2008
|
|
3 Euskalkiek Euskara Batua aberastu behar dutela eta, barik, > zelan, > gagoz, > lagunagaz> bezalako aldaerak sartzen ditu zenbaitek Euskara Batuan, eta, nire iritziz, hor
|
ez
dago inolako aberastasunik. Are gutxiago premiarik gabeko erdara kadak sartzean:
|
|
Hitz gutxitan, ene ustez, gaur egun
|
ez
dago inolako justifikaziorik hitz berbera ren bikote hauekin irakurleen begiak alferrik nekatzen segitzeko, forma eredu estan
|
|
Alde batetik, behin eta berriro azpimarratu dut euskalki guztietako fraseologia, lexiko propio, ezberdin eta berezitua, ezin utzizko aberastasun iturri bikaina gertatzen dela guztion euskara batua osatzeko orduan. Baina hitz berberaren aldaera hutsez ari bagara, (beltz/ baltz, > direla/ dirala, > eduki/ euki, elkar/ alkar/ elgar, > rabaki/ erabagi, > a, > e, > no, > > argi esan behar da hor
|
ez
dagoela inolako lexiko aberastasunik, Mitxelenak inoiz salatu zuenez, eta bai erraztasunerako, normalizaziorako eta elkar aditzeko oztopo absurdoak.
|
|
Alegia, zapata> parea> gauza bat da eta pare> bat> zapata> beste bat. Lexikalizaziorik ez denean, alegia pareka eman ohi ez diren izenekin ari garenean,
|
ez
dago inolako alderik hurrenkera bataren eta bestea ren artean. Pare> bat> harri> eta harri> pare> bat> berdin berdinak direla dirudi.
|
|
Hizkuntzalaritzaren axioma horietako bat da, onomatopeien salbuespe naz, zeinu linguistikoaren bi osagaien artean, hots, adierazlearen eta adie raziaren artean,
|
ez
dagoela inolako loturarik. Horregatik, garai batean gurean astarloatarrek uste zutenaren kontra, mintzatzean esaten ditugun hotsek edo fonemek ez daukate berezko bertuterik era honetako edo hartako kontzep tuak adierazteko, hots, formak ez du zerikusirik esangurarekin, oinarriz behintzat.
|
2010
|
|
Sermoia aribide horretatik diharduenean elkarrekikotasuna edo erreziprozitatea adierazten du, bestearekiko joan etorria errazten eta laguntzen du. Eta beraz,
|
ez
dago inolako oztoporik bestearekiko (uler bedi BEko beste ahotsarekiko). Bat datoz bi ahotsak, konforme daude.
|
|
behe mailetan daude erdara hutsean ikasteko arazo nagusiak. DBHn, Batxilergoaneta Lanbide Heziketan
|
ez
dago inolako arazorik A ereduko ikasbidea hautatzeko: bai, aldiz LMHn eta, bereziki, Haur Hezkuntzan. Horrelako kasuetan ez dago, jakina, erdaraz dakiten irakasleen faltarik.
|
|
–Legearen kontra egoteko orduan
|
ez
zegoen inolako zalantzarik, adierazi du Antton Izagirrek.
|
2012
|
|
Eta baieztapen hori oso gogoan izan behar dugu enuntziatu parentetikoaren eta oinarrizko enuntziatuaren artean harremanik dagoen eta egotekotan bien arteko harremana zer nolakoa den zehazteko. Izan ere, maiz aski bi enuntziatuon artean
|
ez
dago inolako loturarik, ez sintaktikorik ez eta bien arteko harreman semantikoa berariaz agerian jarriko duen testu baliabiderik: dela lokailu edo testu antolatzailerik, dela sare anaforiko kataforikorik.
|
2021
|
|
Gainerantzean, oso atsegina. Hor
|
ez
dago inolako arazorik: lehenik kualitatea aipatzen dugu eta gero markatzaile batez baliatzen gara ‘kontu hori alde batera utzita’ edo halako zerbait adierazteko.
|
|
Lehen motako harremana izango dugu mendekotasunezko izen elkartu gehienetan. Mugakizuna, eskuineko osagaia, bera bakarrik ager daiteke, eta hala agertzen da sarri askotan; alegia,
|
ez
dago inolako arazorik sagar tarta izen elkartuko tarta izena bakarrik erabiltzeko, ez du behar ezkerrean bestelako elementurik. Berdin gertatzen da burdin barra, metal ur, patata lur, telefono kabina, trumoi laino edo olio argi izen elkartuetako mugakizunekin ere (barra, ur, lur, kabina, laino, argi izenekin).
|
|
42.4e Horregatik, gramatikarentzat perpausetik goragoko unitaterik ez dagoela esaten dugunean, bestela badirudi ere,
|
ez
dago inolako kontraesanik. Zeren perpausa beste perpaus baten osagai den neurrian gramatikak perpausekin lanean segi dezake.
|
|
Perpaus hori okerra da, irakurketa normalean, hor mintzagai bati buruzko galdegaien arteko kontrasterik ez baitago. Aldiz,
|
ez
dago inolako eragozpenik egitura hori eskatzen duen lehen aurkaritza motari dagokion baina juntagailua erabiltzeko: Miren ez zen biltzarrera etorri, baina lasai geratu gara.
|
|
Erloju hau merkea da, baina txarra. Izan ere, badirudi merkea izateak txarra izatea iradokitzen duela betiere eta, hortaz, hor ez dagoela baina rentzat lekurik,
|
ez
baitago inolako aurkaritzarik. Baina izan daiteke hor ere perpausa zuzena egiten duen ingururik.
|