2004
|
|
–Tolerantzia/ intolerantzia?,. Lan munduari buruz gogoetak, behaketak?,. Eskolaren funtzioa?,. Gogoeta bat Europa mundu zibilizazio kontzeptuaz?... Beraz, jarrera balio atala
|
ez
dago ikasleei ideia jakinak txertatzera bideratua, baizik euren pentsatzeko gaitasuna lantzera, beren ideien oinarriak bilatzen bultzatzera eta oro har zentzu kritikoa garatzera.
|
2008
|
|
366 Datu guztiak Granja Pascual-ek jaso ditu (1994a) salbu zuzendu dizkiodan pare bat. Zero ikasleko ikasturteek (1890/ 91, etab.) ez dute esan nahi une hartan
|
ez
zegoela ikaslerik, baizik ez dela orduko daturik gorde.
|
2011
|
|
Garbi dagoena da samiera ikasgai modura irakatsita bakarrik
|
ez
dagoela ikasleek hizkuntza hau ikastea lortzerik, nahiz eta hizkuntzekiko jarrera positiboak bultza litzakeen.
|
|
elkarren osagarriak eta elkarren beharra dute euskararen kontuetan. Txanpon beraren alde biak dira,
|
ez
baitago ikaslerik gabeko irakaslerik.
|
2013
|
|
1,30 euroko prezioa du, baina 1,10 eurora jaisten da Creditrans edo Barik txartelak erabiliz gero. «Baina
|
ez
dago ikasleentzako txartelik edo beherapenik», kexu da Sainz. «Astean hamahiru euro ordaintzen ditugu, berandu heltzeko, eta estu estu bidaiatzeko.
|
|
Aitaren «ilusio zazpuztuak» bideratzeaz gain, hutsune bat betetzea ere bada urtarrilean ireki zuten eskolaren helburuetako bat. Izan ere, jazz musika menperatzea eskatzen dute kontserbatoriora sartzeko proban, baina
|
ez
dago ikasleak horretan trebatuko dituen eskolarik. «Garai jakin batean, jazza eskaintzen zuten goi mailako ikasketak agertuz joan ziren Donostian eta Iruñean, kasurako, baina ez horietara sarbidea prestatzeko erdi mailako eskolarik», azaldu du Teresa Zabalzak.
|
|
Azterketa jakin batzuetan sartzeko eskatzen den proba da. «Estatu Batuetako unibertsitate gehienek ingelesez
|
ez
dauden ikasleei eskatzen diete ingelesez sartzeko baldintza gisa», azaldu du EFEducation First enpresako bozeramaile batek. 130 herrialdetako 8.500 unibertsitate eta erakundek baino gehiagok onartu dute azterketa hori, hezkuntza proba hauek mundu osoan kudeatzen dituen Educational Testing Services (ETS) delakoaren arabera.
|
|
hautakortasun nota igotzeko. Nola erreklamatu selektibitate nota Oharrak argitaratu eta hiru eguneko epean erreklamatu edo bigarren zuzenketa eskatu daiteke. HAPera aurkeztu diren eta argitaratutako oharrekin ados
|
ez
dauden ikasleek hiru egun balioduneko epea dute honetarako: kalifikazioak erreklamatzea fase desberdinetakoak, banakako azterketak edo azken nota.
|
|
Bestalde, baztertzeko arriskuan dauden ikasleek teknologia berriak eskuratzeko aukera gutxiago dute, eta horrek esan nahi du ez direla hain ohituta egongo kultura digitala eta beren adineko gainerako gazteek (%78) edo sare sozialek (%56 eta %79, hurrenez hurren) baino Internet gutxiago menderatzea (%55). Sare horietara, egunero, gizarte bazterketako arriskuan
|
ez
dauden ikasleen erdiak (%26) lotzen dira. 2011n Galizian egindako azterlan batek ere zehaztu zuen baliabide gehien dituzten ikasleak goi mailakoak dira. Ondorio hori errepikatu egin da Adsis Fundazioaren azterlanean, non 24 institutu publikotako 2.970 nerabek parte hartu baitute arriskuan dauden nerabeen %18, 4.
|
|
Eremu horretan, berriz, etsita eta bakarrik sentitzen zen. Ez zuen ulertzen zergatik izaten zen horren interes eta jakin min gutxi, zergatik
|
ez
zegoen ikasle gehiagorik bere doktorego ikastaroetan. Ahaleginak eta bost egin zituen soziolinguistika matematikoa azaltzeko eta zabaltzeko; euskaraz ez ezik, frantsesez, ingelesez eta gaztelaniaz argitaratu zuen, hitzaldiak, mintegiak eta ikastaroak egin zituen.
|
2014
|
|
Argi utzi behar dena, eskolan, irakasleek ikasleak dituztela da, eta ez seme alabak. Familian, ordea,
|
ez
daudela ikasleak, baizik eta seme alabak. Eskoletan harremana curriculumaren bitartez egiten da, eta familian, sentimenduen bidez." Irakasleak eskolaz aldatzen badu, berarekin daramana karpeta da.
