errealitatea, azaltzen, eraldatzen, besteleku batetik hari hurbiltzen saiatzen diren perspektiba askotarikoak eta aldakorrakdaude, irakurketa postmoderno eta kapitalismo postindustrialaren ikerketen eskutikdatozenak. Bi multzo horiek, noski,
|
ez
daude kontraesanean, gehienetan elkarrekindatoz eta berez banaezinak direla esango nuke, baina baliteke haien artekodesberdintasun nagusia denborari, azkeneko hamarkadetan gertatu diren aldaketateknologiko eta zientifikoei emandako garrantzia izatea. Nahiz eta, oro har, biplanteamenduek humanismoaren kategorien eta narratiben izaera antropozentrikoa, etnozentrikoa, historikoa, ez naturala, ez unibertsala, ez neutroa ere identifikatzenduten, dirudienez batzuek gaurkotasunari eta aldaketei intentsitate handiz begiratzendiete humanismoa gero eta desegokiagoa iruditzen zaien bitartean, eta, beste batzuenustez, gehienbat humanismoaren «gizaki» kategoria esentzialistatik at egon direnenustez, aldiz, humanismoaren planteamendu teoriko politikoak hasiera batetikdesegokiak dira.
|
2015
|
|
Halabeharra hitza, berdin berdin erabil liteke euskaraz txiripa adierazteko, kasualitate hutsa alegia, ala patua, izarren zeinuetan gertatu behar zuela idatzitakoa. Berdintze horretan
|
ez
dago kontraesanik zeren, modu batera nahiz bestera izan, aldez aurretik ez baitago igartzerik zer etorriko den, eta gertatu ondoren ere horixe besterik ez baitakigu: gertatu egin dela.
|
|
Badakit halakoa dela. Beretzat
|
ez
dago kontraesanik niretzat esaldi berean jartzeko ia bateraezintasun gramatikala duten ideien artean. Bere teoria ero eta exotikoekin etorri zen eta nik atea ireki nion.
|
|
Diskurtso demokratiko arruntean, askotan identitate indibidual pertsonala eta identitate Nazio Estatala besterik ez ezagutu guran, identitate pertsonalaren uko totalitariotzat belzten da identitate kolektibo herri nazionala. Azkeneko bion artean
|
ez
dagoela kontraesanik, baizik ere biok ezin direla bata bestea gabe eman, kontrastatzen du Sarrionandiak.
|
2016
|
|
(?) Badirudi testuinguruak bultzatu egiten dituela pertsonaiak, eta bihotza dela horretarako akuilu nagusi. Baina bihotza onberatasunari baino ez zaio lotzen,
|
ez
dago kontraesanik edota maleziarik, eta are gutxiago gorrotorik, inbidiarik edo halakorik. (?)
|
2019
|
|
Hizkuntza tratamendu horretatik aldendu! Bestalde, maskulinitate hegemonikoarekin
|
ez
dago kontraesanean".
|
|
Dogmatismoak eta sektarismoak aliatu txarrak dira gizarte berdintasunerako bidean aurrera egiteko. Jean Bruhat historialari komunista frantsesak defendatu zuenez,
|
ez
dago kontraesanik iraultzaile eta zientzialari izatearen artean, zientzia bera, bere botereaz, Historiaren zati da.
|
|
Ene irudiko,
|
ez
dago kontraesanik eta bien azpian izen bakarra dago: Putzubeltza. Hartara, Putzubeltzan, putzubeltza+ (d) an litzateke, erlatibozko aditz flexioa izenari erantsi zaiolarik.
|
2023
|
|
Antonio Machadoren beraren beste olerki batean bezala, Neguko eguzkia izenekoan, non agure batek, jolasean dauden umeen aurrean, «eguzkia, eguzki eder hau...!» esaten baitu. Ongi pentsatuta, agian
|
ez
dago kontraesanik. Neguko eguzki labur eta epela zahartzaroari dagozkion plazer labur eta ez suharregien isla izan daiteke, gazte denborako oroitzapenak (eguzki temati eta itogarrienak) ekarrita; iraganean, gauza jakina denez, beti baita uda.
|