Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2003
‎Balizko suteari aurre egiteko ur hartunerik ez zegoen ikastetxeen %56tan.
‎Larrialdietarako argi sistemarik ez dago ikastetxeen %17tan.
‎Suak atzemateko sistemarik ez dago ikastetxeen %62tan.
‎Larrialdiko irteera adierazten duen kartelik ez dago ikastetxeen %33tan.
2005
‎«Zuzendaria ez dago ikastetxean gertatzen den guztiaz informaturik».
2009
‎Horretaz ari garela, ezin ahantzi A ereduaren eskaera ez dela batere homogeneoa lurralde eta ikastetxeei dagokienez. Gipuzkoan, esaterako, ez da inor aurre-matrikulatu A ikastereduan, eta, Euskal Autonomia Erkidego osoan, ez dago ikastetxe bakar bat ere gutxieneko ratioa (15 ikasleko taldeak) osatzera iristen denik aurre-matrikulazio honetan.
2012
‎60 zentroetatik 27k hartuko dute parte, eta sistema berri bat izango dute hautagaiek ordenagailuekin aztertzeko. Informatizatuta ez dauden ikastetxeei egun horretako azterketa teorikoetarako galdera zerrenda bidaliko die DGTk Internet bidez. Aldaketak azterketa praktikoan Hurrengo hilabeteetan azterketa praktikoa onartzea ere desberdina izango da. «Kalitatezko azterketa praktikoa» ezarriko da, eta hiru zati izango ditu:
2013
‎Lehen Hezkuntzako haurrek hartzen dute parte udaleku horretan eta Amondarainek azaldu duenez," Euskal Herri osotik heldutako umeak herri txiki horretako plazara eraman eta herriko gazteekin kontaktuan jartzen ditugu". Ikastola bera erabiltzen dute aterpetxe, eta herriko ikastetxe bakarra hori izateak ez dago ikastetxe publikorik asko errazten die herrian gauzatu behar dituzten ekintzak ezagutzera ematea. Besteak beste, garai batean ikastolatik pasatako ikasleen upategietara egiten dute bisita," haurrek ikus dezaten ikastolatik pasatako eta eremu erdaldun batean bizi direnek zer egiten duten eta ohar daitezen euskaraz bizi den jendea ere badela".
‎80.000 indigena etxebizitzarik gabe bizi dira, 200 komunitatetan ez dago ikastetxerik, eta 120k ez daukate edateko urik. Irtenbide bakarra gobernua eurekin elkarlanean aritzea dela dio Lehen Nazioen Batzarreko buru Shawn Atleok.
2014
‎Euskalgintzarentzat euskara indartzea lan berria izan da. Kemen handia erakutsi da ikastoletan, baina jendartea ez dago ikastetxeetan bakarrik. Ikastolek euskararen erabilera ziurtatuko zutela uste zen, baina ikastolek euskaren jakintza ziurtatu dezakete, ez erabilera.
2015
‎Zergatik ez zaude ikastetxean?
2016
‎Altzagan ez dago ikastetxerik, eta herriko haurrak Itsasondoko eta Ordiziako eskoletara joaten dira. Dena den, herriko haurren harremanak eta nortasuna sendotzeko, ludoteka egokitu dute.
2017
‎" Izan ere, gizarte honetan, immigranteei eskatzen zaie, baina, aldi berean, ezin zaizkie eskaini integrazio hori gauzatzeko bide egokiak". Euren esanetan, hiriko errealitatea ez da islatzen aniztasunik ez dagoen ikastetxeetan, baina ezta atzerritarrek gehiengoa osatzen dutenetan. " Administrazioak, hezkuntzako gainontzeko eragileekin lankidetzan, jatorria eta errenta indizearen arteko oreka zaindu behar du".
2020
‎Aukera hau gainera irakasleetara soilik mugatzen da, gainerako kolektiboetan ere plantila gehikuntzak erabat beharrezkoak liratekeenean. • Arrakala sozioekonomiko edo teknologikorik handiena titulartasun publikoko ikastetxeetan egon denean, ez dago ikastetxe hauetarako inolako inbertsio gehigarririk, soilik tablet batzuk. Sindikatuok behar pedagogikoei erantzungo dion aurrez aurreko ikasturte baten aldekoak gara zalantzarik gabe, bereziki zaurgarriak diren ikasleak babesteko.
2021
‎gorantz joan da, oraindik gorantz doala ematen du, baina halako batean jaitsi du, dudarik gabe, bere errealitate naturaletik kanpo bezala dagoelako». Halere, ziurtatu duenez, gaur gaurkoz, ez dago ikastetxerik ixteko zorian: «Nik behintzat ez dut kezkarik eskolak ixteko; kontrakoa ikusten dut, mantentzearen aldeko apustua dagoela».
2022
‎«Zerbitzua da, hezkuntzarako oinarrizko eskubidea asetzera bideratua. Erdigunean ez daude ikastetxeak, baizik zerbitzua eta ikasleak». Arrese:
2023
‎haur horiei (Lehen Hezkuntzako amaiera) zer afaltzen zuten galdetzen genienean, astean hiru egunetan telebista ikusten hestebete ogitartekoa hartzen zutela erantzuten zuten. Hau da, haurren elikaduraren arazoa ez dago ikastetxeetan. Gazteengan eragin handia dute zenbait influencerek.
‎Mugitzea, zenbait kasutan, ezinbestekoa da, herri batzuetan ez baitago ikastetxerik: «Biztanleriaren dentsitatea eta hezkuntza eskaintza zenbat eta txikiagoak izan, orduan eta handiagoa da ikasleek egiten duten distantzia».
‎Izan ere, salatu dute A ereduko ikastetxe publikoetan «maila apalekoak» direla ikasleak, eta «ia gehienak etorkinak». Sarri, gainera, berez ez dagokien ikastetxeetara joaten dira ikasle horietako asko, «haien hobe beharrez dela aitzakia hartuta».
‎Nafarroan ez dago ikastetxeetan telefono mugikorrak berariaz erabiltzeko araurik, eta, beraz, gai hori ikastetxe edo institutu bakoitzaren esku gelditzen da. Kasu batzuetan debekatuta dago eramatea, bertze batzuek eramatea baimentzen dute, baina ez erabiltzea, eta bertze batzuek ez dute mugatzen beren bizikidetza araudian.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia