Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2000
‎Esan beharrik ez badago ere, kodegintza berriaren helburuak bide irekitzetik datoz. Haren giltzarria eta barne zokoak plazaratzeko asmotan, Halperinek laburbildu ditu Napoleon Bonaparte zenaren jomugak:
2001
‎Dimentsio ekonomikoaz ari gara, gutxieneko garapen puntu batera iritsi diren gizarteetan bederen, lanaren banaketa teknikoari lotuta azaltzen dena. Lanaren banaketa honek talde sozial ezberdinei dagozkien eginbeharrak finkatzen dituenean, lanaren banaketa sozialaz ere hitz egin genezake; gerta liteke talde sozialen arteko banaketarik ez egotea ere (utopia komunistak).
‎Hauetatik Matematika soilik ikas daiteke, ez Filosofia. Beste lan batean filosofo klasikorik ez dagoela ere esaten du. Filosofia ez da prest, hila dagoen ezagutza historikoa.
2004
‎Nire pentsamendua izango da gauzarik neureena, nire gauzarik baliozkoena, askatasun ororen eta edozein erabaki moralen aurrebaldintza. Ikuspegi eskolastikotik, haatik, ez legoke Nitaz ezta pentsatzerik ere Jainkoaz pentsatu gabe eta, are gehiago, Jainkoa bera pentsatzen aritu gabe; Descartesen ikuspegitik, berriz, pentsatzen badihardut derrigorrean existitu beharra daukat gainerako ezer ez balego ere, baita Jainkorik ez balego ere, eta Jainkoa halako zerbait aurkitzez gerotan nire pentsamenduaren barruan aurkitu ahal izango nuke.
‎Nire pentsamendua izango da gauzarik neureena, nire gauzarik baliozkoena, askatasun ororen eta edozein erabaki moralen aurrebaldintza. Ikuspegi eskolastikotik, haatik, ez legoke Nitaz ezta pentsatzerik ere Jainkoaz pentsatu gabe eta, are gehiago, Jainkoa bera pentsatzen aritu gabe; Descartesen ikuspegitik, berriz, pentsatzen badihardut derrigorrean existitu beharra daukat gainerako ezer ez balego ere, baita Jainkorik ez balego ere, eta Jainkoa halako zerbait aurkitzez gerotan nire pentsamenduaren barruan aurkitu ahal izango nuke.
2005
‎23 Zuzenbiderik gabeko gizarterik inon ez badago ere, Aristotelesek lapurren adibidearekin erakutsi zuen bezalaxe, agerikoa da giza espezieak edo herri batzuek euren artean behar duten elkartzeak zuzenbidean duela oinarri: hori aitortu zuen behialakoak, esan zuenean gaizkia ez dela egin behar, ez eta herriaren maiteminez ere.
‎Zuzena zara, zure aitaren oroimena gordetzen duzulako, bera errege loriatsua izan baitzen neurtu ahal diren gauza guztien gainetik, eta Zerorrek haren ildoari eutsi baitiozu. Zuzena zara, zure anaiari era guztietako hezkuntzak eman dizkiozulako, zure eredua baino heziketa hoberik ez badago ere. Zuzena zara, zure arrebei ospe handiko ezkontzak eskuratu dizkiezulako.
‎Pertsona bat, leku eta denbora jakin batean existitzen den gizakia, ez da humanitate orokor baten aldaera sinplea eta ez dago ere bere ezaugarri historikoetan aldez aurretik zehaztuta. Gizabanakoak, hain zuzen izaera indibiduala duelako, era berri batean gauzatzen eta aurkezten du gizadia eta, honengatik, balio ordezkaezina du.
2006
‎abenduaren bosta zen Gabonak arte libre zuten egun bakarra. Hortaz, egiaztaturik ez bazegoen ere, ez baikenekien Mendigurenek egun hori erabil zezakeenentz, autobusa, hitzaldia, txangoa, pozaldiren bat agian, koma etiliko franko, izango genuen laster Gipuzkoa aldean.
2007
‎Hezkuntzaren antropologiaren baitan muga zehatzik ez badago ere," hezkuntzaren izaera antropologikoa" izenburuko puntu honetan, arreta gehiago eskainiko diogu haren dimentsio filosofikoari kulturalari baino8 Kontua da, hezkuntzak duen antropologia filosofikoaren beharra, egiaz, ez dela kasualitate huts edo erabaki arbitrario baten ondorio, baizik eta humanizazio prozesuak berak —hasieratik eta bukaeraraino— eskatzen duen zerbait... " Hezkuntza ezinezkoa da", honela Bollnow," gizakiaren kontzeptu bat gabe", eta," antropologia", horrexegatik," sistema pedagogiko ororen giltzarri" bezala kontsidera daiteke9 Heztea, bestela esanda, gizakiaren garapen integrala eta orekatua bultzatzea da —ez bakarrik abilezia edota konpetentzia batzuetan trebatzea—, eta, horrenbestez, ezinbestekoa zaio gizakia bere alde guztietan eta bere izaera dinamikoan behatuko duen antropologia filosofiko bat.
2008
‎zientzia berberari dagokiola onartzen bada, orduan: a) onartu da esentziaren frogapena dagoela, esentziaren frogapenik ez badago ere. Antitesia:
‎Baieztapen horren kontra Rossek (1997: 311) planteatzen du gauza ustelgarrien formak ustelgarriak direla, forma haiek usteltze prozesuaren menpe ez badaude ere (cf. VIII 3, 1043b15; 5, 1044b22; XII 3, 1070a15).
‎zientzia berberari dagokiola onartzen bada, orduan: a) onartu da esentziaren frogapena dagoela, esentziaren frogapenik ez badago ere. Antitesia:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia