Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2010
‎" Ez dago hizkuntza osorik, ez dago gure ideia guziak eta gure sentsazio guziak azaltzeko gauza den hizkuntzarik; ñabardura lar bereziak dira eta gehiegi... Adibidez, amodio eta gorroto deitu behar izaten diegu orokorki mila amodio eta mila gorroto desberdinei; berdin gertatzen da gure oinazeez eta gure atseginez mintzo garenean". 1384
‎" ez dago gure interesentzat ezer kaltegarriagorik Fezetik hain hurbil estatu musulman independente eta modernizatu bat baino". 551
2011
‎Gaurko gazteriak agintea hartzen badu, ez dago gure herriaren etorkizunaz baikor izaterik. Izan ere, gazteak jasanezinak dira, zoroak, ikaragarriak.
‎Eta nor bere buruaz ari garela ere, orain artekoak berdin berdin balio omen du: geure burua ezagutzen saiatzeko ez dago gugandik alde egitea bezalakorik. Beste kontu bat da nola egin litekeen hori, printzipioz nahiko zaila baitirudi.
‎Are gehiago: istorio haien pertsonaien bizipenak ez zeuden gugandik horren urruti, eta horregatik Laboa edo Achiaryren zenbait interpretazio dira abangoardia baten barruan unibertsal.
‎Badu honekin zerikusirik zuzenekoak eta grabaketak tratatzeko egokitu diren joera ezberdinak. Achiaryren grabaketen erdiak jendaurreko emanaldietan hartuak dira, eta estudioko ia guztiak zuzenean grabatuak, inprobisazioari ematen dion lekuak behartuta. Musikari laguntzaile batzuekin ibilbide luzea egin arren, ez dago gurean bera bezalako kasurik non grabatuak utzi dituen ia lan bakoitzeko instrumentista ezberdin bat nabarmentzen den. Horren haritik esan behar da instrumentista horiek ez direla izan" konponketa egileak", edo bigarren mailako apaingarri gisa tratatuak.
‎Baionako taberna hartan berrogei edo berrogeita hamar urteko atzera bueltako bidaia egin nuen. Esan bezala, bertan ez zegoen gure musikarekiko bizipenak zeharo aldatu dituen teknologiaren arrastorik. Emanaldi hartara joan aurretik Baionako kaleetan barna ibilia nintzen, eta beste bi edo hiru emanalditan egona:
‎Baina, baina., ihardetsi zion Marcok, hemen ere lan egin dezakezu, Cinecitth n esaterako... Begira, Marco, azaldu zion neskak, ni Ekialdekoa naiz eta iruditzen zait Mendebaldeko publikoa ez dagoela gu onartzeko prest, haren aktore eta filmen artean ez, bederen. Hoberena Txinara itzultzea izanen da.
2012
‎Ahaztu egin nahiko genuke behingoz halako kontu hura, norbaiti nonbait entzundakoa; baina ezin dugu buruan, begian bezala, painelu baten punta bustia sartu eta oroitzapena, xakarra, atera. Esan litzateke, gaur eguneko hizkeraz baliatuz, ez dagoela gure memorian gauza garbirik; zuzen eta osoki jaso nahiko genukeenarekin batera, hainbat spam barneratzen zaigula bertan.
‎Gogoan dut hamar edo hamabi urteko mutikoa nintzenean izugarrizko zalaparta izan zela inguruan. Eskolako garai hartan beste hizpiderik ez zegoen gure artean. Laster batean munduaren amaiera izango zen, denok hilko ginen, gizateria osoa desagertuko zen bat batean.
2013
‎Une honetan hizkuntza minorizatu bat fundamentuz garatzeak bietako bat eskatzen du: edota aro garaikidean hizkuntza berreskuratu duten beste herri batzuk egin duten bezala botere plangintza sendo bat, gobernu indar tinko bat hizkuntzari espazio hegemoniko indartsuak sortzeko (eta begi bistara ez dago gure kasuan eskura posibilitate hori bizi gareneko koordenada demolinguistiko, territorial eta politikoetan, hau ez da Israel), edota bestela hiztun masa zibilaren atxikimendu sendo xamarra, ilusio apar gorakor bat, frankismo ostean izan dugun moduan. Lehena ez da kalkulu politiko zuhurretan sartzen, eta bigarrena ahultzen ari zaigu.
2014
‎Kaletarrak ziren gurasoak, biak Donostian bertan sortuak. Hitz hori, ordea, ez zegoen gure orduko hiztegian. Esparru honetan ere, hitza izana baino beranduago etorri zen.
‎" Señor, eterno Dios, ante tu altar hoy vengo suplicante, ella se fue y yo quiero morirme...", irratian ikasia. Puntu horretan esan zuen Margak kanta hori ez zela, agian, guztiz garbia, abeslariak aitortzen zuen hiltzeko gogo hori ez zela sanoa, ez zegokigula guri hori kantatzea eta agian berriz aitortzera joan genukeela. Elizara sartu eta berriz jarri ginen ilaran, patrikan genuen mantila buruan jarri ondoren, garbitasun eske.
‎Sasoi hartan ostiralero egin behar zen bijilia, aita santuak saltzen zituen buldak erosi ezean. Aitak, ordea, esaten zuen ostiraletan haragia edo lukainka jateko baimena aita santuak espainolei eskainitako grazia zela eta, beraz, ez zegokigula guri, guk urte osoan egin behar genuela bijilia, ez garizuman bakarrik. Amak, badaezpadan, erosten zituen buldak, baina esplikatzen zigun ez geniola aitari ezer kontatu behar, aseguru gisa erosten genituela.
2015
‎Antzeko zer edo zer esan genuke Gorostegik explizitatu dizkigun gainerako adibideen gainean, eta, jakina, aipatubako beste hainbat eta hainbat kasutan, zeintzuak garbizalekeriak estigmatizatu baitzituen. Gure literaturan purismoak leize bat zabaldu du, leize bat ikaragarria, zeinaren sakona eta zabala neurtzeko ez baitago gure liburuak eskuetan hartzea besterik, alde batean XIX. mendera artekoak eta bestean XX. mendetik aurrerakoak.
‎Haien aldarriak, haien txantxak entzun ondoren, ikusi egin behar dut jende hon. Txabalek prestatu dituen adarren zuloetatik ez dira ikusgarri, ez baitaude gure azpian, bidean urrunag° baizik. Sasitzaren babestokitik atera ncriz.
‎Orain, egoera hori errepikatzen ari dela ematen du," gure esku dago" esaten denean. Konpentsazio emozional bat da, ezer ez dagoelako gure esku, baina egoera hori aldatu nahi dugu, hain zuzen. Anbiguotasun eta paradoxa ederra da:
‎Anbiguotasun eta paradoxa ederra da: ezer ez dago gure esku, baina horrexegatik esaten dugu gure esku dagoela, geure esku egotea eskatzen dugulako, geure esku hartzeko eskubidea asumitzen dugulako. Eta eskubidea, badakizue, hau ere beste anbiguetate edo paradoxa bat da:
‎askatasuna, demokrazia, igoalitarismoa. Baina ideal abstraktuak ziren, ezer ez zegoen gure esku, eta geure esku hartu nahi genuen. Idealak kolektiboak ziren, eta gizarte berri libre, demokratiko, igoalitario baten goiburutzat genituen.
‎Eta baita Gure Esku Dagoren gainean esaten dena ere; paradoxa bat dela, alegia. Ezer ez egon arren gure esku horrek bultzatzen gaituela gure esku dagoela esatera. Zelako ondo esana iruditu zaidan.
2016
‎hogeita hamar urteko hegazkin azafata ohia, berari buruzko informeak aipatzen zuen presentzia onari begi urdin ilun zoragarri batzuk gaineratzen zizkiona. " Presentzia ona duzu dudarik gabe, hizkuntzak dakizkizu, diplomatua zara erlazio publikoetan, beraz ez dago gure aldetik inolako arazorik, postua zurea da nahi baduzu. Hemen ulertzen ez dena zera da, ea zergatik hartu nahi duzun zuk.
2017
‎Zer bizimodu zeraman. Hala ohartu ninduan ez zegoela gure eskuetan, ene eskuetan, ezer aldatzea. Istripuaren tokia ere ikusi nian gugelmaps horretan.
‎Joan dan aspaldi ikusi degu guk jostaketa flakorik ez nuen uste Euskal Herrian behin ere horrelakorik Atzerritako dantza berriak gure gazteak harturik; baina ez dago gure asaben sueltoa bezalakorik.
2019
‎" Ume indigena, gure artean hezi arren, gure hizkuntza ikasi eta gure ohituretara egokitu arren, bere lurraldera doanean, ez dago gugana itzularazteko modurik. Alderantziz, zuri bat bahitzen dutenean indigenek, arra zein emea, haiekin heziz gero, umearen ahaideek berreskuratze saria ordaintzen dutenean, hark ez du itzuli nahi izaten...".
2020
‎[AB] Ez dakizu noraino sentitzen dudan zure mina, Carlos, baina hori dena ez dago gure esku.
‎Eta ministeriokoak, besoak antxumaturik. Besterik egitea ez dago gure esku. Sentitzen dugu.
‎Ulertzen dut haren jokabidea; hori bera eginen luke edonork. Arazoa da kinka larrian kokatzen gaituena, inolako diskreziorik gabe kontaktu bila dabil eta hori ez dago gure esku. Hamaika bider azaldu diot EHASen ingurukoekin daukagun ezinikusia.
2021
‎Nobel sarien emanaldiko argazki ofizial horretan, baina, ez dago gure Nobel saridun ia bakarra, hau da, ez dago Rene Cassin legelari eta zuzenbide irakasle baionarra, 1968ko Bakearen Nobel sariduna izendatu zutena Giza Eskubideen Aldarrikapen Unibertsala kari. Absentzia hori ulertu ezinik ibili naiz hara hona, horren arrazoia dokumentatu guran.
‎Kontrara, uste dut arrazoi nahikoak daudela pentsatzeko adin nagusitasuna askatasuna eta autonomiahelburu duen proiektu ilustratu modernoa gauza ezina dela eskolan eta, okerrena dena, luzaroan gauza ezina izaten jarraituko duela; are gehiago, baliteke berez gauza ezina izatea. Hortaz, Izuzkizarekin, ez gaitezen inozoak izan, ez baitago gu salbatuko gaituen metodo, plan edo legerik. Aldaketa ezinbestekoa zaigun arren, mundua konpon dezakeen aldaketa ezinezkoa den heinean, eskola munduak pairatzen dituen gaitzen isla hutsa ez izateko borroka titanikoa baino ez zaigu geratzen irakasleoi, hots, etengabeko erresistentzia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia