2001
|
|
Uste ohi dena baino jende zabal eta toleranteagoa da. Talde islamistak
|
ez
daude gizartearen lehen lerroan baina, Mikelek zioen bezala, ongi baliatzen dituzte une zehatz batzuk leku hori hartzeko.
|
|
Ingurura begiratu besterik
|
ez
dago gizartearen arlo guztietan emakumeen kopuruagizonena baino askoz txikiagoa dela ikusteko; zer esanik ez artean eta, konkretuki, literaturan. Gizarte eredu baten isla besterik ez gara, eta aurrerapauso handiakeman badira ere, oraindik bide luzea daukagu aurretik, egunez egun jorratubeharko dena; hala ere, errezeloa dut sekula ez ote garen iritsiko gizonezkoekduten mailara.
|
2002
|
|
Arantzazun, bakoitzeko 600.000 pezeta (3.606 euro) inguru jasoko dute urtean. Eta dena den, Isidoro Pinedok esan zigunez, fraile guztiak
|
ez
daude gizarte segurantzan. Bera erretiratua dago, esaterako.
|
|
Sistema bakoitzak modu autoerreferentzialean bere funtzioa asetu nahi du dualitatearen poloetako bat burutzearekin: eduki, gobernua, egia, justizia, etab. Baina hori mugatua da, aukerak areagotzeari berariazkoa zaion kontingentziaren areagotzea murriztuko duen Jainkoa bezalako formularik
|
ez
baitago gizarte modernoetan.
|
2003
|
|
Honetan, aspalditik, Eleizeak eten barik eskatu dauala zuzentasuna, gizonen artean bake sendoa egon daiten. Zuzentasun barik
|
ez
dago gizarte onik. Kristinauok, puntu honetan, aurrenengo jokatu behar dogu beti:
|
|
Baina AEBekhori ere ez dute onartzen, hau da, kontsumitzaileek edo nekazariek jakitea zer arigaren lantzen eta zer ari garen jaten. Eta hori gure ustez, oinarrizko eskubidea da.Hori galtzen badugu, gero etorriko dira nanoteknologiak eta abar; dinamika bateansartzen ari gara, non teknologia eta zientzia
|
ez
dauden gizartearen zerbitzura, baiziketa etekin eta interes partikularren zerbitzura.
|
|
Horrela ulertuta, ondokoa esan dezakegu: ordura arte erdara baino
|
ez
zegoen gizarte baten baitan, gizabanako batzuk euren arteko eguneroko hartu emanak euskaraz gauzatzen kontzienteki hasidi rela, eta euskarazko komunitate (edo erdararen baitako azpi komunitate) bat osatu nahi dutela. Halako egoeretan—eta hiztun komunitate berri hori sendotu bitartean—, euskaldundu direnek ez dute aukerarik izango ikasitako hizkuntza inon ere erabiltzeko.
|
2004
|
|
Dena den, plastiko eta konpontzailea erredurak jasan, jaiotzetiko akatsak nozitu eta antzeko arazoak dituzten pazienteen ardura duen eta Osasun Sistema Nazionalean praktikatzen den bitartean, kirurgia estetikoa gorputzaren egitura normalak hobetzeko helburuz aplikatzen da, pazientearen erakargarritasuna eta bere auto estimazioa hobetzeko jomugaz, eta
|
ez
dago Gizarte Segurantzaren prestazioen katalogoan.
|
|
Hori ulertuko nuke nik Mendigurenen goiko iritzi horretan. Haatik, hizkuntzaren erabilera ezin da gizarte organo bakartu baten irudira planteatu; besteak beste, ustezko beregaintasun hori
|
ez
dagoelako gizarte komunikazioaren sare orokor eta nagusitik at. Gorputzaren organo guztiak odolaren zain sareetan txertatuak dauden bezalatsu, familia bezalako esparru pribatuak ere hizkuntzazko komunikazio sareetan estekatuak baitaude gizartearen bizitzan.
|
|
Zabor kazetaritzak ez du erredundantzia izan behar”. Finantzaketa eta haren eredua Matias Antolín saiogilearen ustez, komunikabideak eraginkorragoak, azkarragoak eta inoiz baino hobeto idatziak dira, baina
|
ez
daude gizartean hartu duten garrantzi handiaren mailan. Pepa Buenok era guztietako informazioak, baita “arrosak” edo gertakariak ere, ez anatemizatzearen eta ez heltzearen alde egin zuen, betiere zehaztasunez egiten bada.
|
2005
|
|
Giza izaera eta harremanak ardatz dituzten kontakizunak dira horiek (maitasuna, desioa, bekaitzak...)," Geu gagoz testigu"," Sugaar" narrazioetan bezala. Horietan inoren begietatik libre
|
ez
dagoen gizarte bat aurkezten zaigu.
|
2006
|
|
Niretzat poesia erlijio hutsa da, eta hori horrela den neurrian poema bakoitza errezo bat da, eta
|
ez
dago gizartean poeta batek baino gehiago errezatzen duen pertsonarik. Nik uste dut poeta batek poesian nolabaiteko salbamena aurkitu nahi duela, behintzat nire betiko gogoa horixe izan da, salbamen hori aurkitzea.
|
|
Publizitate Zuzenbidea aztergai autonomo gisa mugatuz ekiten diote liburuari, baina berehala aitortzen dute Informazio Zuzenbidearen azpimultzo bat baino ez dela, eta Informazio Zuzenbidea, berriz, Zuzenbide osoaren baitan baino ez dagoela ulertzerik. Eta esan gabe doa, Zuzenbidea ulertzerik
|
ez
dagoela gizartea bere osotasunean aintzat hartu gabe.
|
2007
|
|
1) Enpresaburuen zerbitzupean lan egiten hasiko diren edo hasi diren langileak
|
ez
badaude Gizarte Segurantzaren Sisteman afiliatuta, enpresaburuek betebeharra dute horien afiliazioa eskatzeko. Horrez gain, enpresaburuek komunikatu dute, euren enpresako langileen zerbitzu ematea hasi dela, edo, hala denean, zerbitzu emate horri utzi zaiola.
|
|
Ez da ahaztu behar adierazpen askatasuna eta jendaurreko komunikazioak egiteko askatasuna aniztasun politikoari eta demokraziari estu estutik lotuta daudela. Izan ere, Konstituzio Auzitegiak, Estrasburgoko Auzitegiari jarraituz, adierazi du iritzi publiko askerik gabe
|
ez
dagoela gizarte askerik ez herriaren subiranotasunik, eta beste konstituzio eskubide batzuk edukirik gabe geratzen direla eta ordezkaritza erakundeak eta legezkotasun demokratikoa faltsutu egiten direla (1986ko uztailaren 8ko GEEAE. Lingens kasua?; 1991eko maiatzaren 23koa. Oberschlick kasua?; eta KAE hauek: martxoaren 16ko 6/ 1981; martxoaren 31ko 12/ 1982; abenduaren 9ko 74/ 1982; ekainaren 28ko 56/ 1983; abenduaren 12ko 159/ 1986, etab.).
|
|
adierazpen askatasuna esangura hertsian (norbere ideiak eta iritziak askatasunez adierazteko eskubide moduan ulertuta); sortze literario, artistiko, zientifiko eta teknikorako askatasuna; katedra askatasuna (zehazki irakasleei lotuta dagoen adierazpen askatasun moduan ulertuta, hezkuntza eskubidearekin batera aztertuko dut, arrazoi sistematiko nabarmenak direla bide?) eta informazio askatasuna (egiazko informazioa askatasunez komunikatu eta jasotzeko eskubide moduan ulertuta). Eskubide horien guztien garrantzia oso handia da, horiei esker komunikazio askea egin daitekeelako, eta konstituzio jurisprudentziak behin eta berriro esan duen moduan, komunikazio publiko askerik gabe
|
ez
dago gizarte askerik, gainerako eskubideak benetako edukirik gabe geratuko lirateke eta. Hori dela eta, eskubide horiek lehentasun izaera dute (KAE hauek:
|
2008
|
|
Psikiatrek gaixoen aurkako estigma handia dagoela diote. Bortitzak direla, arraroak direla,
|
ez
daudela gizartean sartzeko moduan... Guztiz kontrakoa da, baina kanpotik ez da hori ikusteko indarrik egiten.
|
|
Eta ez PSOEk edo PSEk ez dutelako nahi, Katalunian izan dugu horren adibidea. PSE eta Patxi Lopez
|
ez
daude gizarte hau gidatzeko moduan. Batetik, irakurketa okerra egin dutelako azken bi hauteskundeez.
|
|
Errealitatea ez baita hainbat abertzalek ikusi nahi lukeen modukoa. Errealitatean,
|
ez
dago gizarte bat eta bakarra, gutxienez hiru daudelako: Hegoaldean bi gizarte nazional daude, eta beste horrenbeste Iparraldean, azken honetan euskal gizarte nazionalaren aztarnak errotik erauziak izan diren arren.
|
|
ANE. Kevin
|
ez
dago gizarte segurantzan alta emanda.
