2000
|
|
Errigoitin hegoaldeko haizeaizendatzeko jaso da (ego aize eta goiko aize izenekin batera), baina Mendatanekialdekoa izendatzeko. Hala ere, Nabarniz
|
ez
dago ez Errigoitiren hegoaldean, ezMendataren ekialdean.
|
|
Zergatik? Zesarrekahalmena duelako, baina ez ziurtasuna, orduan
|
ez
bailegoke ez benetako etorkizunikez proiekturik?. Euskarak ederki adierazten du geroarenganako gizakion funtsezkozalantza eta ezinegona, geroa ez da gurea?
|
|
–Zenbat eta irrati estazio gehiago egon, hainbat eta homogeneoago agertzen da beraien programazioa. Antza,
|
ez
dago ez denborarik ezta bitartekorik ere programazioak berriztatzeko, ekoizkin berriak eta estilo desberdinak esperimentatuz. Arrakastatsuak diren irratsaioak imitatzeko joera arriskutsua dago, ia ezer aldatu gabe?, epe laburreko etekinean baino ez baita pentsatzen.
|
|
Hego Euskal Herriari dagokionez, gai honek izugarrizko garrantzia izango zuen (kontuan harturik gainera, orain dela urte gutxi arte ez dela aldaketarik izan), alde batetik euskal unibertsitate barrutirik
|
ez
zegoelako ez baitzegoen euskal unibertsitaterik eta, bestetik, bi unibertsitateekiko menpekotasunak euskal herrialdeen arteko banaketa edota zatiketa indartzen zuelako (Araba, Bizkaia eta Gipuzkoa Valladolid-eko barrutian, eta Nafarroa, berriz, Zaragoza-koan). Unibertsitate barruti bakoitzeko zuzendaritza erregeak izendaturiko errektorearen190 esku geratu zen; eta errektorea unibertsitateko buru izateaz gain, barrutian zegoen irakaskuntza publikoko zentro guztien goreneko buru ere izango zen191 Bestalde, barruti bakoitzak gobernuak izendatutako idazkari orokorra zuen.
|
2001
|
|
Prozedurarik usuena hauxe izan da: ikasleei bideo pasartea ikusarazi eta, amaieran, ikusitakoari buruzko ariketarenbat proposatu, gehienetan galderei erantzutean oinarritutakoa. Horrela pentsatutako jardueretan,
|
ez
dago ez girotze faserik, ez eginkizunaren fokalizaziorik, ezlanketa integraturik; eta, jakina, ulermen lanketa taxuzkorik ere ez.
|
2002
|
|
Eta horrela idazten da historia. Hedabideetan
|
ez
dagoena ez da egongo historian. Hedabideen lekukotasuna falta duenak nekez idatziko du historia.
|
|
Gaur hedabideetan
|
ez
dagoena ez da biharko historian egongo. Utopia eskuragarri bilakatzen ez dugun heinean, ezabatua izango da, eta beragaz batera gu desberdin guztiok.
|
|
Horrelako burutazioak kabutan, Milonen atera iritsi nintzen eta, esan ohi den bezala, «azeria mingainean, hura bera oilategian», etxean
|
ez
baitzegoen ez Milonik ez haren emazterik; ene Fotide maitea zegoen bakarrik. Haragi xehe eta talotuaren platera ari zen prestatzen bere ugazabentzat, eta okela xerrak saltsan atontzen, eta baita idiki zezinatua ere, oso gozoa nonbait, nire sudurretara zetorren usaintxoaren arabera.
|
2003
|
|
argi adierazi zuenez (EuskaldunonEgunkaria,): . Orain Iruñean bukatzea da gure asmoa eta, 2000 2007urte bitarteko egitasmoaren arabera
|
ez
dago ez baliabiderik ez egutegirik Iruñetikiparraldera igotzeko Abiadura Handiko Trenarekin?, eta nazioarteko zabalera duentrenbideak jarraitu, jarraitu zuela, baina hori 2007tik aurrera aztertubeharko zela erantsi zuen.
|
2004
|
|
Politikaren kasuan, Aristoteles ez dator bat Platonekin. Orainpoetikaz
|
ez
dago ez mesfidantzarik ezta zentsurarik ere. Emozioa ez da galgarria, arimarenzati irrazionalari zor zaio betea, neurrigabea, hybris delakoari nahi duena egiten ez utziz.Antzerkiak du bereziki garrantzia, beldurra eta urrikia pizten dituelako modu artifizialean.Sentimendu horiek bameratzen baditu ikusleak, antzerki lana kausitua da.
|
2006
|
|
Garai batean PERIFERIAren kontzeptua erabiltzen nuen esan nahi dudanaadierazteko. Orain, berriz, gehiago gustatzen zait EZKARATZA kontzeptua.Ezkaratzan, etxeko sarreran, alegia,
|
ez
zaude ez barruan ez kanpoan. Ez zeruan ezinfernuan, batek baino gehiagok aurpegiratuko lidakeen bezala.
|
|
Eta, era berean, elizaren erakunde handirik ezak, euskal hiru probintzietako Goi Erdi Aroaz ia ezer ez jakitea dakar. Ia
|
ez
dago ez diploma ez dokumentu hiru probintzien ingurukorik; izan ere, gune monastikoak 1200 aurreko dokumentazioaren gordailu izateaz arduratzen ziren garai hartan (Martínez Díez, 1975: 11 eta hurrengoak).
|
|
dioen axiomarekin. Erabat arrazionalizatutako munduan
|
ez
dago ez Destinorik ez Probidentziarik ez Naturarik. Indibiduo bakoitza bakarrik egin beharreko ariketaren aurrean agertzen da:
|
|
Baina, gure autoreak zeharo errefusatzen du munduan eta historian norabide orokor bat dagoelako ustea:
|
ez
dago ez lege historiko onik (hoberako biderik) ezta txarrik ere (txarrerako biderik). Lilura galdu duen munduan ez dago historiaren hariak mugitzen dituen indar txar zein onerako lekurik.
|
|
Jabego bakoitzaren erregimenari egin diogun azterketa azkarraren ondoren, esan dezakegu jabego intelektualaren erregimenak zein jabego industria larenak ez diotela irtenbide egokirik ematen publizitate obraren babesaren gaiari. Nolanahi ere, obra horren gainean esklusiba eskubiderik
|
ez
egoteak ez du esan nahi babesik ez dutenik. Konpetentzia desleiala zigortzen duten arauetan aurki daiteke babes hori.
|
2007
|
|
Kritikatua izan da, gogorki sarritan, baina ez da sekula erabat baztertua izan; ezinezkoa baita ekintza humanoa argudio barik, limurketa barik, erretorika barik: horiek gabe,
|
ez
legoke ez filosofiarik, ez erlijiorik, ezta politikarik ere.
|
2008
|
|
Arlo horretan, Madrileko liberalek egindako presioaren ondorioz,. Milicia Nacional, a498 sortzeko dekretua onartu zuen gobernuak, 1820ko apirilaren 24an. Llanosek jasotako datuen arabera, Donostian eta Tolosan miliziok eratuta zeuden maiatzerako, eta Irunen boluntario batzuk aurkeztu ziren; Azpeitiko alkateak zioenez, ordea, bere herrian
|
ez
zegoen ez boluntariorik, ez dirurik, ez armarik. Eibar ez du aipatzen eta pixka bat harrigarria da, hurrengo urtean herrialdeko miliziarik indartsuena Eibarkoa izango zela kontuan hartzen badugu.
|
2009
|
|
Oztopoak ziren, beraz, nagusi. Euskal Herrian
|
ez
zegoen ez azpiegitura egokirik ezta ekoizpen etxerik ere. Bitartekoak falta ziren, baita jendea ere, profesionalki prestaturiko jendea.
|
2011
|
|
1982an Euskal Irrati Telebista (EITB) sortu zuen lehenengo AdministrazioKontseiluko kide izendatu nindutenean,
|
ez
zegoen ez euskal irratirik, ez euskaltelebistarik. Ezerezetik euskal erakunde publikoa nola hazten zen ikustea sekulakoabentura izan zen.
|
|
Nire kasuan egongelan dago. Sukaldean ez dugu aparaturik pentsatzen dugulako bertan elkartzen garenean, ordu erdi hori guretzako bakarrik dela, laurontzako soilik, eta
|
ez
dago ez irratirik, ez ezer; gu laurok. Gero bakoitzak dauka bere ordenagailua, telebistarekin eta guztiz.
|
2012
|
|
Latinoamerikan, bide jakobinoa jorratuz, pribilegiotzat hartu zituzten kolonia garaiko indioei aitorturiko eskubideak. Konstituzio berrian jasota
|
ez
dagoena ez da onartzen, eta kolonia garaiko lege babesak desagerrarazi zituzten (Anaya, 1996). Horrekin batera, XVII. eta XVIII. mendeko kolono liberalek egin zuten bezala, errepublikanoek legea erabili zuten herri lurren sisteman zein erreserba sisteman zeuden lurrak eskuratzeko (Martínez, 1999).
|
|
Jabego bakoitzaren erregimenari egin diogun azterketa azkarraren ondoren, esan dezakegu jabego intelektualaren erregimenak zein jabego industria larenak ez diotela irtenbide egokirik ematen publizitate obraren babesaren gaiari. Nolanahi ere, obra horren gainean esklusiba eskubiderik
|
ez
egoteak ez du esan nahi babesik ez dutenik. Konpetentzia desleiala zigortzen duten arauetan aurki daiteke babes hori.
|
2014
|
|
Eguzkia gure sistemaren jatorria eta zentroa da. Argirik gabe
|
ez
legoke ez haize, ez ur, ez lur, ez surik: «Lehenengo argia izan zen, ondoren gizakia».
|
2019
|
|
Aldiz, hirugarren adibidean, bustiduraadierazkorrak hitzaren balentzia indartzen du. Lehen adibidean,
|
ez
dago ez bat ezta bestea ere.
|