2005
|
|
" Ahal nuen denbora guztian eduki ditut polizia etxean atxiloturik. Fiskalak argi esan dit, ordea, hildako emakumearen burua eta eskuak agertzen ez diren artean,
|
ez
dagoela emakume hura Jaione Urdanpilleta dela ziurtatzerik. ADN frogak ere ez ligukeela behar beste lagunduko.
|
2007
|
|
Erdi Arotik zetorrela kontua, andreek bakarrik jakiten ahal zutela haragiaren jatorri benetakoa, horregatik
|
ez
zegoela emakumerik mahaira gonbidatuta, hari nondik norakoak esatera derrigortuta egongo zela bestela. Eta ez zuen nahi halakorik.
|
2012
|
|
Pentsatu nuen: etxe honetan
|
ez
dago emakumerik... eta ziztuan damutu ere bai, epaiaren matxismo kargaz jabeturik. Bazitekeen Santxok ordre letala baino desordrea maiteago izatea.
|
2015
|
|
Abaituarentzat, munduan
|
ez
dago emakume baten intimitatean lehen aldiz sartzearen pareko zirrararik. Bederatzigarren edo hogeita zazpigarren aldiaren aurkako tamainako aurreiritziak darabiltzanak derrigorrez amaituko du paziente baten aluan atzamar bi sartzen, behar ginekologikorik eta eskularrurik gabe.
|
|
Bi gauza garrantzitsu ikasi zituen: a)
|
ez
dagoela emakume bat mendean hartzea bezalako sentsaziorik; eta b) errenditutakoek ere tarteka behar dutela gozagarri bat. Lepoko eder bat oparitu zion biharamunean emazteari.
|
2017
|
|
Bigarren posizio horren oinarrian
|
ez
legoke emakumeek egiten dutenaren balizko balioa, emakumeak musu truk zaintzera bultzatzen dituen ekoizpen eredua eta lanaren antolaketa bera baizik. Egiten ari garen lana (zer, zenbat, nola...) egitura sozialak erabat baldintzatua baitago.
|
|
Bertan, beste inon antolatuta
|
ez
zeuden emakumeak elkarrengandik oso bestelako jarrera zuten elkarteetako kideekin batzen ziren: alderdi politikoetakoetako partaideak{ 10} eta talde autonomoetakoak, sindikatuetako ekintzaileak, auzo elkarteetako kideak...
|
2020
|
|
Baina ez da posible. Han
|
ez
zegoen emakume bat belo gorri batekin.
|
2022
|
|
Argi dago, beraz, protagonista izateko nahitaezkoa dela inguruan protagonista egingo zaituzten gorputz behatzaileak izatea, eta gorputz horiek protagonista egin zaitzaten zurearekiko identifikazio motaren bat konpartitu behar dute, ezinbestean. Oro har, baiezta daiteke emakume gorputzek ez dutela ondo “enkajatzen” protagonistaren irudiarekin eta, gainera,
|
ez
dagoela emakume gorputzak protagonista bilakatzeko prest dagoen gorputz behatzailerik. Beraz, gorputz baten lekua besteekiko duen erlazioaren araberakoa izango da, zehatzago esanda, beste gorputzek leku bat uzteko duten prestutasunaren araberakoa.
|
|
Eta gero, oraingo batzordea sartu zenean, emakumearen gaia ez da batere tratatzen,
|
ez
dago emakumearen arlorik, orduan atzera goaz karramarroa bezala. Egindako guztiaren ezintasuna sentitzen duzu, hor egoteko ahalegin guztiena, parte hartzearena, eta dena joan da pikutara.
|