2000
|
|
Esan beharrik
|
ez
badago ere, kodegintza berriaren helburuak bide irekitzetik datoz. Haren giltzarria eta barne zokoak plazaratzeko asmotan, Halperinek laburbildu ditu Napoleon Bonaparte zenaren jomugak:
|
2001
|
|
Dimentsio ekonomikoaz ari gara, gutxieneko garapen puntu batera iritsi diren gizarteetan bederen, lanaren banaketa teknikoari lotuta azaltzen dena. Lanaren banaketa honek talde sozial ezberdinei dagozkien eginbeharrak finkatzen dituenean, lanaren banaketa sozialaz ere hitz egin genezake; gerta liteke talde sozialen arteko banaketarik
|
ez
egotea ere (utopia komunistak).
|
|
Hauetatik Matematika soilik ikas daiteke, ez Filosofia. Beste lan batean filosofo klasikorik
|
ez
dagoela ere esaten du. Filosofia ez da prest, hila dagoen ezagutza historikoa.
|
2004
|
|
Nire pentsamendua izango da gauzarik neureena, nire gauzarik baliozkoena, askatasun ororen eta edozein erabaki moralen aurrebaldintza. Ikuspegi eskolastikotik, haatik, ez legoke Nitaz ezta pentsatzerik ere Jainkoaz pentsatu gabe eta, are gehiago, Jainkoa bera pentsatzen aritu gabe; Descartesen ikuspegitik, berriz, pentsatzen badihardut derrigorrean existitu beharra daukat gainerako ezer
|
ez
balego ere, baita Jainkorik ez balego ere, eta Jainkoa halako zerbait aurkitzez gerotan nire pentsamenduaren barruan aurkitu ahal izango nuke.
|
|
Nire pentsamendua izango da gauzarik neureena, nire gauzarik baliozkoena, askatasun ororen eta edozein erabaki moralen aurrebaldintza. Ikuspegi eskolastikotik, haatik, ez legoke Nitaz ezta pentsatzerik ere Jainkoaz pentsatu gabe eta, are gehiago, Jainkoa bera pentsatzen aritu gabe; Descartesen ikuspegitik, berriz, pentsatzen badihardut derrigorrean existitu beharra daukat gainerako ezer ez balego ere, baita Jainkorik
|
ez
balego ere, eta Jainkoa halako zerbait aurkitzez gerotan nire pentsamenduaren barruan aurkitu ahal izango nuke.
|
2005
|
|
23 Zuzenbiderik gabeko gizarterik inon
|
ez
badago ere, Aristotelesek lapurren adibidearekin erakutsi zuen bezalaxe, agerikoa da giza espezieak edo herri batzuek euren artean behar duten elkartzeak zuzenbidean duela oinarri: hori aitortu zuen behialakoak, esan zuenean gaizkia ez dela egin behar, ez eta herriaren maiteminez ere.
|
|
Zuzena zara, zure aitaren oroimena gordetzen duzulako, bera errege loriatsua izan baitzen neurtu ahal diren gauza guztien gainetik, eta Zerorrek haren ildoari eutsi baitiozu. Zuzena zara, zure anaiari era guztietako hezkuntzak eman dizkiozulako, zure eredua baino heziketa hoberik
|
ez
badago ere. Zuzena zara, zure arrebei ospe handiko ezkontzak eskuratu dizkiezulako.
|
|
Pertsona bat, leku eta denbora jakin batean existitzen den gizakia, ez da humanitate orokor baten aldaera sinplea eta
|
ez
dago ere bere ezaugarri historikoetan aldez aurretik zehaztuta. Gizabanakoak, hain zuzen izaera indibiduala duelako, era berri batean gauzatzen eta aurkezten du gizadia eta, honengatik, balio ordezkaezina du.
|
2006
|
|
abenduaren bosta zen Gabonak arte libre zuten egun bakarra. Hortaz, egiaztaturik
|
ez
bazegoen ere, ez baikenekien Mendigurenek egun hori erabil zezakeenentz, autobusa, hitzaldia, txangoa, pozaldiren bat agian, koma etiliko franko, izango genuen laster Gipuzkoa aldean.
|
2007
|
|
Hezkuntzaren antropologiaren baitan muga zehatzik
|
ez
badago ere," hezkuntzaren izaera antropologikoa" izenburuko puntu honetan, arreta gehiago eskainiko diogu haren dimentsio filosofikoari kulturalari baino8 Kontua da, hezkuntzak duen antropologia filosofikoaren beharra, egiaz, ez dela kasualitate huts edo erabaki arbitrario baten ondorio, baizik eta humanizazio prozesuak berak —hasieratik eta bukaeraraino— eskatzen duen zerbait... " Hezkuntza ezinezkoa da", honela Bollnow," gizakiaren kontzeptu bat gabe", eta," antropologia", horrexegatik," sistema pedagogiko ororen giltzarri" bezala kontsidera daiteke9 Heztea, bestela esanda, gizakiaren garapen integrala eta orekatua bultzatzea da —ez bakarrik abilezia edota konpetentzia batzuetan trebatzea—, eta, horrenbestez, ezinbestekoa zaio gizakia bere alde guztietan eta bere izaera dinamikoan behatuko duen antropologia filosofiko bat.
|
2008
|
|
zientzia berberari dagokiola onartzen bada, orduan: a) onartu da esentziaren frogapena dagoela, esentziaren frogapenik
|
ez
badago ere. Antitesia:
|
|
Baieztapen horren kontra Rossek (1997: 311) planteatzen du gauza ustelgarrien formak ustelgarriak direla, forma haiek usteltze prozesuaren menpe
|
ez
badaude ere (cf. VIII 3, 1043b15; 5, 1044b22; XII 3, 1070a15).
|
|
zientzia berberari dagokiola onartzen bada, orduan: a) onartu da esentziaren frogapena dagoela, esentziaren frogapenik
|
ez
badago ere. Antitesia:
|