Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2004
‎–Tolerantzia/ intolerantzia?,. Lan munduari buruz gogoetak, behaketak?,. Eskolaren funtzioa?,. Gogoeta bat Europa mundu zibilizazio kontzeptuaz?... Beraz, jarrera balio atala ez dago ikasleei ideia jakinak txertatzera bideratua, baizik euren pentsatzeko gaitasuna lantzera, beren ideien oinarriak bilatzen bultzatzera eta oro har zentzu kritikoa garatzera.
2008
‎366 Datu guztiak Granja Pascual-ek jaso ditu (1994a) salbu zuzendu dizkiodan pare bat. Zero ikasleko ikasturteek (1890/ 91, etab.) ez dute esan nahi une hartan ez zegoela ikaslerik, baizik ez dela orduko daturik gorde.
2011
‎Garbi dagoena da samiera ikasgai modura irakatsita bakarrik ez dagoela ikasleek hizkuntza hau ikastea lortzerik, nahiz eta hizkuntzekiko jarrera positiboak bultza litzakeen.
‎elkarren osagarriak eta elkarren beharra dute euskararen kontuetan. Txanpon beraren alde biak dira, ez baitago ikaslerik gabeko irakaslerik.
2013
‎1,30 euroko prezioa du, baina 1,10 eurora jaisten da Creditrans edo Barik txartelak erabiliz gero. «Baina ez dago ikasleentzako txartelik edo beherapenik», kexu da Sainz. «Astean hamahiru euro ordaintzen ditugu, berandu heltzeko, eta estu estu bidaiatzeko.
‎Aitaren «ilusio zazpuztuak» bideratzeaz gain, hutsune bat betetzea ere bada urtarrilean ireki zuten eskolaren helburuetako bat. Izan ere, jazz musika menperatzea eskatzen dute kontserbatoriora sartzeko proban, baina ez dago ikasleak horretan trebatuko dituen eskolarik. «Garai jakin batean, jazza eskaintzen zuten goi mailako ikasketak agertuz joan ziren Donostian eta Iruñean, kasurako, baina ez horietara sarbidea prestatzeko erdi mailako eskolarik», azaldu du Teresa Zabalzak.
‎Azterketa jakin batzuetan sartzeko eskatzen den proba da. «Estatu Batuetako unibertsitate gehienek ingelesez ez dauden ikasleei eskatzen diete ingelesez sartzeko baldintza gisa», azaldu du EFEducation First enpresako bozeramaile batek. 130 herrialdetako 8.500 unibertsitate eta erakundek baino gehiagok onartu dute azterketa hori, hezkuntza proba hauek mundu osoan kudeatzen dituen Educational Testing Services (ETS) delakoaren arabera.
‎hautakortasun nota igotzeko. Nola erreklamatu selektibitate nota Oharrak argitaratu eta hiru eguneko epean erreklamatu edo bigarren zuzenketa eskatu daiteke. HAPera aurkeztu diren eta argitaratutako oharrekin ados ez dauden ikasleek hiru egun balioduneko epea dute honetarako: kalifikazioak erreklamatzea fase desberdinetakoak, banakako azterketak edo azken nota.
‎Bestalde, baztertzeko arriskuan dauden ikasleek teknologia berriak eskuratzeko aukera gutxiago dute, eta horrek esan nahi du ez direla hain ohituta egongo kultura digitala eta beren adineko gainerako gazteek (%78) edo sare sozialek (%56 eta %79, hurrenez hurren) baino Internet gutxiago menderatzea (%55). Sare horietara, egunero, gizarte bazterketako arriskuan ez dauden ikasleen erdiak (%26) lotzen dira. 2011n Galizian egindako azterlan batek ere zehaztu zuen baliabide gehien dituzten ikasleak goi mailakoak dira. Ondorio hori errepikatu egin da Adsis Fundazioaren azterlanean, non 24 institutu publikotako 2.970 nerabek parte hartu baitute arriskuan dauden nerabeen %18, 4.
‎Eremu horretan, berriz, etsita eta bakarrik sentitzen zen. Ez zuen ulertzen zergatik izaten zen horren interes eta jakin min gutxi, zergatik ez zegoen ikasle gehiagorik bere doktorego ikastaroetan. Ahaleginak eta bost egin zituen soziolinguistika matematikoa azaltzeko eta zabaltzeko; euskaraz ez ezik, frantsesez, ingelesez eta gaztelaniaz argitaratu zuen, hitzaldiak, mintegiak eta ikastaroak egin zituen.
2014
‎Argi utzi behar dena, eskolan, irakasleek ikasleak dituztela da, eta ez seme alabak. Familian, ordea, ez daudela ikasleak, baizik eta seme alabak. Eskoletan harremana curriculumaren bitartez egiten da, eta familian, sentimenduen bidez." Irakasleak eskolaz aldatzen badu, berarekin daramana karpeta da.
2015
‎Aztertzen badugu nork hartzen duen hitza batez ere gelan, adituen arabera, irakasleek ahaztu egiten dute gehienetan beraiek hitz egiten dutela eta ikasleen parte hartzeek gutxitan jasotzen dutela trataera didaktikoa (Bain, 1994). Gainera, ez dago ikasleen ekoizpen luzerik, hortaz, badirudi hitz egiten ikastea esaldi zuzenak egiten ikastea dela, gelako elkarrizketen oinarrian behin eta berriz gertatzen diren" galdera erantzuna ebaluazioa" formatuaren arabera. Hori nahikoa al da?
‎Uste dute gaur egungo hezkuntza sistemak ez diola inori onik egiten. «Bizi Tokin ez dago ikaslerik, ezta irakaslerik ere. Denok ikasten dugu», dio Etxebarnek.
2018
‎Izen handiko akademia zahar eta elitista batean kokatzen zen pelikula, soilik mutilak zeudena. Irakasleak autoritate bakarra ziren, eta ez zegoen ikaslerik autoritate hori zalantzan jar zezakeenik. Halako batean, irakasle berri bat azaldu zen, John Keating, Robin Williamsek interpretatzen zuena.
2021
‎nork galderari azkarren erantzungo, nork egitekoak lehenago bukatuko, matematikan abila etiketa jasotzeko aukera zuten ikasleak lehian aritu ohi ziren, klase ertain altuko mutiko zuriak gehienak. Lehiaketa horretan lehenengo postuetan ez egoteak ikasleen artean larritasuna eragin ohi zuela oroitzen du Eirek. Anek, berriz, uste du irakasteko eta ikasteko modu horrek matematikarekiko hartu emanak gaiztotzen dituela, batez ere, lehiakor izateko hezi ez dituzten ikasleen edota etxetik motxila betearekin datozenen artean.
‎Zorionez, bizirik dauden heinean, ez dago ikasle, herritar edo paziente idealik. Ezintasun horretan pertsonen askatasuna dago jokoan:
‎Ez dago ongi ezjakintasunaren alardea egitea, baina erudituaren papertxoa jokatzea ez al da okerragoa? Tarkovski nor den jakingo banu ez nengokeen ikasle, irakasle baizik!
2022
‎Egoera horiek aukera ona dira hainbat gai jorratzeko, dela klimaz eta eguraldiaz hitz egiteko, dela pinuak moztu dituztenez eta hezegunea maldan dagoenez lokaztea normala dela azaltzeko. Gainera, gelako dinamikan hain eroso ez dauden ikasle batzuek beren burua nabarmenduta ikusi dute bat batean, ezagutza handiagoa dutelako natur kontuetan edota kanpoko ekintzetan hobeto moldatzen direlako," eta lau pareten artean sufritzen dutenen autoestimurako ere ona izan da".
‎Azterketa astea da unibertsitateko ikasleentzat, beraz, ez dago ikaslerik erakusketan. «Haientzat ez da garairik onena erakusketa batera joateko», azaldu du Gonzalezek.
‎Proposamena, benetan, desberdinen arteko bizikidetzaren aldekoa balitz, egoera zaurgarrian ez dauden ikasleen banaketa ere gauzatu litzateke, edo, gutxienez, beren ingurunetik urrun dauden ikastetxeetara egiten duten ihesa ordaintzeari utzi genioke, non ez dugun uste egoera sozial oneko familiek duten ikastetxea aukeratzeko askatasuna beste edozein irizpideren gainetik dagoen. Ikasle zaurgarriak banatzea, eta ez ikasle guztiak, ez da eraginkorra, neurri diskriminatzailea da, desberdintasunak sortzen ditu eta ikasleen zati bat estigmatizatzeko arriskua du.
‎Dekretuak, gainera, beste eragin gaizto bat ere izan dezake: ikasle kalteberatzat jotzen ditu prekaritate egoera sozial edo ekonomikoekin zerikusirik ez duten hainbat egoera (gaitasun handiak, eskola edo heldutasun atzerapenak, arreta arazoak, hezkuntza premiak), eta, beraz, itunpeko ikastetxeek benetan egoera sozial zailean ez dauden ikasleekin estali ahal izango lukete zaurgarritasun kupoa. Hori gutxi balitz, banaketa orekatua bi eta hiru urteko geletan aurreikusten da (22 ikasturtetik aurrera), ikaskuntza arazoak eragindako zailtasunak oraindik antzeman ezin izan direnean.
2023
‎Hemen ez dago ikaslerik!
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia