2007
|
|
Bizkaiak gutxi aurreratu du, %8tik %10 eta Arabak %34tik %4. Nafarroan
|
ez
dago inolako mugimendurik (beti %67aren inguruan) eta Iparraldean %6 %45era jaitsi gara.
|
|
Bizkaiak gutxi aurreratu du, %8tik %10 eta Arabak %3 %4. Nafarroan
|
ez
dago inolako mugimendurik (beti %67aren inguruan) eta Iparraldean %6 %4 jaitsi gara.
|
2010
|
|
Baieztapen horren atzean
|
ez
dago inolako ikerketa edo azterlanik. Ez dugu datu zehatzik.
|
|
Akatsa litzateke, nire ustez, gazte elebidunei beren kabuz portaera soziolinguistikoak aldatzeko gai izan daitezen exijitzea, are gehiago portaera horiek sakon errotuta daudenean gure gizartean. Gazteak oso elebidunak izanagatik ere, gizarteak erakusten eta eskaintzen dizkien jarraibideak betez jokatuko dute, hizkuntzari dagokionez. dik ere gehienak euskaldunak— konpentsatzeko,
|
ez
baitago inolako politikarik, bigarren adin tarteko biztanleengan —demokrazioa aurreko etapan gaztelaniaz hazitakoak— hizkuntza berreskuratzea bultzatzeko. euskaldun kopurua aipagarria duten eskualdeetan ere (%10) hobetu egin da egoera hogei urte horietan; baina berriz ere lehen aipatutako aldeak ageri dira eskualde batzuetan eta besteetan. eaeko eskualdeetan, hamar puntu edo hortik gora... berezko euskara guztiz galduta zuten eskualdeetara hedatzea hizkuntza. hizkuntza gutxituaren berreskurapena zaila begitantzen bada, are zailagoa da jada ezagutzen ez duten inguruneetan berrezartzea. arlo horretan, galesak soilik du euskararena bezain rlS ona. deseuskaldundutako ingurunean (1981ean zuriz ageri diren eskualde guztietan, bilbo urbin izan ezik), nagusiki eskolaren bidez birsartuko dute euskara, urtean puntu erdiko erritmoan hobetuz, gutxi gorabehera. hortaz, hogei urte geroago, euskaldunen kopurua jada %10etik gorakoa da eaeko eskualde guztietan, hego añanan izan ezik. zoritxarrez, atal horretan ere nafarroaren portaera bestelakoa dela adierazi behar da. izan ere, eskualde gutxi batzuek soilik lortu dute 2001ean ehuneko hori gainditzea:
|
|
...ialean, baina ez dago nahitaez jakin beharrik galizian lan egin nahi bada," alde batera utzi daitekeen apaingarria" besterik ez da. galizieraren gaitasun agiria edukitzeak lekualdatze lehiaketetarako deialdietan parte hartu nahi denean baino ez du balio. galiziera ez da maila berean erabiltzen epaitegi guztietan, norbanakoaren borondatearen arabera erabili ohi da, egoera horretan guztian
|
ez
baitago inolako plangintzarik eta funtzionarioek erabiltzen dituzten programa informatikoek ere ez baitute galiziera modu duinean erabiltzeko aukerarik ematen. galizian, galiziera hutsez emandako epaiak %3 besterik ez dira. estatuko administrazio periferikoan eta administrazio militarrean, hutsaren hurrengoa da ia ia galizieraren erabilera; izan ere, komunikazio hizkuntza nagusia gaztelania izan ... para facilitar la movilidad por todo el territorio nacional (español) y evitar las barreras lingü� sticas (sic). horrela, iaztik, galizian posible da funtzionario izatea galiziera jakin gabe; horrek modu larrian gutxitzen ditu galiziera erabiltzen duten hiztunen eskubideak.
|
2011
|
|
Alferrik da goliaten eta daviden artean bakeak egiten saiatzea:
|
ez
dago inolako aukerarik horretarako. Bietako bat ateratzen da, beti eta nonahi, irabazle. zertako, beraz," hizkuntza aldaera edo hizkuntza beregain biren arteko elkarbizitza iraunkorrra" adierazi nahi duen diglosia horretaz jardun?
|
2016
|
|
Aldiz zazpigarren adibidea (g kasua) erdarazko jarduna da, euskal maileguzko hitzez, interferentziazko elementuz edo, gutxienetan, kode aldaketazko nahas hizkeraz hornitua: ...ha entrado el limaco") edo morfosintaktiko(" ¿ qué pasa pues?") gorabehera, erdarazko jarduera modu bat da hori17 Hots," hemengo erdara" da hori18 Zenbaitetan euskaraz ari dela sentitzen badu ere ghiztun horrek, erdal jardunean sartzen da nagusiki, inon baino zuzenago, analisi soziolinguistikoari dagokionez19 Zortzigarren eta bederatzigarren (h eta i) kasuetan, azkenik,
|
ez
dago inolako dudarik: erdarazko mintzajardunaren instantzia dira horiek, bete betean.
|
2021
|
|
Aurreko adibidean, lehenengo grabazioan irakasleak ez du egiten saioa bideratzeko ahalegin handirik, ikasleek barneratuta dute egin beharrekoa eta automatikoki egiten dute betikoa; ekintza nagusitzen da,
|
ez
dago inolako gogoetarik ezta berbazko interakziorik ere. Bigarrenean, aldiz, ezagutza eraikitzen laguntzeko estrategiak nabari dira:
|
2023
|
|
Komunitateetan harridura eragin zuen ikusteak kitxuaz idazteko
|
ez
dagoela inolako arazorik. Eragin oso positiboa izan zuen faktore horrek beraien hizkuntza baloratzeko orduan.
|
|
Komunitateen egunerokotasunean sartzen ginen arren, elkarrizketatuek adierazi zuten lasai bizi izan zituztela egoera horiek, beraien hizkuntzan hitz egiten zuten herrikideek egiten zituztelako elkarrizketak, eta ez erroldagile edo zerga kobratzaileek; are gehiago, batzuk harritu egin ziren ikustean ikertzaile elkarrizketatzaileak kitxua hiztun indigenak zirela4 Komunitateetan harridura eragin zuen beste kontu bat zera izan zen: ikustea kitxuaz idazteko
|
ez
dagoela inolako arazorik. Eragin oso positiboa izan zuen faktore horrek beraien hizkuntza baloratzeko orduan.
|