|
|
Ekoizteko sistema berriak erabili behar direla argi eta garbi utzi nahi diogu gizarteari, eta batez ere, profesionalak kontzientziatu nahi ditugu. Nekazaritza ekologikoa, ekoizpen integratua eta etxaldeko higiene ohitura onak garrantzi handikoak dira gaur egun. Euskadin bai nekazaritzak bai abeltzaintzak beti igarri dituzte mota horretako premiak, beste biderik
|
ez
baitago gizartearen eskariei erantzuteko eta etorkizuneko erronkei heltzeko. Gai asko dira:
|
|
Ikuspuntu horrek soziologia eta biologia uztartu nahi ditu. Hala, gizakia, unitate gisa, haren garapenean aktiboa da, eta, ondorioz,
|
ez
dago gizartearen, arimaren edo sistema nerbiosoaren menpe. Ildo horretatik, Wallonen ekarpen garrantzitsuenak errealitatearen eta gizakiaren aktibismoaren eta integrazioaren ideiak dira:
|
|
Goian zerua eta behean lurra. Aita arrantzalea zen, eta garai hartan
|
ez
zegoen gizarte segurantzarik. Interina zen ama, eta arropa kalderoak garbitu behar izaten zituen pezeta batzuk irabazteko.
|
|
Mehatxaturik daude, Georgiako ehun soziologikoa ahuldu delako garai modernoetan sartu ahala. Egun
|
ez
dago gizarte sarerik jendea polifonia hauek abestera biltzeko. Musika honek ez du itzal handirik, ez da oso popularra, eta desagertzeko zorian dago.
|
2009
|
|
Zortea dutenek gizarte talde pribatuen laguntza jasoko dute." Oso leku ankerra da kartzela, gorrotoa eragiten duena, eta gorroto horrekin ateratzen zara kanpora. Aske utzi ninduten lehenengo aldietan, agresibitate handia neraman barruan, hamalau urte giltzapean egon ostean psikologikoki gaizki nengoen, oso ero, eta
|
ez
nengoen gizartean bizitzeko prest. Beldurra nuen, segurtasun falta; eskutik eraman behar ninduten edozein lekutara, jaioberria banintz bezala.
|
|
Orekaranzko bidean barna, hazi egin nahi dugu, eta hazi egin behar dugu, herritar elebidunik gabe
|
ez
baitago gizarte elebidunik. Baina alferrikakoa dugu, guztiz alferrikakoa euskararen bizi indarra areagotzearen ikuspegitik, euskara ezagutzen dutenen kopurua haztea, aldi berean, eta indar bereziz?
|
|
–Bai horixe. Hitzarmenik gabe
|
ez
dago gizarterik; ez herririk, ez Estaturik.
|
|
Eboluzio hautsi horrek aipaturiko indefinizioa islatzen du. Badirudi liburu tipo hau
|
ez
dagoela gizartearen premiei erantzuteko pentsatua, baizik eta argitaratzaileen premia eta erritmoaren arabera antolatua. Argitaratzailea edozein dela ere:
|
2010
|
|
Gu konexio librearen alde gaude, teknologia berrien alde eta Eskola 2.0ren alde (WiFia kenduta); baina
|
ez
gaude gizarteari kalte egiten dioten sistemen alde. Bakoitzak jakin behar du zer egin bere buruarekin, mugikorrak erabiltzen ditugu, baina inork ez du nahi antenarik bere etxe ondoan...
|
|
Laburbilduz, Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa sailburuak oposizioan zegoenean aldarrikatzen zuen politika alboratu, eta besteei leporatzen zien jardun bera garatu ez ezik harago eraman du, eta horrela... horrela ez dago adostasunik bilatzerik,
|
ez
dago gizarte hau ehuntzerik, bizikidetza eraikitzerik, eta are gutxiago, hezkuntza sistemak, partekatutako irizpideen baitan, denboran iraunarazteko moduko markoa sortzeko eta garatzeko inolako aukerarik.
|
|
Zergatik etengabeko prestakuntza? Langileen diru ekarpenak
|
ez
dagozkiolako Gizarte Segurantzaren Kutxari, hala esan zuen Auzitegi Konstituzionalaren epai batek. Beraz, gezurra esan dute kontu horretan inolako lotsarik gabe.
|
|
Beraz, esaten nion Aznarri, baldin badakizu akordio politikoa lortu behar duzula Euskal Herriarekin, zergatik ari zara jartzen Espainiako gizartea akordioaren kontra? Estatu gizon bati
|
ez
dagokio gizartea gaizki heztea. Nik ez dakit, esaten nion?
|
2011
|
|
Horregatik uste du inpugnatzeko erabakia ez dela judiziala izan, politikoa baizik: «Arrazoi politiko eta guztiz antidemokratikoak besterik
|
ez
dago gizarte, politika eta demokrazia alorretan horrelako dimentsioa duten zentzugabekeriak sustatu, bermatu edo isiltzeko».Matuteren ustez, Bilduk eskubidea du beste alderdi politikoen baldintza berdinekin hauteskundeetan egoteko: «Legea bete dugu, baina bada hauteskundeetan gu ez egoteko legea haustea nahiago duenik».
|
|
Gure eskualdea eta gure ingurua nahiko beteta daude. ...dezente manejatzen dudanez, bilduma lana egin dut irakurleak ere laburtuta izan dezan, gogoeta bat eskatuz eta gogoetarekin batera aldaketa bat ere bai.Proiektu handi horien aurrean zer erantzun ematen du gizarteak. Nik uste, gehien kaltetuak diren sektoreek ematen dutela erantzuna, sentsibilitate handiena dutenek edo tokian kaltea gehien pairatu behar dutenek, baina beti erantzun puntualak dira,
|
ez
dago gizartearen erantzun orokor bat. Kontsumoaren eredu horretan harrapatuta dago gizartea, hazkundearen logikari jarraitzen dion eredu ekonomiko horretan, eta ez daukagu hortik ateratzeko alternatibarik, harrapatuta gaude.
|
|
Proposamenen artean, herritarren errentaren araberako koordainketa gero eta handiagoa sortzea izan da babes handiena jaso duena; inkestatutakoen %63, 5ek onartu dute. Zehazki, %50, 8k uste du beharrezkoa izango dela hurrengo urteetan, eta %48, 6k bidezkotzat jotzen du, nahiz eta %73k uste duen “oraindik
|
ez
dagoela gizartean onartuta”. Laguntza gutxiago jaso du disuasio tiketa bat ezartzeko aukera, hau da, zerbitzuen ordainketa txiki bat, biztanleen %54, 8k bakarrik ikusiko bailuke egokia edo oso egokia.
|
2012
|
|
Adibidez, langabezia kobratzeko eskubiderik gabe jarraitzen dute etxeko langileek. Orain arte
|
ez
zeuden Gizarte Segurantzan izena emanda egotera behartuta. Kontratua ahozkoa izan zitekeen, eta erregimen berezi bat zuten.
|
2013
|
|
" Gu
|
ez
gaude gizarte arloko murrizketen alde, ezta enplegu politiketan, etxebizitza politiketan, kulturan edo euskaran murriztearen alde ere", adierazi du.
|
|
Delicious plataformak erabiltzaileei Interneten nabigatzean aurkitzen zuten guztia modu ordenatuan eta lotura desberdinak bilatzeko erraztasunez gordetzeko aukera ematen zien plataforma bat zen, eta erabiltzaileen jarduera esponentzialki handitzen zen unean agertu zen. Baina oraindik
|
ez
zegoen gizarte sarearen kontzepturik; beraz, zaila zen esteka jakin batzuk aurkitzea bilatzaile baten bidez, sortzen ziren eduki berrien erritmo gero eta handiagoarekin. Funtsean, Delicious izan zen lehen sare sozialetako bat, zerbitzuaren erabiltzaileak elkarrekin harremanetan jar zitezkeelako eta edukia partekatu Funtsean, Delicious izan zen lehen sare sozialetako bat; izan ere, zerbitzuaren erabiltzaileek elkar harremanetan jar zitezkeen, eta elkarrenganako gordelekuetan edukiak bilatu zituzten, interesatzen zitzaizkien loturarik bazegoen ere.
|
|
Hogeigarren mendeak zerbait erakutsi digulako. Hogeita batgarrenean
|
ez
gaudelako gizarte solidoan, eta norbanakoaren esparru hanpatu honetatik dibergentziak arau izango direlako.
|
2014
|
|
Familiaren diru sarrera nagusia dira. Afrikan
|
ez
dago Gizarte Segurantzarik, ezta antzekorik ere.
|
|
Hori dela eta, animalien babesgarriek dei orokorra egiten diote jabeei egun horretan. Gainera, administrazioen eginkizuna oso garrantzitsua dela gogorarazi dute, animalienganako errespetuan hezteko eta, horrela, babesik gabeko kaleetan ibarrak eta felidoak
|
ez
dauden gizarte bat lortzeko. «Txakurren eta katuen abandonuak geldiarazteko mobilizatu behar dugu, eta udalei kontzientziazio eta informazio kanpainak egin behar dizkiegu», dio Arancha Sanzek, Animalien Babes Elkarteko abokatua eta Madrilgo Landareak.
|
2015
|
|
Lanbidek DBE bere gain hartzeak eragin du batetik zerbitzuaren kolapsoa lan eskergagatik eta bestetik egoki egiten ez den kudeaketa ekonomikora mugatzea arreta: " Udaletako gizarte zerbitzuetan egiten zen jarraipena eta laguntza galdu da, Lanbiden
|
ez
dagoelako gizarte lanetako profila duen jende nahikorik, iristen diren kasuak ikuspegi eta integrazio sozialetik jorratuko dituztenak", azaldu digu Arrietak.
|
|
Gizartea konbentzionala da, eta alde batetik eskerrak, bestela agian
|
ez
bailegoke gizarterik. Hala, ideia, joera, eta jarrera hegemonikoak erreproduzitzeko inertzia du gizarteak.
|
|
Ez dut uste gizonek beldurrez bizi behar dutenik, erasotzaileek baizik. nuke hainbesteko indarkeria
|
ez
legokeen gizartean biziko bagina eta inork beldurrik izango ez balu. Ez naiz bizirauteko beldur fisiologikoaz ari, eraiki diren beldurrez baizik.
|
|
Erregearen eta gizartearen arteko harremanetan, berdin. Iraultzak aberastu zuen Goriot lotsagarri zaie alabei, aitaren aberastasunak goititu baditu ere sorkuraz
|
ez
zegokien gizarte goialde aristokratikora. Balzacen ustez, gizartearen aitak ere agindu egin behar du, sendo, jendailaren apetak eta umekeriak aintzat hartzeke.
|
|
Tarifa murriztua kontratu mugagabeetarako. Tarifa berri horren berritasun nagusia da soldataren lehen 500 euroak
|
ez
daudela Gizarte Segurantzan kotizatu beharrik. Hala ere, kotizazio murrizketa horrek ez du inolako eraginik izango langilearentzako prestazioen eskubideak sortzean.
|
|
Alferrikakoa da ariketa hori egitea, baina era berean, bidegabea da alderdi eta sindikatu denak nahastu nahi izatea. Ez, Nafarroako Kutxan
|
ez
zegoelako gizarte osoa ordezkatuta, Yolanda Barcinak adierazi bezala. Ez zegoen euskalgintzako elkarterik, ez zegoen alderdi edo sindikatu abertzalerik.
|
2016
|
|
Ildo beretik mintzatu zen Gipuzkoako Diputazioko Bizikidetza eta Giza Eskubideen zuzendari Maribel Vaquero: «Memoriarik gabe, ez dago identitaterik; identitate kolektiborik gabe,
|
ez
dago gizarterik, ezta herririk ere». Eusko Jaurlaritzako Gogora institutuaren zuzendari Aintzane Ezenarro ere ekitaldian izan zen.
|
|
Krisi sasoiek hainbat aukera ere sortzen dituztela aldaketetarako adierazi zuen gonbidatu batek edo bestek. Pedro Garitanok adierazi zuen erretiratuak
|
ez
daudela gizartean aprobetxatuta eta erakundeak ez dutela aurreikusi erretiratu gazteei probetxua ateratzeko moduak eta aukerak. Enpatiaz aritu zen Enrike Amelibia Gureak tailerreko ordezkaria eta batutakoak hunkitu zituen berba sentikor, argi eta zehatzez.
|
|
Hobbesen eraikuntza teorikoan, adibidez, haste hastean gizon emakumearen berezko izaera eta Naturako egoera legerik eta balio gidatzailerik gabekoa suposatzen da: abiapuntuan norbanakoa bera bakar bakarrik dago bakoitzaren askatasun mugabakoarekin; edo, nahiago bada, anabasa sozial totala dago,
|
ez
dago gizarterik. Nola printzipioz munduan dena edozeinena eta guztiena den eta dena edozeinentzat libre dagoen, eta nola edozeinek edozeini edozer gauzaren gozamena norgehiagokatu ahal dion, eta nola norgehiagokan edozeinek duen edozein jo eta akabatzeko ahalmena, eta nola horrela bizi segurtasunik sekula ez dagoen inorentzat, eta nola biziraupena den guztion goien eta buruko nahikaria:
|
2017
|
|
Bestalde, liburu zuriaren arabera, EBak aurrera egin du integrazio mailan, kohesioan eta ongizatean. Aipamen xume bat ere
|
ez
dago gizarte eta produkzio arloko disparekotasunen igoeraz. Gainera, desberdintasun horiek handitzearen arrazoi nagusia, batik bat, krisiaren hasieratik EBak indarrean ipini dituen austeritate politikak eta zerga politika atzerakoiak dira, Oxfam en Europa gehiengoarentzat, ez eliteentzat goiburua duen azken txostenak erakusten duen bezala.
|
|
Herrialde hispaniar askotan ere egiten dituzte antzekoak; baita Sardinian ere, Mutegu Longu izenekoa. Han askoz formalagoa da eta
|
ez
dago gizartean hemen bezain barneratua. Ikusle multzo batentzat egiten den aurkezpen formala da hangoa.
|
|
(Kontalariaren ahotsa bestaldetik:)" Gaur, gobernu sistema britainiarrarentzat, funtsezko erakundeak erasopean daude: eskola pribatuak, Lorden Ganbera, eliza anglikanoa, ezkontzaren instituzio sakratua, gure polizia bikaina ere
|
ez
dago gizartea hondatu nahi dutenetik salbu, eta" nahikoa da" esateko unea iritsi da, balio britainiar tradizionaletara itzultzeko ordua da: diziplina, obedientzia, moraltasuna eta askatasuna.
|
|
Przeworskiren arabera (2003) teoria demokratiko liberalak honela ulertzen du askatasuna: askatasuna bietan dago, gizartetik kanpo (anarkia) eta gizartearen barruan (ordena);
|
ez
dago gizarterik ordenarik gabe, eta ordenak norbaitek sortzen ditu; hortaz, aske izango gara baldin eta lotzen gaituen ordenaren sorreran parte hartzen badugu (Kelsen, 1949: 285).
|
|
Hizkuntzaren estatus eta funtzioen zer nolakoak zure ongizate sozial, kultural eta psikologikoa baldintzatuko du. Hizkuntzak bizi gaitu133, izan ere; hizkuntzarik gabe
|
ez
dagoelako gizarte bizitzarik, eta hizkuntzaren egoera sozialak eta politikoak gure egoera soziala eta nortasuna modu onuragarrian edo kaltegarrian era dezake. Lorea Agirre eta Idurre Eskisabelekin batera esateko,, hizkuntza batek edo besteak gizartean leku batean edo bestean kokatzen zaitu hiztun gisa, bazterretan edo erdiguneanjartzen zaitu.
|
|
18.000,00 €11, 10 m2 tako trasteleku itxia: ...ei zuzenduak egongo dira: Minusbaliatuentzako 2 etxebizitza. urte edo gehiagokoentzako 4 etxebizitza. Babes bereziko gizarte sektoreentzako (haien kargura adin txikikoak dituzten guraso bakarreko bizikidetza unitateak, indarkeria matxistaren biktimak, bananduak, dibortziatuak eta alargunak, eta ezintasun psikikoa dutenak) 5 etxebizitza. urte beherakoentzako 10 etxebizitza. Aipatutako kupoen baitan
|
ez
dauden gizarte sektoreentzako 25 etxebizitza.Informazio gehiago: Usurbilgo Udala943 371 951usurbil.eusIrudia: Usurbilgo Udala.Uztailaren 7ko Gipuzkoako Aldizkari Ofizialean: Etxebizitza tasatuen informazioaBabes ofizialeko etxebizitzen informazioa
|
2018
|
|
Biziraupenaren arauak ziren nagusi garai hartako eguneroko bizimoduan. Dirurik
|
ez
zegoen gizarte hartan irudimenari ekin behar zitzaion, edo bestela izugarrikeria haietan murgildurik betiko desagertu. Dena zen zaila, den zen gaitza pobrezia hartan, baita argindarraren faktura ordaintzea ere.
|
|
" Gasteizen, eta Euskal Herri osoan, asaldura handia zegoen gizartean. Gazteok
|
ez
geunden gizartearekin konforme, eta aldatu egin nahi genuen. Horretarako, espazio bat behar genuen, eta hura gaztetxea zen".
|
|
Inor
|
ez
dago gizarte konbentzioetatik salbu, ispiluan islatzen dugun irudiaren morroi gara, futbolaren gatibu. Realak bere ereserkian" aurrera, mutilak"" aurrera, Reala" parekidearekin ordezkatu izana zelai erditik sartutako gola iruditu zaigu, bi besoak zerura jasota inarrosi ditugu bufandak.
|
|
Gero, gizarte zibila kontzeptua garatu da. Gure aittitte amamen bizitzan
|
ez
zegoen gizarte zibilik. Estatua vs.
|
2019
|
|
Gerrako kronikak eleberriko protagonistek edota Anjel Lertxundiren Zoaz infernura, laztana (2008) eleberriak aurreko pasartean adierazitakoak betetzen dituzte. Beth Kalikoff azterleak dioen moduan, emakume kriminalak, ez dira munstro gisa errepresentatzen, haien ekintza biolentoak
|
ez
daude gizarteko egoeretatik kanpo. Indarkeriaren aurkako emakumeen justizia ekintza ez da epaitegietan gertatzen, emakumeak berak burutzen du eta irakurleak sumatzen du emakume gaizkilea bada ere, nolabait eskubidean zela krimena burutzean (Kalikoff 1986: 53).
|
|
Familiaren barrenean, mutikoaren, gizon gaztearen begietan emakumeak badu gizaseme helduek duten duintasun sozial bera; geroago, desioan eta amodioan, gizon horrek emakume desiratu eta maitatuaren erresistentzia eta independentzia sentitzen du; ezkondurik dagoenean, bere andrearengan emaztea errespetatzen du, ama, eta, ezkonbizitzaren esperientzia jakin horretan, emakumeak askatasun gisa berresten du bere burua gizonaren aurrean. Hala, gizonak sinets dezake jadanik
|
ez
dagoela gizarte hierarkiarik sexuen artean eta, oro har, emakumea bere berdina dela, aldeak alde. Dena dela, gutxiagotasun batzuk ikusten dizkionez, garrantzitsuena, ezgaitasun profesionala?, naturari egozten dizkio.
|
|
Formalaez den edo hobe esanda,, formalki? eratuta
|
ez
dagoen gizarte ekimeneko eragileak ere kontuanhartuak izatea nahitaezkoa da, ikuspegi komunitarioa duten OGZak aurrera eramana ahal izateko, baitaGZESren ereduaren aldaketarako. Fantovak ere (2014), horrela dio, hain formalak ez direnak ere, badaudela aipatuz.
|
|
EGEAk askotan adierazi du, gainera, hitzarmenaren 10.2 artikuluak iraingarriak, mingarriak edo asaldagarriak diren ideiak eta informazioak ere babesten dituela, aniztasunak, tolerantziak eta irekiera izaerak horrela eskatzen dutelako eta horiek gabe
|
ez
dagoelako gizarte demokratikorik33.
|
|
Bide horretan, Nafarroako Gobernuari eskatu diote “adingabeen telefono bat abiaraz dezan, konfiantza giroan oinarrituta, haurrak babespean dagoela senti dezan eta deseroso zaizkion egoerak adierazi ahal ditzan”. Horrez gain, “haurren aldeko Hitzarmen Komunitario bat egin dadila” eskatzen da, baita “adingabeen aurkako sexu erasoek preskripziorik izan ez dezaten lan egitea” ere, “haurren aurkako erasorik
|
ez
dagoen gizarte bat eratzeko”.
|
2020
|
|
Izan ere, belaunaldi jakin batekoa izateak ematen baitu giza zilegitasuna. Leinu, jatorri jakin batekoa ez dena
|
ez
baitago gizartean onarturik.
|
|
Sistemaren historialariek edota idazleek, berriz, funtsezko hori nahasi egiten dute, nahita, Historia eta bilakaera, geratzerik
|
ez
dagoen gizarte aldaketarako indarra eragotzi nahian.
|
|
Castoriadisek biribilago esan zuen" l’institution imaginaire de la societe" hizpide zuela:
|
ez
dago gizarterik mundua irudikatu eta mundu hartan bere burua irudikatu gabe iraun lezakeenik. Gizartea irudimen sortzailearen efektua da (imaginaire beharrezko funtsik gabekoa da, irudikatze sortzaile eta askea), baina, era berean, gizartea irudikatze eremu gatazkatsua da (Castoriadis 1997). 1
|
2021
|
|
Pausoak eman lirateke horretarako, baina problema harago doa: hilekoaren gaineko kultura
|
ez
dago gizartean txertaturik. Menstruazioari buruz gehiago bageneki, jakinen bagenu zein diren hilerokoak pertsonengan sortzen dituen premiak eta zer eratan erantzun behar diegun horiei, seguru nago gauza mordoa ondorioztatuko genukeela, eta produktuen prezioarena horien artean izanen litzateke.
|
|
behar diat, hartu; bazeukaat, eman. Mutil hura
|
ez
zegoen gizarte arauturako egina. Neure denboran ezagutuak nituen halako batzuk herrian, baina gure zaharraren belaunaldikoak edo lehenagokoak ziren ia guztiak; batzuek diruaren noziorik ere ez zuten, gauzena bazik; gauza hau behar diat, ba handik edo hemendik lortu.
|
|
Azken finean, eremu semantiko hauetan gizarte tradizionalaren antolamendua, balioak eta sinesmenak azaltzen zaizkigu. Dirudienez, egun
|
ez
gaude gizarte haren ikusmoldetik urrunegi, are gutiago landa eremuan, eta erran liteke gure egungo errealitatea eta pertsonaiak deskribatzeko guztiz baliagarriak direla hemen dauden izengoitiak.
|
|
bilatu ezazu Segundo, orain gizon librea, Luzense gizon kultuaren esklabo izandakoa, Bakearen tenpluaren eta Nervaren Foroaren atzean". Egile eskubiderik
|
ez
zegoen gizarte batean, Martzialek ez zuen deus jasotzen ez liburu denda horietan ez beste edozeinetan saldutako bere liburuengatik, baina agian bere poemen barrenean liburu denda horiek iragartzeagatik kobratzen zuen zerbait, eta horrek gaur egungo telesailen productplacement delakoaren aitzindari erromatar bihurtuko zuen gure poeta. Baliteke, gainera, gustura ibiltzea bere aisialdian denda horietan zokomiran, eta bere epigrametan haiek hilezkortu nahi izatea.
|
2022
|
|
Sarrionandiak berak beste hitzaurre eder batean idatzia (Karlos Gorrindoren Funabulistaren beldurra libururako) etorri zait gogora: «Norberaren egiak besteenekin osatzen dira; besteen ikuspegiak isilduz eta desitxuratuz
|
ez
dago gizarte osasunik».
|
|
Oraindik erasoak daude, eta behartuak gaude batzuetan seguru gauden tokietara mugatzera. Horietan ez dira horrelako kodeak behar, baina
|
ez
gaude gizarte erabat askean, eta jendarteak ez ditu aniztasun guztiak onartzen. Beraz, hori oraindik mantendu behar dugu.
|
|
Hasitako bideari segida eman eta «erdaraz funtzionatzea normala izatetik euskaraz funtzionatzera pasatzea» da biek ala biek lan munduan ezartzen duten helburua eta erronka. Hori lortzea, baina,
|
ez
dago gizarteko sektore bakar baten esku, eta elkarlanean aritzearen garrantzia nabarmendu dute: «Elkarlanean aritu behar dugu HPS Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzak, administrazioek, aholkularitzek, euskararen eremuko eta eremu sozioekonomikoko eragileek».
|
2023
|
|
Hizkuntzen erabilera enpresaren helburuak betetzera eta lana erraztuko duten harremanak eraikitzera bideratzen da. Hala ere, enpresa pribatuak
|
ez
daude gizartetik at, eta tokiko ingurune soziolinguistikoaren, legediaren eta hizkuntz ideologien eraginpean daude hizkuntza praktikak.
|
|
Hizkuntzen erabilera enpresaren helburuak betetzera eta lana erraztuko duten harremanak eraikitzera bideratzen da. Hala ere, enpresa pribatuak
|
ez
daude gizartetik at, eta tokiko ingurune soziolinguistikoaren, legediaren eta hizkuntz ideologien eraginpean daude hizkuntza praktikak. (Ayesta 2020, 3)
|
|
Euskalgintzan ari garenok, baina, badakigu zenbat kostatzen den urrats bakoitza ematea. Badakigu presio sozialik gabe
|
ez
dagoela gizarte eta botere guneen agendatan lekurik, gizarte mugimendu sendorik gabe ezin dela hizkuntzaren biziberritzean urrats esanguratsurik eman. Gizarte presioa antolatzeko modu ugari daude eta euskara elkarteen mugimenduak jakin izan du horiek behar bezala eta modu eraginkorrean erabiltzen.
|
|
Nagusitan, 30 urterekin. Oraindik NUPen
|
ez
zegoen gizarte lana, baina bazen eskola bat, Zaragozako Unibertsitatearena. Zaila zen ikastea eta independizatzea; beraz, 18 urterekin independentziaren alde egin nuen.
|
|
Hala, zaintza lanei eta sektoreari garrantzia aitortu diote: «Zaintzarik gabe ez legoke produkzio ekonomikorik,
|
ez
legoke gizarte estrukturak sostengatzeko bermerik». Beraz, lan horiek behar bezala ordaindu daitezen ere eskatu dute.
|
|
Aurrera egingo du ikastetxeak. Zalantzarik
|
ez
dago gizartearen aurrerapenetara egokituz joan dugula une oro. Gauza guztien gainetik, baina, Gasteizko euskal gizartearen akuilu garrantzitsu izaten jarraituko du.
|
|
Artean
|
ez
geunden gizartean behar bezala kokatuta, egia da hori. Nire klase partikularrak ez ziren benetako lana, unibertsitate jantokiko menu merkeak atakatik ateratzen gintuen kozinatzeko batere gogorik ez neukan egunetan, eta gortinak egon zitezkeen lohiak jota eta altzariak ezkoztatu gabe, berdin zion, ez ziren gureak.
|
|
Egun ez dago behar hau lehen mailan ezartzea zalantzan jarriko duen eragilerik. Egun
|
ez
dago gizarte hau belaunaldiartekotasunean eraiki behar dugula zalantzan jartzen duenik. Ez dago inor gaur egun zaintzaren afera gizarte kohesiorako oinarrizko afera dela ukatzen duenik.
|
|
Tamalez gazteen patua bakarrik alda daiteke; esfortzu handia egin behar da gazteria langilearen formakuntzarako eta lehenik aprendizgorako; estatua behartua izanen da horren ardura bere gain hartzera,
|
ez
baitago gizartean beste erakunderik horretaz gai litzatekeenik.
|