|
2015
|
|
Aztertzen badugu nork hartzen duen hitza batez ere gelan, adituen arabera, irakasleek ahaztu egiten dute gehienetan beraiek hitz egiten dutela eta ikasleen parte hartzeek gutxitan jasotzen dutela trataera didaktikoa (Bain, 1994). Gainera,
|
ez
dago ikasleen ekoizpen luzerik, hortaz, badirudi hitz egiten ikastea esaldi zuzenak egiten ikastea dela, gelako elkarrizketen oinarrian behin eta berriz gertatzen diren" galdera erantzuna ebaluazioa" formatuaren arabera. Hori nahikoa al da?
|
|
Uste dute gaur egungo hezkuntza sistemak ez diola inori onik egiten. «Bizi Tokin
|
ez
dago ikaslerik, ezta irakaslerik ere. Denok ikasten dugu», dio Etxebarnek.
|
2018
|
|
Izen handiko akademia zahar eta elitista batean kokatzen zen pelikula, soilik mutilak zeudena. Irakasleak autoritate bakarra ziren, eta
|
ez
zegoen ikaslerik autoritate hori zalantzan jar zezakeenik. Halako batean, irakasle berri bat azaldu zen, John Keating, Robin Williamsek interpretatzen zuena.
|
2021
|
|
nork galderari azkarren erantzungo, nork egitekoak lehenago bukatuko, matematikan abila etiketa jasotzeko aukera zuten ikasleak lehian aritu ohi ziren, klase ertain altuko mutiko zuriak gehienak. Lehiaketa horretan lehenengo postuetan
|
ez
egoteak ikasleen artean larritasuna eragin ohi zuela oroitzen du Eirek. Anek, berriz, uste du irakasteko eta ikasteko modu horrek matematikarekiko hartu emanak gaiztotzen dituela, batez ere, lehiakor izateko hezi ez dituzten ikasleen edota etxetik motxila betearekin datozenen artean.
|
|
Zorionez, bizirik dauden heinean,
|
ez
dago ikasle, herritar edo paziente idealik. Ezintasun horretan pertsonen askatasuna dago jokoan:
|
|
Ez dago ongi ezjakintasunaren alardea egitea, baina erudituaren papertxoa jokatzea ez al da okerragoa? Tarkovski nor den jakingo banu
|
ez
nengokeen ikasle, irakasle baizik!
|
2022
|
|
Egoera horiek aukera ona dira hainbat gai jorratzeko, dela klimaz eta eguraldiaz hitz egiteko, dela pinuak moztu dituztenez eta hezegunea maldan dagoenez lokaztea normala dela azaltzeko. Gainera, gelako dinamikan hain eroso
|
ez
dauden ikasle batzuek beren burua nabarmenduta ikusi dute bat batean, ezagutza handiagoa dutelako natur kontuetan edota kanpoko ekintzetan hobeto moldatzen direlako," eta lau pareten artean sufritzen dutenen autoestimurako ere ona izan da".
|
|
Azterketa astea da unibertsitateko ikasleentzat, beraz,
|
ez
dago ikaslerik erakusketan. «Haientzat ez da garairik onena erakusketa batera joateko», azaldu du Gonzalezek.
|
|
Proposamena, benetan, desberdinen arteko bizikidetzaren aldekoa balitz, egoera zaurgarrian
|
ez
dauden ikasleen banaketa ere gauzatu litzateke, edo, gutxienez, beren ingurunetik urrun dauden ikastetxeetara egiten duten ihesa ordaintzeari utzi genioke, non ez dugun uste egoera sozial oneko familiek duten ikastetxea aukeratzeko askatasuna beste edozein irizpideren gainetik dagoen. Ikasle zaurgarriak banatzea, eta ez ikasle guztiak, ez da eraginkorra, neurri diskriminatzailea da, desberdintasunak sortzen ditu eta ikasleen zati bat estigmatizatzeko arriskua du.
|
|
Dekretuak, gainera, beste eragin gaizto bat ere izan dezake: ikasle kalteberatzat jotzen ditu prekaritate egoera sozial edo ekonomikoekin zerikusirik ez duten hainbat egoera (gaitasun handiak, eskola edo heldutasun atzerapenak, arreta arazoak, hezkuntza premiak), eta, beraz, itunpeko ikastetxeek benetan egoera sozial zailean
|
ez
dauden ikasleekin estali ahal izango lukete zaurgarritasun kupoa. Hori gutxi balitz, banaketa orekatua bi eta hiru urteko geletan aurreikusten da (22 ikasturtetik aurrera), ikaskuntza arazoak eragindako zailtasunak oraindik antzeman ezin izan direnean.
|
2023
|
|
Hemen
|
ez
dago ikaslerik!
|