Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 84

2001
‎Mutikoak ez zeuden gizona hiltzekotan. Nair ek, ordea, horietako bat ezagutu egin zuen.
‎gazte gaztetandik herriaren ahotik jasotzea aski ez dela, ezagunago eta iraunkorrago bihur banitza, inprimatzea dela bide". Eta inork pentsa ez dezan ez dagokiola gizon ikasiari ezjakinen esaerak biltzea, lan horri berari lotu diren jakintsuen izenak ematen dizkigu andanan, Aristotelesez beheiti.
2003
‎Gizonaren autonomiaren etsaia eta eragozpena zen Jainkoa baizik. Euskaltzaletasunak uste zuen bezalako gizartean ez zegoen gizonarentzat autonomiarik (R. Arregi, 1971: 121).
‎Baina ikusirik ez dagoela kulturaren edo kultur prozesuaren esanahiaren ulermena bideratzerik indarrean dauden kontzeptuak argitugabe, gogoeta honek kontzeptuzko elementuak ekarri nahi ditu kultur prozesuaren ulermenean sakontzeko, hori nahitaezkoa baita kultur proposamen egokiak egin eta, oro har, gizadiaren egoera, naturaren egoera eta norbanakoaren egoera hobetzeko, gizatasunaren balio guztiak barne harturik (hau da, Europako kulturak beti aintzat hartu izan dituen balioak. Nire ustez, ez baita hori aldatzeko beharrik), balioak ez baitira errespetatzen ari, eta ez daude gizon emakume guztien eskura. Helburu hori lortzeko asmoz, ezagutzaren modus operandi a gehiago interesatzen zaigu —horixe baita giza nortasuna edo izaera azaltzen duen giltzarria—, opus operatum a baino, hau da, ezagutza edo jakintza guztien gauzapen kulturala baino.
2004
‎Hizkuntza horiek, hortara, bizitzatik kanpo jarri dira: ez daude gizonaren zerbitzuko.
‎Hala, ezin pentsa daiteke gizakide ez den gizakirik. Gizartearen (senideen, lagunartearen, herrikideen) elkarreraginik gabe ez dagoke gizon emakumerik, gizakiak gizartea baitu sehaska, hazkurri eta jokaleku. Gizartea diogunean antropologiak ulertu ohi duen oinarrizko zentzuan diogu:
2005
‎Baina ez da justua inorentzat egiten ari garen hastapen trakets hauek lau haizetara hedatzea». Oraindik ez dago gizonen aldetik hausnarketa kolektibo bat. Eta Arrizabalagaren ustez, batasun hori errazago lortuko dute titularrik gabe.
‎–Mila aldiz esan ninan ez dagoela gizonez fidatzerik, eta, barru barrutik hats hartzen zuela, behinola ikasitako Manifestu Komunistaren paragrafoa errezitatu zion, ahots sendoz eta erabakitasun handiz?: Gizaki libreak eta esklaboak, patrizioak eta plebeioak, baroiak eta glebako jopuak, maisuak eta ofizialak?
‎Beraz, frankismoak emakumearen inguruan bultzatutako irudia aldatu egin zen: emakumea ez zegoen gizonaren azpitik, ez zen gutxiago, soilik, ezberdina, zen.
2006
‎Haurdun dauden emakumeek 300 mikrogramo iodo hartu behar dituzte egunean. “Iododun gatzaren ohiko kontsumoarekin, haurdun ez dauden gizonek eta emakumeek dosi egokiak bete ditzakete”, dio Arenak. Tiroide guruinak iodoa behar du funtzionatzeko eta pertsonaren garapen mental eta fisikoa mantentzeko.
2007
‎Duela gutxi Sydneyn egin den GIBaren Prebentzioari, Tratamenduari eta Patogenesiari buruzko IV. Konferentzian, datu batzuk argitaratu ziren. Datu horien arabera, gizonen zirkunzisioa HIESaren epidemiari aurrea hartzeko estrategia bat da, esku hartze horren pean ez dauden gizonek bi aukera baino gehiago baitituzte birusa harrapatzeko. Hala ere, gaur egun, adituek ohartarazi dute hiesaren aurkako partida galtzen ari dela; izan ere, pertsona batek tratamendua jasotzen duen bitartean, sei infektatu egiten dira.
‎WHO «Zirkunzisioak %60 murrizten du emakumeen hiesaren birusaren transmisioa gizonei, eta 10 urtean 2 milioi infekzio berri eta 300.000 heriotza ekidin ditzake Saharaz hegoaldeko Afrikan», esan zuen Robert Bailey adituak International AIDS Societyk antolatutako GIBaren Prebentzioari, Tratamenduari eta Patogenesiari buruzko IV. Konferentzian. Baileyk, 1995 urteaz geroztik gizonezkoen erdainkuntza prebentzio estrategia gisa ikertzen duenak, adierazi zuen esku hartze horren pean ez dauden gizonek birusa harrapatzeko bi aldiz eta erdi aukera gehiago dituztela. Gaur egun, gero eta interes handiagoa dago gizonezkoen zirkunzisioak GIBaren transmisioaren aurrean eman lezakeen babesari buruz.
2008
ez dago gizonik, bertsoak (34 or.). Poemaren mamiari gehitu ziotenaz landa, zaila da pentsatzea, bertso berriak idazten dituenak ez duela poemaren distribuzioan parte aktiborik hartzen.
2009
‎Maria zein Paulo?, etab. Eta kontrasterako: . Goizuetan ez dago gizon ttikirik? (UBM, 92), eta. Guretan beti ikusi dugu gizona/ bakoitz bezala??
‎(HGB, 36). Eta mahatsondoari eta berriro lurrari aludituz,, orpo herririk gabe/ ez dago gizonik? (HGB, 37; ik. halaber 62).
‎datza harentzat askatasuna. Alegia, edozein momentutan ez dago gizon emakumearen esku mundua iraulkatu ahal izatea, askatasun politiko sozialak, ekonomikoak erdiestea. Baina horrek ez du gezurtatzen gizon emakumea berez, tout entier et toujours libre?
‎Horretaz gain, egonaldian zehar denbora nahikoa izatea eskatu zuen, norbere eginkizun moduan, Morris Hill hilerrian zetzan aitonaren hilobia bisitatzeko aukera izateko. Dolores Totoricak [Totoricagüenak] hainbat dei eta egun behar izan zituen hilobia bilatzeko, baina konturatu zen ez zegoela gizon honen oroitarririk eta, are gehiago, Morris Hilleko artxiboek erakusten zutenez, ehorzketa batzuetan hilarria erosteko diru faltan, hainbat euskaldun oroitarririk gabeak zirela. Dohaintza emaile anonimo batek ordaindu zuen premiazko azkartasunez enkargaturiko hilarria, eta Iñaki Goikoetxetak ehorzte gunean geratu eta gogoeta egin ahal izan zuen.» (Totoricagüena, 2004:
‎Sakratuaren sentimendua erlijioa baino askoz zaharragoa da, gizon emakumeak bezain zaharra. Are gehiago, ez dago gizon emakumerik, ez dago giza komunitaterik sentimendu hori agertu ezean. Erlijioak sentimendu sakratu horren aldaera bat dira.
2010
‎are ergelagotzat hartuko duzu, jakiten duzunean zer nolakoa zen Simonek zu bezalako jendearekin zuèn jarrera, intelektualak, oro har, harrokeriaz betetako gizaki pribilegiatutzat baitzituen, eta horregatik ekiditen baitzituen bibliotekak, saloiak eta elkarrizketa espekulatiboak, nahiz eta berak, ez izatez, baina bai adimenez? hartarako dohainak zituen; sinetsia zegoen, bestalde, intelektualak behar beharrezkoa zuela lan gogorra, gogoa eta adimena bere baitan bilduta gera ez zitezen, eguneroko errealitatetik eta lurreko baztertuen arazoetatik urrun; zer min egin diezazuke, baina, Simone Weilek zuri, Damaso, zuk, zeure iritzien mende mendeko zaren horrek? ez baitago gizon dogmatikoagorik, zientzia jainkotzen duena baino!?, goitik behera begiratzen badiozu??; begiratuko ez diozu, bada, mistikoa ergela, kirtena eta eroa, hirurak batera bada!; eroa, batez ere, trauma, konplexu eta mota guztietako patologia fisiko psikikoek oinpean dutena, Simone Weil ere halatsu, migrainak eragindako buruko min jasanezinak edukitzeaz gain anorexikoa eta masokista ez ote...
‎–Hiruretan bat aukeratzekotan, ordea, Dostoievski. Egia da, bai, garai batean tsarraren aurkako azaldu zena, desterratu ere desterratu baitzuten horregatik, tsarraren aldeko sutsu egin zela azkenean, baina munduan ez dago gizonik, Dostoievskik baino hobeto erakutsi duenik gizakion barrua, hain modu erreal eta sinesgarrian: gizakion miseria moralak batez ere, gizartearenak ere badirenak eta irakurle zintzoa gizartea aldatzera bultzatu behar dutenak?
‎edo haiek zapaltzea, gatibu lanetan. Korolorenko ere indarkeriazale agertu zen bizitzaren azken aldean, Tolstoiren iritziaren aurka, oker ez banago??, kartzeletan edo gulagetan? Dostoievskik erakutsi zidan niri, ordea, planteamenduaren xinpletasunean ezinezkotasun bat zegoela, ez baitago gizon onik ez gaiztorik, osotasun baten barruan ulertua ez behintzat, on bakoitza bere gaiztoak bizi baitu, gaizto bakoitza bere onak bizi duen bezala, gizona halakoa baita eta halakoa izango, mundua mundu denetik mundua mundu den arteino.
‎Baina Gerhardek ez zuen artean bere lezioa bukatu, eta halaxe mintzatu zitzaidan ondotik: . Jainkoa hil zen, eta ez dago gizonarentzako hil ondoko zerurik ez infernurik, zeru eta infernu guztiak lurrari eta gizonaren eskuari atxikiak baitaude geroztik. Jainkoa hil zen, bai, eta gizona dugu Jainko, bere patua norako batean edo bestean bidera dezakeena:
‎Txikikeriak alde batera utzita, haatik, onartu beharrean nago Jainkoa askoz prestidigitatore hobea dela gizona baino, kapelupetik hartz bat ateratzea ez baitago gizonaren esku, gizonaren neurria usoa edo untxia diren heinean. Kapelupetik bi hartz ateratzea, berriz, Jainko ahalguztidun batek lukeen miraria ere bada, zin degizut baietz, baita Jainko sinesgarri baten existentziaren aldeko argudioa ere, ondorioz, behingoagatik?
‎Zaude lasai. Munduan ez dago gizonik ni joko nauenik. Horretan ez dago arrisku handirik.
‎Ez zuen Norak bezainbeste arreta deituko gizonen artean gorputz zuzen eta bular txiki haiekin. Baina jantzi lekuz kanpokoarekin eta ez zegokion gizon zaharrarekin begiratuko ziotenen grina kuriositatetik etorriko zen, ezin asmatutik, nabarmenki zerbaitek ez zuenez orekatzen, zerbait nahastua baitzen, artean formatu gabea. Emazteari ere ez zitzaion oharkabean pasa soinekoak ekarritako aldaketa.
‎Urru­tiko lurretatik zetozen anaia, iloba, koinatu eta gaine­rakoak harritu egiten ziren, itxuraz, ni han ikusita: eta enbarazua ere egingo nien beharbada, zeren, edana ez nagoenean gizon lasaia naizelarik, ez bainintzen oso ona craic kontuetan.
‎Txikikeriak alde batera utzita, haatik, onartu beharrean nago Jainkoa askoz prestidigitatore hobea dela gizona baino, kapelupetik hartz bat ateratzea ez baitago gizonaren esku, gizonaren neurria usoa edo untxia diren heinean... Kapelupetik bi hartz ateratzea, berriz, Jainko ahalguztidun batek lukeen miraria ere bada, zin degizut baietz, baita Jainko sinesgarri baten existentziaren aldeko argudioa ere, ondorioz, behingoagatik...
‎gizon onek gaiztoak garbitzea —ez da kasualitatea gero gizon onak beti indartsuenak izatea...! — edo haiek zapaltzea, gatibu lanetan —Korolorenko ere indarkeriazale agertu zen bizitzaren azken aldean, Tolstoiren iritziaren aurka, oker ez banago... —, kartzeletan edo gulagetan... Dostoievskik erakutsi zidan niri, ordea, planteamenduaren xinpletasunean ezinezkotasun bat zegoela, ez baitago gizon onik ez gaiztorik, osotasun baten barruan ulertua ez behintzat, on bakoitza bere gaiztoak bizi baitu, gaizto bakoitza bere onak bizi duen bezala... gizona halakoa baita eta halakoa izango, mundua mundu denetik mundua mundu den arteino.
‎‘Hiruretan bat aukeratzekotan, ordea, Dostoievski. Egia da, bai, garai batean tsarraren aurkako azaldu zena, desterratu ere desterratu baitzuten horregatik, tsarraren aldeko sutsu egin zela azkenean, baina munduan ez dago gizonik, Dostoievskik baino hobeto erakutsi duenik gizakion barrua, hain modu erreal eta sinesgarrian: gizakion miseria moralak batez ere, gizartearenak ere badirenak eta irakurle zintzoa gizartea aldatzera bultzatu behar dutenak... medikuak ere gaitzaren berri jakin behar baitu, gorputz gaixotik gaitza erauziko badu’ Eta, kasu partikular batera jotzen zuela, gehitu zuen:
‎paradisu sozialista gizonaren zerbitzuan eraiki, eta medikuntza zientziak zuzenduko ditu noizbait biologiaren okerrak, gero eta teknika aurreratuago baten bidez’ Baina Gerhardek ez zuen artean bere lezioa bukatu, eta halaxe mintzatu zitzaidan ondotik: ‘Jainkoa hil zen, eta ez dago gizonarentzako hil ondoko zerurik ez infernurik, zeru eta infernu guztiak lurrari eta gizonaren eskuari atxikiak baitaude geroztik. Jainkoa hil zen, bai, eta gizona dugu Jainko, bere patua norako batean edo bestean bidera dezakeena:
‎Hala uste du Tourainek eta egungo errealitatearen argazkia atera du: Emakumeak ez daude gizonen aurka, emakumeak emakume eta gizon dira aldi berean, baina gizonek ez dute emakume izan nahi.
2011
‎Ez da egia. Aulkian ez dago gizonik, ez inor. Irudimena da guztia.
‎Bornstein ek (1993) aztertu zuen ea autoinformeetan oinarritutako ikerketetan ageri ziren aldeak ikusten ote ziren test proiektiboak erabilita, eta ez zuen alderik aurkitu. Beraz, mendetasunean alderik ez dago gizon eta emakumeen artean, baina emakumeek gizonek baino gehiago onartzen dute beren mendetasuna.
‎Izatea, metafisika tradizionalaren objektu erdiestezina, subjektu bihurtzen du Heideggerrek, eta, interprete batzuen berdinketa Jainkoarekin berak beti ukatu badu ere, Deus et Natura edo Hein kai Panen itxura handia dizu. Izatea ez dago gizon emakumearen eskura, baizik eta berori da izatearen esku han munduan dagoena. Egon ere" izatearen artzain" gisa dago han, ez izatearen jaun.
2012
‎Antolatzaileek azaldu dutenez, besta egun honetan gogoan izanen dituzte aitzineko edizioetan buru belarri lanean aritu eta urtean zehar hil diren lagunak, horien artean Jesus Goldaraz eta Kepa Mallea. Euskal artzainen zabala osatu zuen Malleak, baina iaz Santutxun erahil zuen bere onean ez zegoen gizon batek, labankadaz.
‎“Solasaldi hau gidatzeko pertsonarik egokiena, herritarra ez ezik, kazetaria izatea iruditu zitzaigun eta mutila izanagatik, lan hori betetzeko pertsona egokia zinelako deitu genizun. Izan ere, solasaldi honetan hiru belaunalditako emakumeek hitza hartuko badugu ere, ez zegoen gizonentzat itxita, inor gerturatu ez den arren”, argitu zuen Arantzak.Sukaldeko mahaitik, matxismoaMaria Jesus Zabala zen hizlarien artean emakumerik helduena eta berari zuzendutako galderarekin ekin zitzaion tertuliari. Bere alabarekin alderatuta, esaterako, oso ezberdin hezi ote zuten galdetu zion Danik eta, dudarik gabe, halaxe hezi zutela aipatu zuen.
2014
‎Trenbidera begiratu genuen, gizona ez zetorrela ziurtatzeko. Hala zen; ez zegoen gizonaren arrastorik. Nonbait, nekatu eta etsi egin zuen.
‎XVIII. mendearen inguruan emakumeekikoikusmolde aristotelikoa eremu askotan indargabetuta bazegoen ere (Maclean, 1980: 1) 9, gaur egun «biologizista»tzat hartuko genukeen zentzu batean jardun zuen, hots, emakumeen eta gizonen arteko ezberdintasun naturalak azpimarratzearen etasexuak definitutako bi unibertso adieraztearen alde. Baina diferentziazio sexualarenteoriak ez zeuden gizonak eta emakumeak funtsean ezberdintzat aurkezten zitueneredu batean oinarriturik, edo Thomas Laqueur ek (1994) esango lukeen moduan, «aurkako eta neurgaitz» gisa aurkeztuko zituen modeloan. Aitzitik, sexuak sexu bakargisa pentsatzeko joera izan zen, zeinen adierazpen gorena gizonean eta akastuna etainperfektua emakumean aurkeztuko zukeen.
2015
‎Maiatzaren 17a antolatzen duten berberek transexualitatea zerrenda berean egotea ez dutela zalantzan jarri dio Herrerok: " Transexualitateak heterosexualitatearen erregimena ezbaian jartzen du, jada ez daude gizonak eta emakumeak soilik, hirugarren pertsona bat aldarrikatzen da". Izatekotan, borrokarako baliatuko dute Homofobiaren Aurkako Eguna, gogoratzeko oraindik badirela izate eta praktika ugari gaixotasuntzat hartzen direnak.
‎Hasieran bare, gero gogor. Eta babes bila jo dute aterpean ez zeuden gizonek.
‎Sinpleegia lirudike baten batentzat nire zio honek baina ez dago gizona mugitzeko akuilu hoberik bere benetako guraria zein den ezagutzea baino. Orduan ez du izutzen zaputzaren beldurrak, ez du nekatzen balizko oztopoak eta bidearen luzeak.
‎10. Begirauzu, ez zaudela gizona, emaztetan pentsatzen; ez zu, emaztekia, gizonetan? (Gueroco guero,
‎Kontrakoa ere entzun genezake: aita gizontzeko modurik eta osatuena da, aita izan barik ez dago gizon osoa izaterik, herritar on konplituak aita izan behar du, giza naturaren joera nahitaezkoa da ugaltzea, aita sena hor da... Zernahi esan ere, zein da joko sozial jakin batean serioski hartzen den jarrera?
