Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2005
‎Prozedura horrekin Bilboko ospitale batean egindako azterketa baten arabera, adingabeko hiperaktiboek gainerako mutilek baino zertxobait txikiagoa izaten dute garuna (%3 inguru). “Orain froga bat dugu, arreta defizita eta hiperaktibitatea adinari ez dagokiola erakusten duena, eta denborarekin pasatuko dela, guraso askok uste duten bezala. PETek jakinarazi du disfuntzio zerebrala dagoela eta, beraz, tratatu egin behar dela”, azaldu du lana zuzendu duen psikiatra Juan Antonio Hormaetxeak.
2006
‎Prozedura horren bidez egindako azterketa baten arabera, mutil hiperaktiboek gainerako mutilek baino zertxobait txikiagoa izaten dute garuna (%3 inguru). “Orain froga bat dugu, arreta defizita eta hiperaktibitatea adinari ez dagokiola erakusten duena, eta denborarekin pasatuko dela, guraso askok uste duten bezala. Positroien Emisio bidezko Tomografiak (PET) garuneko disfuntzio bat dagoela eta, beraz, tratatu egin behar dela adierazten du”, azaldu du ikerketaren ardura duen Juan Antonio Hormaetxeak.
2009
‎Haien beharrak eta horiek nola asetzen dituzten jakitea da helburua. “Refugee Realities” txostenak (“Errefuxiatuen errealitateak”) 2008 urtearen amaieran oinarrizko zerbitzurik ez zegoela erakutsi zuen, hala nola, berokia, osasun laguntza, hezkuntza, elikagaien segurtasuna eta saneamendua. Guztira, beharren %30 ez daude gustura, eta horietatik heren bat funtsezkotzat jotzen da.
2011
‎Kasu askotan, arazo hori duen emakumearen erreakzioa da medikuari ez sinestea eta beste espezialista bat bisitatzea. Egoera horiek kontuz erabili behar dira, emakumeari (azterketa eta proba zientifikoen bidez) haurdun ez dagoela erakusteko. Hori gertatzen denean, sintomak desagertu egingo dira eta gorputzak egoera normalari eutsiko dio.
2016
‎hiperaitatasunak ere ez ditu hain zoriontsuak. Estatu Batuetako ikertzaileek 2014an argitaratutako ikerketa baten arabera, «hipergurasoek» hazi zituzten unibertsitateko ikasleek depresio handiagoak eta beren bizitzarekin pozik ez zeudela erakutsi zuten. Lanaren ondorioen arabera, eragin negatibo horiek, hein handi batean, gazteek jasaten zituzten autonomia eta gaitasun oinarrizko beharrizan psikologikoekiko errespeturik ezak azaltzen ditu.
‎Sozialki, urritasuna duen pertsonaren gorputza gorputz ahul, babesgabe, itsusi, baldar eta alferrikakoa da, baina, dantza integratzaileari esker, osasuna sustatzen da eta pertsona guztien gaitasun potentzialen garapena sustatzen da. Dantza integratzaileak osasuna sustatzen du eta gaitasun potentzialen garapena sustatzen du 1986an, Maite León koreografoak eta ezintasun psikikoko alabaren amak sortutako Psikosico Ballet Maite León Fundazio Psikosanitarioak desgaitasunen bat duten pertsonak gizarteratzen lagundu du, eta arte eszenikoetan oztoporik ez dagoela erakutsi du. Dantza, antzerkia, makillajea, erritmoa eta ahotsa irakasten dituen metodo artistikoa da, eta ikasteko modu berri bat sustatzen laguntzen duten gaitasun emozionalak garatzen ditu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia