2000
|
|
Schlicken ustez, ‘emandakoaren’ aurrean jartzen garenean ez dugu ezagutzarik lortzen; honek, ezagutza izan dadin, kontzeptuaren baitan edo, zehatzago, emandakoa transzenditzen duen esanahia daukaten funtzio kontzeptualen baitan erori behar du. Hau da, pentsamendua ez bada tartean sartzen,
|
ez
dago ezagutzarik; asko jota, emandakoaren inpresioak jaso guran, sentimenen erabilera bat agertuko zaigu, ez besterik. Baina hau patata zomorroari ere gerta dakioke.
|
2001
|
|
Oinam esakune dinamikoak esperientziaren analogiak dira eta hauek hautemapenen arteko lotura oinarritzen dute, hori gabe
|
ez
baitago ezagutzarik. Analogiaren zentzua hauxe da:
|
|
Harreman horren arabera irudimenak errepresentazioaren forma bere baitan hartzen du aintzat, ez adigai bat bilatzeko asmoz. Beraz, judizio estetikoan ezagutza baten baldintza subjektiboak badaude ere, hau ez da inoiz adigaia determinatzera iristen, eta
|
ez
dago ezagutzarik, ederraren sentimendua baizik.
|
|
Eta ezagutza ahalbidetzen duten baldintza hauek ditugulako gertatzen da, orduan, ezagutza hori agerpenetara mugatzen dela. Alderantzizko ikuspegia izanez gero,
|
ez
legoke ezagutzaren baliotasuna frogatzerik. Berbaitango gauzak onartzen badira, espazioa eta denbora gauzen ezaugarri absolutuak balira, orduan ezinezkoa litzateke benetako ezagutza:
|
2003
|
|
Eta, itxuraz, oinarri gisa nahikoa zuen egindako aukeraketarekin. Baina Vienako Zirkuluaren tesi nagusi bat zen benetako ezagutza eta zientzi ezagutza gauza bera zirela, hau da,
|
ez
zegoela ezagutzarik zientziaz haratago. Hortaz, epistemologia (ezagutzaren teoria) zientzi ezagutzaren mugen baitan geratzen zen, muga horietatik haratago ‘ezagutza’ deitzeko modukorik ez baitzegoen.
|
2008
|
|
Nago horrelako askoz gune gehiago ditugula 110 hizkuntzadun gizarte honetan, ezen pauso txiki bat baino
|
ez
baitago ezagutza ezetik mesfidantzara, eta beste bat baino ez hortik eta beldurrera (edo erdeinura, edo gorrotora...)... f
|
2009
|
|
Robotika eta bioingeniaritza izango dira biosistematikaren oinarri nagusiak. Arazoa
|
ez
dago ezagutzaren identifikazioan (geneak, adierazpen genetikoa, elkarrekintza bitarrak, funtzionaltasun molekularra), baizik eta haren ustiapenean, ondo aztertuz aukerak eta horien ondorioak denbora eta espazio iraunkor batean. Informatikak gure eskura jartzen dituen erraztasunak etengabe probatuko ditugu.
|
2010
|
|
ahots komunikazioen protokolo itxia. Beraz, sistema batzuek Skype ren sareak eta estandar irekietako beste batzuk
|
ez
daude ezagutza teknikorik gabeko etxeko erabiltzaileak. Hardwareari dagokionez, ordea, USB telefono gehienak erabilgarri merkatuan deiak egiten dituzte Skype bidez, programa bat instalatzea.
|
2011
|
|
Zein neurri hartu? Hor dagoena arazo bat da, baina agian
|
ez
dago ezagutza nahikorik horren aurrean zer egin behar den jakiteko.
|
|
Horrek aldi berean, gatazka arriskua handituko du. Modu berean, kanpo harremanek ere balio berezia izango dute, batez ere lurraldean
|
ez
dagoen ezagutza bereganatzea lortuko baita. Bestetik, parte hartzaile diren eragileei dagokienez, autonomia mailak ere ikasketa ahalmenean eragina du.
|
2014
|
|
E. A.: Duela 30 urte ezagutza zen oztopoa,
|
ez
zegoelako ezagutza nahikoa. Gizartea aldatu egin da.
|
2017
|
|
Ezagutza ez androzentriko, ez etnozentriko eta sozialki adierazgarria sortzen den printzipioarekiko, PLren ekarpena ezagutza oinarritik sortzeaz gain oinarriak nahi duenean barneratzen dela da. Autogestio pedagogikoaren printzipioaren pean erabakigunea asanbladan sortzen denez,
|
ez
dago ezagutza bat arrotza balitz bezala eraikitzeko aukerarik.
|
|
Ildo anti intelektualek mediokritatea baino ez dakarte, zorigaitza, sufrimendua, ezintasuna eta noraeza. Esfortzurik gabe
|
ez
dago ezagutzarik. Mesfidantza nagusi den espektakuluaren garai honetan, postegiarena, postheziketarena, ikasteak prezio bat duela onartzen bukatu dugu halabeharrez, esfortzurik gabe ezer gutxi lor baitaiteke benetan.
|
2018
|
|
Inauteriak sortu ziren garaian
|
ez
zegoen ezagutza zientifikorik, eta, horrenbestez, edozer gauzari heltzen zioten gaitzak saihesteko. Horrela sortu ziren erritu asko eta asko.
|
|
esan bezala, euskaldun berri askorentzat motibazioa gurasoena izan baita, ez propioa. Bestetik, erabilera
|
ez
dago ezagutzari horren lotua, besteak beste ezagutza eskolako jardueretara mugatzen delako; EAEko eskoletan egin diren neurketek oso ondo islatzen dute eskolako ezagutzaren eta eskolaz kanpoko erabileraren arteko aldea, ingurune ez euskaldunetako umeen kasuan (Uranga, Martinez de Luna, & Aizpurua, 2013). Nortasuna ere urrundu egiten da ezagutza eta erabileratik, horiek bizitzaren arlo batzuetara mugatuak eta beste hizkuntza baten edo batzuenezagutza, erabilera eta nortasunekin elkartzen direlako (Ayestaran, op.).
|
|
Artikulu akademikoez besteko formatuetan arakatu behar dugu: fanzineak, liburuxkak, komikiak… Sortzaileagoak izan behar dugu,
|
ez
baitago ezagutza adierazteko formatu egoki bakarra. Orokorrean, testuaren euskarria erabiltzen dugu, baina, egon badaude ezagutza sortzeko bestelako formatuak ere:
|
2019
|
|
Hau ez da matematika hutsa. Pertsonak ditugu aurrean, eta Euskal Herrian inor
|
ez
dago ezagutzaren zeroan(. Bai, edo. Agur?
|
|
Autorearen ikuspuntua bikoitza da kasu honetan, gizarte langilea izateaz gain herri ekimenetako kidea izatean, ikuspegi zabalagoarekin lan egin da, Harawayik (1991) aipatzen duen «ezagutza kokatua»rekin, alegia. Donna Harawayk dioenez, erabiltzen den metodoa edozein izanda ere,
|
ez
dago ezagutzarik egileak duen testuinguru eta subjektibitatetik banatua. Berak ikerketa objektuaren inguruan nondik hitz egingo den azaleratuz sortzea proposatzen du, hau da, zer ikuspuntutatik egiten den esplizitatzea.
|
2021
|
|
Ez da arazo morala. Lehen, besterik gabe, herritarrek ez zuten eskaera hori egiten;
|
ez
zegoen ezagutza zientifikorik, ez ziren ezagutzen produktu mota jakin batek epe ertain eta luzean izango zituen eraginak. Hori guztia aldatzen ari da, eta enpresa askok dagoeneko aldatu dituzte beren produktu izarren osagai gehienak, osagai kaltegarriak egokituz edo murriztuz.
|
2022
|
|
Esan bezala, arazoa
|
ez
dago ezagutzan, hezkuntzaren bitartez hori, nolabait, bermatuta, baitago, beraz, Amonarrizek (2019) dioen moduan, jauzi kualitatiboa behar da, eta euskaldun aktiboak sortzeko ezinbestekoa da soziolinguistika lantzea.
|
2023
|
|
Iraganean bezala, etorkizunean ere, euskararen normalizazioarekin konpromisoa duten eskoletan plangintzak egingo dira bi hizkuntzen ezagutza bermatzeko, eta horretarako borondaterik ez dagoen tokietan, ez. Horregatik, alderdi politiko guztiek uko egin zioten hasieratik bi hizkuntza ofizialen ezagutza bermatzen duen euskarazko murgiltze ereduari,
|
ez
dagoelako ezagutza hori bermatzeko benetako borondaterik.
|