‎Aginduak jasotzera ohituta ez dauden gizonak atezuan jarri eta otzan otzan obeditu diote. Kabali Simalindu harritu egin da bere isiltasun eskaerak sortu duen berehalako erantzunarekin.
2016
‎Emakume beltzak ez ziren, inondik ere,, emakumeak? ohiko zentzuan, eta, era berean, esklabotza sistemaren ondorioz, ez zegoen gizonen nagusitasunaren arrastorik gizon beltzengan. Senar emazteak eta aita alabak berdin zapalduak baitzeuden esklabo jabearen autoritate erabatekoaren pean, esklaboen artean gizonen nagusitasuna sustatzeak aginte katea hauts zezakeen, eta arriskutsua zen hori.
‎10. " Begirauzu, ez zaudela gizona, emaztetan pentsatzen; ez zu, emaztekia, gizonetan" (Gueroco guero, edo Gueroco luçamendutan ibilitceac eta atimaren eguitecoac&, Pedro Agerre Axular).
2017
‎Kontakizunaren zatirik ahulena da hori; izan ere, badakit Karolides estimatua gu biok baino luzeago biziko dela ziur aski. Europan ez dago gizon hori desagerrarazi nahi duen estaturik. Horrez gain, azkenaldi honetan, Berlinera eta Vienara hurbildu da pixka bat eta horrek arazoak sortu dizkio nire nagusiari.
‎Bidera atera zaion elurra kentzeko bigarren makina urruntzen ari da Uztarroz aldera. Portu hori ez dago gizonaren arrutan. Zanpa hotsean nabari du nola gurpilak arrastoa marrazten hasiak diren asfalto irineztatuaren gainean.
‎Bilkura horietako batean zinema ekoizteko diru laguntzak ematen dituen erakunde publikoak galdetzen du zergatik ez dagoen gizon adina emakume dirua eskatzen, eta are gutxiago diruaren onuraduna denik. Datuen arabera, zinema ikasle emakumezkoak gizonezkoak bezainbeste direnean.
‎Gatza edo zerbait behar du mutilak gizon egiteko. Ataungo Juan Arin Dorronsorok gorde zuenez" Lapiko gatz gabeak/ ez dauke gustorik;/ oraingo mutillakin/ ez dago gizonik" Gizon edo andre izatea ez da adin kontua, gazte, heldu eta zahar diren bezala (haur ume, neska mutil, neska-zahar, mutil-zahar, atso, agure...).
‎Frai Servandok gotorlekuaren eraikuntza ere kritikatu zuen: haren ustez ez zen eraikuntza egokia eta ez zegoen gizon nahikorik hura defendatzeko. Akatsak besterik ez zuen ikusten Servandok; horregatik Sotoko bonbardaketak hasi zirenean, zulo batean sartu eta ez zen handik irten errealistek gotorlekua erabat azpiratu arte.
2018
‎Idazlan honetan, erakutsiko dut zer adierazpide sozial eta legal eman zaizkion emakumeak norbanakoaren kategoria zentraletik baztertzeari, eta nola egituratu dituen bazterketa horrek aztergai ditudan kontratuak. Nahiz eta azkenaldian lege aldaketa batzuk egin diren, eta nahiz eta are gehiago aldatu den emakumeek gizartean duten lekua, oraindik ez gaude gizonen posizio zibil berean, baina, hala eta guztiz ere, gure gizarteetako egitate politiko funtsezko hori apenas eztabaidatu den kontratuaren teoriari eta praktikari buruzko gaur egungo debateetan. Gizonek jadanik ez dute XIX. mendearen erdialdean emaztearen gain zuten eskubide zabal zabal hura, garai hartan emazteak jabetza baitziren legez.
‎Amaitu osteko gonbitolarriak farolaren azpian eduki du makurtuta minutu batzuetan, makal eta ondoezik. Zutitzeko indarrak berreskuratu dituenean, jada ez dago gizonik eta ez dago dirurik. Engainatu egin dute.
‎Martxoaren 8a iristen denean lagunen artean eta sare sozialetan galdetzen duzu ea zergatik ez dagoen gizonentzako egunik. Benetan ez duzula ulertzen?
‎Eta nik egiten badut obra eta horrela ez dago gizonik etxean?
2019
‎Barbaraz gain, Hamaika pausoko Susana, Rossettiren obsesioko Eugenia, bigarren Bioleta edota Lili eta biokeko Ana ez dira egiaz arretagarri protagonistentzat: esaneko eta maitati ageri dira, konpainia atsegingarria, baina haietaz egiazki interesatua ez dagoen gizonarekin daude, haren arreta beste nonbait dago.
‎Hala ere, zenbait psikiatrak diote neska nerabe batek baino gehiagok ez dakitela oraindik sexu organoek badutela gernu funtzioaz gainera bestelakorik ere. Nolanahi ere, neskatoek apenas ikusten duten loturarik beren zirrara sexualen eta beren genitalen artean, ez baitago gizonen erekzioa bezain seinale argirik. Gizonari eta amodioari buruz dituzten fantasia erromantikoak eta jakin berri dituzten gauza batzuen gordinkeria hain daude elkarrengandik bereiz, non neskatoek ez baitituzte inola ere lotzen.
‎Frantziako kodeak jadanik ez du ezartzen obedientzia emaztearen betebeharren artean, eta hautesle bihurtu da emakumezko herritar oro; askatasun zibiko horiek, ordea, abstraktuak dira autonomia ekonomikoak laguntzen ez dien bitartean; emakume mantendua, emazte nahiz kortesana? ez dago gizonaren uztarpetik askatua eskuetan boto paper bat edukitzeagatik; nahiz eta ohiturek lehen baino traba gutxiago inposatzen dizkioten, lizentzia negatibo horiek ez diote sakon aldatu egoera; jopu kondizioan harrapaturik dago oraindik ere. Lanari esker osatu du emakumeak, hain zuzen, gizonarengandik urruntzen zuen bidearen parte handi bat; lana da askatasun konkretu bat berma diezaiokeen bakarra.
‎Pisuzko arrazoiak dauzkagu gizon hauei begiratzeko, zabarki armatuak Bond, Rambo and Companyren armategiarekin alderatuz gero, eta pisuzko arrazoia da Raimundo Silvarentzat pertsonaia izan daitekeen inor hemen aurkitzea, berau, herabea berez eta nortasunez, jendetzaren erdian ibiltzeko uzkur, Rua do Milagre de Santo Antónioko bere leihoan gelditu baitzen kalera jaisten ausartu gabe, eta gaizki egin zuen, bakarrik azaltzeko gauza ez bazen laguntza eska ziezaiokeen Maria Sara doktoreari, dagoeneko ikusi dugu zirt edo zartekoa dela, emakumea, edo bestela, bakardadearen aztarna erromantikoago edo interesgarriagoa, edo agian itsukeriaren aztarna, ekar zezala S. Crispimeko txakurra, irudi ezin ederragoa litzateke arraun bateltxoa estuario geldoa zeharkatuz, inorena ez den uraren erdian, eta zuzentzailea arraunei eraginez, bitartean txakurrak, txopan eseririk, burua tente darama, eta tarteetan, bere parte sentiberenetan eztena ziztatzen dioten arkakusoei ahalik eta diskretuenen ausiki eginez. Utz dezagun bakean, beraz, bere ogibidea berrikustea den arren, ikusteko oraindik erabat prest ez dagoen gizon hau, inoiz behin baizik, nahaste psikologiko iragankorraren kausaz, gauzei erreparatzen ez diena, eta bila diezaiogun berezkotasun osoz narrazioan bere tokia bete dezakeen norbait, ez hainbeste bere merezimenduengatik, beste alde batetik beti eztabaidagarriak, baizik eta predestinazio egokiarengatik, hain berez ezen gero esango baita, kasualitate begi bistako baten aurrean esaten den... Hala ere, ez da erraza.
‎Baina ez du galdu, hor dago, esku ahur irekian, zimurtua, denbora guztian bilatzen eta ukitzen ibili balitz bezala, galtzeko beldurrez edo, eta halaxe izan da, izan ere, Raimundo Silva horretaz gogoratzen ez den arren. ...dakienarengandik ikasi baizik ez dut nik egiten, edo ez askoz gehiago bederen, ustez dauzkagun jakintzen ehuneko laurogeita hamarra hortik etortzen zaigu, eta ez gure bizipenetatik, eta horretaz aparte aierua dago, formarik gabeko hodeia, non, batzuetan, bat bateko argi batek egiten baitu dir dir, intuizioa deitzen duguna, alabaina, nire aierua da, nire intuizioak esaten dit Maria Sararen bizitzan ez dagoela gizonik, hain polita izanda ezinezkoa dirudien arren, ez da izango goreneko edertasun bat, baina polita da, aurpegiz eta irudiz, eta gorputzari dagokionez, tira, gorputz batek zenbat balio duen biluzik dagoenean baizik ezin daiteke jakin, hau da zientziarik onena, ebidentziarena, are eta hobea ondoren, estalita dagoena ezagutu denean, eta gozatu.
‎Modara ez dagoen gizon baten seinalea ezta forman dagoenarena ere.
2020
‎Zu ere borrokatuko zaitut! Nire armak justizia eta egia direlako ez dago gizonik horien aurka ezer egin dezakeenik.
‎Iñolaz ere ez onerizkoan eta lagundu nahiean hurbildutako gizon presturik: " emakume ederrekiko ez dago gizon onik". Arra emea lillu
‎Ez da sukaldatzeak baliorik ez duela, baizik eta emakumeek sukaldatzen dutenean baliorik ez duela, kobratzen ez dutela, etab; eta gizonek sukaldatzen dutenean, aldiz, gradu profesionalak, masterrak eta karrerak sortzen dituztela (gizonez beteta), eta eratzen dute sukaldeko talentu eta epistemologia, etab. Aipatu logika patriarkal horri jarraiki, emakumeen parte hartzea handiagoa da gune informaletan eta gizonena gune formaletan (ikus Sagastizabalen, Stolle and Micheletti 2006; Hernández 2008; Coffé and Bolzendahl 2010). Baina, berriro ere, aldea ez dago gizonek eta emakumeek parte hartze politikoari eskaintzen dioten denboran, baizik eta parte hartze motan: emakumeek bere genero rolarekin zerikusia duten eremuetan parte hartzen dute gehiago, hau da, feminitateak berarekin daramatzan balio eta praktika horietan, hala nola, beste pertsonekin lan egitea eskatzen duten jardueretan, beste pertsonak entzun, lagundu, babestu, etab. dakartzaten jarduerak, eta gizonak, aldiz, politika formalarekin erlazioa duten jardueretan eta ekintza ez konbentzionaletan (izendapen hori egokia ez den arren), manifestazioetan eta grebetan parte hartzea, adibidez.
‎Gure argudio horri ezezkoa emateak, alegia, gizonak botereguneetan daudela gizon izate hutsagatik ezeztatzen baldin bada, hurrengo argudioa eratortzen da: gizonak botereguneetan daudela merezi dutelako (oso azkarrak direlako, ausartak direlako, arrazionalak direlako, indartsuak direlako, etab.) eta emakumeak ez daudela gizonak baino atzeratuagoak direlako, irrazionalak, partzialak, emozionalak, ahulak, etab. Betiko argudio patriarkala, horren ezaguna taula bat eta dena egin dugula II. Kapituluan, eta argi azaldu dugu argudio horiek biolentzia sinboliko patriarkalaren artikulatzaileak direla. Alderdi batzuek neurriak jarri dituzte biolentzia sinboliko horren kontra (aurrerago ikusiko dugu sindikatu, mugimendu eta alderdi barneko talde feministez hitz egiterakoan).
‎Orain arte egindako ikerketetatik ondorioztatu dugu Europar ongizate erregimenen arteko alderaketan ez dagoela gizonek egiten dituzten lanen arteko muturreko desberdintasunik, emakumeen artekoa asko aldatzen den bitartean, herrialdeak duen ongizate erregimenaren araberakoa baita. Horregatik diogu ez dela berdina ongizate estatu mediterranearra, kontserbadorea, liberala edo sozial-demokrata edukitzea, simetrikoa edo asimetrikoa, zentralizatua edo deszentralizatua, edota kapitalismo industrial ala finantzario batean txertatua egotea.
‎Gerrillarien jantzia xelebre samarra da. Esan liteke uniformeek elementu komun batzuk dituztela, hala nola espartinak, belaunetaraino luzatzen diren galtzerdi urdinak, galtza iluna, atorra zuria, oihal fineko txalekoa eta mahaspasa koloreko txamarreta bat; halere, ez dago gizon bat ere uniforme hori osorik daramana, ez eta berdin jantzitako bi gerrillari ere. Ez dira eskas, bestalde, frantsesei ebatsitako botak eta kasakak daramatzatenak, azken horietan urradurak eta odol orbanak agerian.
2021
‎Nabarmendu duenez," ez da kasualitatea" subjektu nagusia emakume arrazializatuak izatea: " Gure lau kasuetan, ez dago gizon zuri bakar bat ere".
‎" Anderea erran zuen Saffredentek, Hircanek erran duena egiaztatzeko, haren iritzikoa bainaiz, arren eskatzen dizut sinets dezazula ausarten alde jokatzen duela Fortunak, eta ez dagoela gizonik, dama batek maite badu (baina zuhurtasunez eta adeitasunez jokatzen badaki), finean harengandik partez galdegiten duena guziz erdietsiko ez duenik; baina ezjakintasunak eta beldur zoroak abentura on asko galarazten dizkie gizonei, eta beren maitalearen bertuteari egozten diote galera hori, hura eri baten puntaz ere nehoiz ukitu ez badute ere, zeren nehoiz ez baita gertatu plaza on...
‎Biktima mugiezinak dituzten bi aulkien gainean iluna egiten da. Esan beharrik ere ez dago gizonen edo emakumeen banaketan parte hartzea taldearen aukeren araberakoa izango dela eta narratzailea gizon edo emakumea izan daitekeela, adibidez. Eta abar.)
‎Horri begira eginda daukat bilduma honetako lehen ipuina, eta hortik atera da liburuari ezarri diodan izenburua, ez baitago gizon emakumeontzat kanturik ederragorik ama lurrak egunero haizearen, euriaren eta horrelako azalpen miresgarrien bidez oparitzen diguna baino. Bildumako ipuin guztiek badituzte oinarrizko ezaugarri berberak, denak Euskal Herrian gertatuak dira, eta irria, historia eta misterioa ditugu gehien errepikatzen diren hiru osagaiak.
‎Zer izango ziran? Auñemendik ez egoala gizonik baketuteko itxararik; geroago eta sakonagoak zirala gorrotoak; Iesusen legea gorrotoan bizi ziran arimetan ezin zala sartu; Adalbaldok erregeren iauregian egin eiala al eban guztia, prankotarrak, esetsi barik, euren buruak eta erriak zaintzen bakarrik egon eitezan geldi geldi; ia olan bakerako biderik billatu baleban berak, Amandok.
‎Auñemendin ez egoala gizonak baketuteko itxurarik; geroago ta sakoagoak zirala gorrotoak; Jesusen legea gorrotoan bizi ziran arimetan ezin zala sartu (153 or.).
‎Garbiak diren, beste kontu bat da, baina humanoak dira, alegia, edozeinek ulertzeko modukoak. Etikari dagokionez, ez dut uste inor dagoenik iruzur egitea zuzena dela esan dezakeenik, eta ez dakit zenbat hitz egin daitekeen publikoki horren inguruan gure artean ez dagoen gizon batengan kabitu zen humanitate guztiaren kontzientzia bortxatu gabe.
2022
‎Eta bestetik, paraje, lurralde edo espazioa adierazteko, inguruak: Ingurumen hartan ez zegoen gizon hura bezain indartsurik.
‎Irri batekin agurtu zuen. Elenak pentsatu zuen aspaldian ez zegoela gizon batekin gustura.
‎Irunen (Gipuzkoa), berriz, 86 urteko gizon bat atxilotu zuten joan den larunbatean, bikotekideari erasotzea egotzita. Oraingoz ez dago gizonaren kontrako salaketarik, baina Ertzaintzak ustezko erasotzaile moduan atxilotu du, eta gertatutakoa ikertzen ari da. Irungo Udalak gertatutakoa «gaitzetsi» zuen atzo, eta elkarretaratzea egin zuten eguerdian.
‎..., ilea denbora infinitoraino xanpu berri batekin garbitzera joan, zirujauak bata bestearen ondotik ikusi, gaztetasun hau begiratu, hori gabe ez bainaiz ezer, eta horitasunak sexua eransten baitie nire begiradei, lehenik dirua dago, gaztetasunari eusteko eta gero hemen, bezerorik bezero, errepikatzen denarekiko lilura, onartu nahi ez dudan zera hori eta egunero frogan jartzen dudana, luketen lekuan ez dauden gizon horiek, joateko eskubiderik ez duten tokira joaten direnak, jakin behar duzu ez nintzela puta egin lehenengo bezeroarekin, ez, aurretik ere banintzen, nire haurtzaroan ere banintzen, patinaje artistikoan eta klake dantzan, maitagarrien ipuinetan, non ederrena izan eta sakon lo egin beharra baitzegoen, ispiluan itotako pottoki eme bat naiz, pottoki eme bat ehunka pottoki arren artean,...
‎Horra zergatik bizi naizen bakarrik, zergatik ez dagoen gizonik nire bizian, zergatik ez nagoen etxean gizona lanetik etorri zain, harentzako afaria prestatzen, udako oporrak planifikatzen, ez, nahiago dut bezero meta handi bat, izan daitezen irakasle, mediku nahiz psikoanalista, nork bere espezialitatea du, nor nire atal jakin batez arduratzen da, osotasuna osasunez garatzeko helburuz lanean parte hartzen, gizon bakar bat nire bizian arrisku g...
‎Emigratu aurreko euskal herritarren egoera soziolaboralari dagokionez, neurtutako ezaugarrien azterketak erakusten du alderik ez zegoela gizonen eta emakumeen artean, haien osasun emozionalean izan ezik. Emigratzeko arrazoi nagusia lana(% 38,8), herrialdeko hizkuntza ikastea(% 29,4), esperientzia berriak bilatzea(% 8,2), prestakuntza(% 14,1) eta familiarekin elkartzea(% 9,4) izan ziren.
‎Seguru ez dagoen gizon mota baten parodia izan liteke" Puta" esan duzu? " Puta"?
2023
‎Hoa aita on horrengana ea zer duen, iduri baitzait kontent ez dagoen gizon baten begitartea duela.
‎Izena ematean gaur egun ez dago gizon eta emakume artean aukeratzea besterik. Sexu aukeran 3 laukitxo jartzea gomendatzen dugu:
‎Eta ez dago gizonik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia